Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is het geheel aan maatregelen waar telkens een schepje bijkomt. En ja die hebben een totalitair kantje, als een overheid quasi alles gaat bepalen wat je mag of niet mag in je leven, dan is dat zeker totalitair. En of het nu om een virus in te perken is of een andere reden, dat moet ons verontrusten en scherp houden zodat die maatregelen proportioneel zijn en zeker niet langer dan nodig in voege zijn.

We hadden in het Westen bakken kritiek op China toen ze heel ingrijpend ingreep om het virus in te perken, ondertussen gaan we dezelfde toer op.
Ik denk dat er nog een klein beetje marge zit tussen mensen die op vakantie gaan in rode zones vragen zich te laten testen en mensen hun deur dichtlassen. :)

Hoe zou je nu nog aan een meerderheid kunnen komen die zich wel laten testen?
Van de mensen die het papier heeft ingevuld heeft 40% al niet meegedaan. Denk je nu echt dat de mensen die dat papier niet hebben ingevuld zich netjes hebben laten testen?
3e & laatste keer: waar zijn de bewijzen hiervan?
Wat jij of ik denken, doet er niet toe. Er is een mogelijkheid, maar tot er bewijzen zijn blijft het daarbij; een mogelijkheid.

Nope, hier wordt niets aan gedaan, mede door Covid-19,

Is een soort van “generaal pardon”. Gebeurt af en toe, maar dan wel in alle stilte.

Ik ben het niet eens met de beslissing om plots mensen tot hun pensioen op ziekenkas te zetten omdat het nu te druk is om te controleren. Maar er is wel een verschil tussen langdurig zieken en gewone werklozen. Je hebt nu eenmaal zeer veel mensen die fysiek/mentaal niet meer in orde zijn om een job uit te oefenen.

Er is altijd aangepast werk.

Maar het is nu eenmaal een publiek geheim dat Mutualiteit een alternatief is voor werkloosheid.
Zeker bij bepaalde groepen.

Net niet, in het artikel staat letterlijk dat bijna 30k mensen zonder boe of ba een uitkering gaan krijgen tot aan hun pensioen. Niet omdat ze zwaar ziek zijn of omdat ze het werk niet aankunnen, maar wel omdat de controle-artsen het werk niet meer kunnen volgen:
waar staat daar iets over werklozen?

3e & laatste keer: waar zijn de bewijzen hiervan?
Het artikel is hier nu toch al 4x gequoot?

Sciensano bericht het volgende o.b.v. het Passenger Locator Form:

30k mensen komen terug uit een rode zone
15,2k mensen met een RSZ nummer hadden hier al zeker getest moeten worden, en nauwelijks 9k heeft zich laten testen. Van die andere mensen die nog niet de moeite hebben genomen om dat formulier in te vullen moet je nu niet gaan verwachten dat ze zich netjes hebben laten testen he.
Ik vind die 9k zelfs al aan de hoge kant.

waar staat daar iets over werklozen?
Dat stond in een artikel in DS (zie link), het gaat hier om een verplaatsing van werklozen naar langdurige zieken. En die zijn nu zo goed als vrijgesteld van controles.

zieken.jpg

Het artikel is hier nu toch al 4x gequoot?

Sciensano bericht het volgende o.b.v. het Passenger Locator Form:

30k mensen komen terug uit een rode zone
15,2k mensen met een RSZ nummer hadden hier al zeker getest moeten worden, en nauwelijks 9k heeft zich laten testen. Van die andere mensen die nog niet de moeite hebben genomen om dat formulier in te vullen moet je nu niet gaan verwachten dat ze zich netjes hebben laten testen he.
Ik vind die 9k zelfs al aan de hoge kant.
Dus, 9k/15.2k = 59% dat zich getest heeft. Wat meer dan de helft is.
==>
Merendeel = meer dan 50%. Uit je eerdere bron + deze, gaat het nog altijd maar over 40% geweten bij die gevallen.
Het gaat hem niet over de cijfers, wel over de interpretatie.
Nergens zeg ik dat de cijfers niet kloppen
, wel de speculaties errond ook enkel maar dat zijn; speculaties. Want je zegt het zelf "naar alle waarschijnlijkheid", en ik vraag om bewijzen...

En i.v.m. de 9k die je aan de hoge kant vindt: dit is al het bewijs dat je buikgevoel er naast zit.

Dus, 9k/15.2k = 59% dat zich getest heeft. Wat meer dan de helft is.
Allé, basic mathematics les van Straddle:
30k mensen komen terug uit een rode zone en hadden zich 2x moeten laten testen. Sciensano klaagt aan dat er nauwelijks 9k getest is van deze groep. Dat is 30% van de reizigers uit een rode zone.

Van de terugkerende reizigers uit een rode zone heeft 50% gezegd "foert met dat papier". De andere 50% heeft het wel ingevuld, maar heeft vervolgens maar een dikke helft zich ook laten testen.

Dat stond in een artikel in DS (zie link), het gaat hier om een verplaatsing van werklozen naar langdurige zieken. En die zijn nu zo goed als vrijgesteld van controles.
Ik herhaal: waar staat iets over werklozen?

Dat er minder werklozen zijn en meer zieke zijn klopt (en daar zijn verschillende redenen voor), maar jij beweerde dit:
Zo kan je ineens ook alle werklozen, alle steuntrekkers, ... eens gaan aanspreken op hun plichten. Net enkel de groeperingen die jij niet leuk vindt.
De werklozen worden aangesproken, (terecht) véél meer dan wat de reizigers doen. Je stelling over werklozen raakt dus kant noch wal.

Dat artikel van DS over 30k zieken die geen controle krijgen klopt trouwens niet volledig. Die mensen die nu vrijgesteld worden van controle, kunnen na de coronacrisis opnieuw opgeroepen worden. Het gaat hier over mensen van wie de controle vooral administratief is, niet qua ziekte.

Maar ge hebt nog altijd niet op de vraag geantwoord: met WAT gaat ge vaccineren? Er zijn niet meer vaccins, alles wat momenteel binnenkomt en niet nodig is voor een tweede dosis wordt gezet.

Voor de 4de keer : Hoe doe je dat zonder vaccins?
@Straddle

Ga je dit gewoon negeren weer?

Ik herhaal: waar staat iets over werklozen?
Het gros van die langdurig zieken waren daarvoor werklozen en zijn nu in de langdurig zieken categorie geplaatst. Dat is heus niet omdat ze allemaal plots te ziek zijn geworden om te gaan werken.

Dat artikel van DS over 30k zieken die geen controle krijgen klopt trouwens niet volledig. Die mensen die nu vrijgesteld worden van controle, kunnen na de coronacrisis opnieuw opgeroepen worden. Het gaat hier over mensen van wie de controle vooral administratief is, niet qua ziekte.
De werklast zal er niet minder op worden voor de controle-artsen na de coronacrisis, zeker niet aan het tempo dat ze nu van werklozen langdurig zieken maken.

Allé, basic mathematics les van Straddle:
30k mensen komen terug uit een rode zone en hadden zich 2x moeten laten testen. Sciensano klaagt aan dat er nauwelijks 9k getest is van deze groep. Dat is 30% van de reizigers uit een rode zone.

Van de terugkerende reizigers uit een rode zone heeft 50% gezegd "foert met dat papier". De andere 50% heeft het wel ingevuld, maar heeft vervolgens maar een dikke helft zich ook laten testen.
Basisles Nederlands van nonkel Fox dan maar:
  1. Je zoekt de woorden basis & wiskunde :rolleyes:
  2. Het volgende staat letterlijk in het artikel:
    In de week van 18 tot 24 januari registreerde Sciensano 30.242 terugkomsten uit een rode zone. Daarbij is sprake van 15.273 te testen personen met een identificatienummer van de sociale zekerheid (INSZ). Maar er is maar sprake van 9.034 uitgevoerde testen. Dat betekent dat maar 59,2 procent zich liet testen.
    Die 9.034 uitgevoerde testen zijn enkel van de groep van 15.273 TE TESTEN personen. Over de andere 14.969 wordt niets gezegd, het kan zijn dat deze zich niet moeten laten testen omdat ze <48u in een rode zone waren. Maar dat is ook speculatie. Er wordt gewoon niets over gezegd. Het gaat enkel over de TE TESTEN personen.

Het gros van die langdurig zieken waren daarvoor werklozen en zijn nu in de langdurig zieken categorie geplaatst. Dat is heus niet omdat ze allemaal plots te ziek zijn geworden om te gaan werken.
Bewijs dit eens dat het gros van die langdurige zieken daarvoor werkloze. Waren? Heb je geen enkel bewijs van.
De werklast zal er niet minder op worden voor de controle-artsen na de coronacrisis, zeker niet aan het tempo dat ze nu van werklozen langdurig zieken maken.
Ook dit mag je eens bewijzen.

Die 9.034 uitgevoerde testen zijn enkel van de groep van 15.273 TE TESTEN personen. Over de andere 14.969 wordt niets gezegd, het kan zijn dat deze zich niet moeten laten testen omdat ze <48u in een rode zone waren. Maar dat is ook speculatie. Er wordt gewoon niets over gezegd. Het gaat enkel over de TE TESTEN personen.
Als ik mijn Local Passenger Form niet had ingevuld zat ik evengoed in die niet te testen categorie.

Ik denk dat er nog een klein beetje marge zit tussen mensen die op vakantie gaan in rode zones vragen zich te laten testen en mensen hun deur dichtlassen. :)

Heel erg ver zitten we daar thans niet meer vanaf he met verplichte quarantaines? Dat is de facto een dichtlassing van je deur, alleen niet fysiek.

Bewijs dit eens dat het gros van die langdurige zieken daarvoor werkloze. Waren? Heb je geen enkel bewijs van.
Zie grafiek hierboven. Die werklozen hebben niet plots allemaal een job gevonden en die enorme toename in langdurig zieken komt niet uit mensen die daarvoor netjes aan het werk waren.

Ook dit mag je eens bewijzen.
Jij gelooft dus oprecht dat die langdurig zieken in de komende jaren actief gecontroleerd en geactiveerd gaan worden? Dat zou nog eens een primeur zijn voor België.

Hetzelfde als toen, dat er nog altijd geen bewijzen zijn voor uw stelling dat het merendeel zich niet laten testen heeft...
Want toen heb je net hetzelfde gezegd als nu, namelijk:

En daar heb ik toen ook het volgende op geantwoord:

Dus ge moet mijn woorden niet verdraaien/mij woorden in de mond leggen. En dat artikel is nog altijd geen bewijs van uw stelling.
Ok, dan heeft discussieren met u hier ook geen zin meer. Blijf dan maar overtuigd van uw eigen gelijk, hoe belachelijk je jezelf daarmee ook blijft maken. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan