Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat we hier als individu in verschillen omdat jij redenen zoekt om het niet te nemen terwijl ik redenen zoek om het wel te nemen.Uit de data van Israël blijkt dat het Pfizer-vaccin besmettingen voorkomt. Je mag je zeker vragen stellen, maar ik lees nergens een echte reden waarom je het niet zou nemen?
Sta me toe om deze comment toch even in twijfel te trekken. Er is al genoeg gespeculeerd over risico's te laatste tijd.Het risico van een vaccin, dat uiteindelijk wat eiwitten of RNA in oplossing zijn, zal zeer waarschijnlijk veel kleiner zijn dan de kans om besmet te worden x de kans om serieuze symptomen te ontwikkelen, waarvan de langetermijnsgevolgen niet gekend zijn.
Je stelt dat je het niet nodig hebt gebaseerd op statistieken waar overlijden (en langdurige gevolgen) voor jouw leeftijd meevallen.
Hoe verhoudt die statistiek zich tot de statistiek van mensen van dezelfde leeftijd die aan het vaccin iets overhouden?
Wat trek je in twijfel want ik vind dat je vooral heel vaag blijft? Wat kan niet bewezen worden? Beiden heel klein, wat is dat?Ik denk dat we hier als individu in verschillen omdat jij redenen zoekt om het niet te nemen terwijl ik redenen zoek om het wel te nemen.
Sta me toe om deze comment toch even in twijfel te trekken. Er is al genoeg gespeculeerd over risico's te laatste tijd.
Denk je niet dat deze kansen in beide gevallen allebei heel klein zijn? Kan dit effectief bewezen worden?
Zelfs niet in de grote lijnen volgens mij.
Nogmaals, ik trek het vaccin niet in twijfel. Stel me enkel vragen als ik er baat bij heb. Of als mijn omgeving er baat bij heeft (i know er zijn studies in israel aan de gang) zolang niet wordt gegarandeerd dat je anderen niet meer kan besmetten.
Ik kan er inkomen dat sommige de kat uit de boom kijken
Maar kan je nu eens gewoon antwoorden op de vraag: waarom zou je het niet nemen?Ik denk dat we hier als individu in verschillen omdat jij redenen zoekt om het niet te nemen terwijl ik redenen zoek om het wel te nemen.

Ik vind dat best terechte vragen, maar "er zelf rechtstreeks/persoonlijk baat bij hebben" is eigenlijk nooit in mijn gedachten opgekomen. Uiteraard wil ik niet besmet worden en zwaar ziek zijn (laat staan blijvende gezondheidsproblemen eraan over houden). Maar ik doe het vooral om mijn steentje bij te dragen en mijn omgeving te beschermen.Moet ik dan iets laten inspuiten terwijl ik overtuigd ben dat ik het persoonlijk niet nodig heb?
2nd, denk dat de kans klein is dat ik er (veel) last zou van hebben maar tis voor mijn omgeving te beschermen.Ik vind dat best terechte vragen, maar "er zelf rechtstreeks/persoonlijk baat bij hebben" is eigenlijk nooit in mijn gedachten opgekomen. Uiteraard wil ik niet besmet worden en zwaar ziek zijn (laat staan blijvende gezondheidsproblemen eraan over houden). Maar ik doe het vooral om mijn steentje bij te dragen en mijn omgeving te beschermen.
1. Een groot deel van de eerste lijn die niet komt opdagen komt omdat ze oftewel reeds ingeënt waren in het ziekenhuis, of de mail niet correct hebben aangekregen. Als je uiteraard enkel de titel op hln leest kan je snel denken dat dit komt omdat ze er geen vertrouwen in hebben.Wat motiveert jullie om het vaccin toch te nemen? In de eerste plaats had ik gedacht dat we met die 70% vaccinatiegraad het virus gingen verdrijven. Die 70% is het minimum die we moeten behalen. De -16 jarigen is al een eerste groep die er voor zorgt dat die 70% halen moeilijk maakt. Daarnaast zijn er veel mensen die het niet willen omdat ze er niet in geloven en als ik nu lees dat er al heel wat in de eerste lijn niet komen opdagen voor het vaccin ...
Wees nu even eerlijk, die 70% halen we toch nooit? Moet ik dan iets laten inspuiten terwijl ik overtuigd ben dat ik het persoonlijk niet nodig heb?
Er is zelf hopen informatie beschikbaar via het wonder dat het internet is over de samenstelling van de vaccins en hoe zo'n RNA vaccins werken, waarin ze verschillen van een klassiek vaccin, enz.4. Wat motiveert mij? Het feit dat ik al deze zever kots, maar dan ook kotsbeu ben. En ik gewoon terug mij normale leven terug wil, het feit dat dat haalbaar is door iets simpels als een spuit krijgen is toch gewoonweg fantastisch? Maar nee, er zijn er weer een hoop die denken dat hun google-skills beter zijn dan de kennis van honderden, nee duizenden wetenschappers die hun leven hebben gewijd aan wetenschap, virologie, vaccinologie, etc. En het zullen gegarandeerd diezelfde mensen zijn die als eerste staan te klagen en te zagen dat we de maatregelen langer zullen moeten volhouden. Ik zie er genoeg voorbij komen op fb die nu het vaccin niet willen want "ze weten niet wat erin zit", maar dat zijn dan wel dezelfde mensen die in hun jeugd elk weekend een gram coke snoven of pillen pakten. Daar hadden ze plots wat minder problemen met het feit dat ze niet wisten wat erin zat.
Iemand die ik ken (< 26 jaar) heeft nog altijd lichamelijk last. Zij is nooit opgenomen in het ziekenhuis, want daar was ze op dat moment te goed voor en ze kon thuis uitzieken (net in de eerste golf in 2020 en de bedden waren schaars), wat wel 2 maand geduurd heeft. Volledig uitgeput. Maar volgens de artsen zullen haar hartritmestoornissen die ze er aan over gehouden heeft nooit verdwijnen. Dus het 2021 doel om een marathon te lopen zal er volgens de artsen nooit meer van komen wegens te gevaarlijk. En die hartritmestoornissen hebben ze alleen maar bij toeval ontdekt bij een ander onderzoek. Er lopen mogelijks heel wat mensen rond die er wel iets serieuzer aan overgehouden maar het niet weten omdat ze zich maar beperkt ziek voelde.Als er heel grote gevolgen waren voor mensen van mijn leeftijd die covid hebben gehad, dan hadden we dit ook al lang in het nieuws vernomen of waren daar ondertussen wel wat studies over.
Dat weet jij niet. Jij denkt dat je het niet nodig hebt, maar je kan evengoed een van die tientallen jonge personen zijn die er aan sterven zonder onderliggende aandoening, overgewicht of wat dan ook. Er is niets of niemand die u kan garanderen dat jij er met niets af komt, of maximaal een paar dagen uitzieken in bed. Mijn zus (< 35 jaar) is al 9 maand haar geur en smaakzin kwijt. Plezant is anders voor een hobbykok. Ja, dat komt normaal terug aangezien het bij de meesten tot nu toe wel terug komt, maar niemand kan zeggen wanneer.Moet ik dan iets laten inspuiten terwijl ik overtuigd ben dat ik het persoonlijk niet nodig heb?
Omdat ik het niet nodig heb om te overleven en omdat er mij (nog) geen uitsluitsel kan gegeven worden dat ik niemand anders kan besmetten als ik het vaccin toegediend heb gekregen. Zonder dat mijn omgeving/samenleving er baat bij heeft, zie ik niet in waarom ik dit laat doen.Maar kan je nu eens gewoon antwoorden op de vraag: waarom zou je het niet nemen?![]()
Bedankt voor het vooroordeel maar ik lees niet enkel de titel.1. Een groot deel van de eerste lijn die niet komt opdagen komt omdat ze oftewel reeds ingeënt waren in het ziekenhuis, of de mail niet correct hebben aangekregen. Als je uiteraard enkel de titel op hln leest kan je snel denken dat dit komt omdat ze er geen vertrouwen in hebben.
Zoals reeds aangegeven staat dit nog niet 100% vast. Ik kijk uit naar de volledige studie uit Israel.2. Vaccins dienen niet enkel om uzelf te beschermen maar ook diegene rond u. Onder anderen mensen waarbij vaccins minder werken of mensen die wegens medische redenen zelfs geen vaccin kunnen laten zetten. Doordat jij en ik een vaccin hebben tegen ziekte X kunnen ook die mensen zonder zorgen op straat komen omdat door onze acties die ziektes hier in het Westen vrijwel verdwenen zijn.
Uit enkele artikels in Belgie. Dit komt trouwens uit een artikel van het nieuwsblad over Israel waar ik iets verder heb gelezen dan enkel en alleen de titel.3. Waar haal je dat we die 70% niet halen? Niet vergeten dat de groep die er tegen is altijd vocaler is dan de groep die zich laat inenten. Dat is een beetje zoals dat je van elk product op internet sneller posts zal vinden met problemen. Omdat mensen over het algemeen nu eenmaal enkel over iets praten als ze er een probleem mee hebben?
Deze zever is niet volledig te wijten aan het virus maar ook hoe er wordt mee omgegaan maar ik begrijp je frustratie.4. Wat motiveert mij? Het feit dat ik al deze zever kots, maar dan ook kotsbeu ben. En ik gewoon terug mij normale leven terug wil, het feit dat dat haalbaar is door iets simpels als een spuit krijgen is toch gewoonweg fantastisch? Maar nee, er zijn er weer een hoop die denken dat hun google-skills beter zijn dan de kennis van honderden, nee duizenden wetenschappers die hun leven hebben gewijd aan wetenschap, virologie, vaccinologie, etc. En het zullen gegarandeerd diezelfde mensen zijn die als eerste staan te klagen en te zagen dat we de maatregelen langer zullen moeten volhouden. Ik zie er genoeg voorbij komen op fb die nu het vaccin niet willen want "ze weten niet wat erin zit", maar dat zijn dan wel dezelfde mensen die in hun jeugd elk weekend een gram coke snoven of pillen pakten. Daar hadden ze plots wat minder problemen met het feit dat ze niet wisten wat erin zat.
Dan zijn ze 100% zeker dat die hartritmestoornissen door het virus afkomstig zijn? Heel erg voor haar en ik ga de stoornissen niet in twijfel trekken maar als ze de laatste 10j geen gelijkaardig onderzoek heeft gehad kunnen die stoornissen ook van iets anders komen of aangeboren zijn toch?Iemand die ik ken (< 26 jaar) heeft nog altijd lichamelijk last. Zij is nooit opgenomen in het ziekenhuis, want daar was ze op dat moment te goed voor en ze kon thuis uitzieken (net in de eerste golf in 2020 en de bedden waren schaars), wat wel 2 maand geduurd heeft. Volledig uitgeput. Maar volgens de artsen zullen haar hartritmestoornissen die ze er aan over gehouden heeft nooit verdwijnen. Dus het 2021 doel om een marathon te lopen zal er volgens de artsen nooit meer van komen wegens te gevaarlijk. En die hartritmestoornissen hebben ze alleen maar bij toeval ontdekt bij een ander onderzoek. Er lopen mogelijks heel wat mensen rond die er wel iets serieuzer aan overgehouden maar het niet weten omdat ze zich maar beperkt ziek voelde.
Je hebt nog nooit, nog nooit, kunnen kiezen welk merk van vaccin je krijgt voor andere ziektes. Maar nu is het plots een probleem?Blijkbaar probeert de overheid opzettelijk verborgen te houden welk vaccin je gaat krijgen, ze zijn niet open in die communicatie. Daar kan ik echt niet tegen. Als ge iets in mij wilt inspuiten kunt ge maar beter direct zeggen wat het is, en niet pas nadat de afspraak is vastgelegd, beetje volwassen zijn ja? Wat is het probleem? Dat soort geheim doenerij en zever zou ervoor kunnen zorgen dat ik mij niet laat inenten, trekt uw plan maar met u heimelijk gedrag en uw verborgen agenda. En dan maar gaan klagen als er te weinig mensen zijn dat zich willen laten inenten.
Heel je argument is gebaseerd op je eigen inschatting dat je het niet nodig hebt dus, omdat er nog geen uitsluitsel is dat je minder besmettelijk zal worden.Omdat ik het niet nodig heb om te overleven en omdat er mij (nog) geen uitsluitsel kan gegeven worden dat ik niemand anders kan besmetten als ik het vaccin toegediend heb gekregen. Zonder dat mijn omgeving/samenleving er baat bij heeft, zie ik niet in waarom ik dit laat doen.
Enkel voor mezelf? Maar ik heb dit niet nodig?
Zeker dat dat geen bias is omdat jij dat zo voelt? En je er dus maar van uitgaat dat de overgrote meerderheid van de mensen dat ook zo voelen?Het effect zal het omgekeerde zijn.
Maar zetten ze het niet op de uitnodiging of weigeren ze het te zeggen? Want dat laatste is verzwijgen, maar ik betwijfel dat dit is wat er gebeurt.Ik heb nog nooit gehad dat iemand opzettelijk tegen mij verzwijgt wat hij gaat inspuiten, terwijl ik dat wel wilde weten. Nog nooit. En waarom ik dat wil weten dat zijn nu eens 100% uw zaken niet. Hebt gij geen affaires mee.
Het effect zal het omgekeerde zijn. De boom in. De kleuterklas is hier naast.
Je kan het wel zien normaal hoor.Blijkbaar probeert de overheid opzettelijk verborgen te houden welk vaccin je gaat krijgen, ze zijn niet open in die communicatie, slimmeriken moeten het zelf maar zien uit te pluizen. Daar kan ik echt niet tegen. Als ge iets in mij wilt inspuiten kunt ge maar beter direct zeggen wat het is, en niet pas nadat de afspraak is vastgelegd, beetje volwassen zijn ja? Wat is het probleem? Dat soort geheim doenerij en zever zou ervoor kunnen zorgen dat ik mij niet laat inenten, trekt uw plan maar met u heimelijk gedrag en uw verborgen agenda. En dan maar gaan klagen als er te weinig mensen zijn dat zich willen laten inenten. Ge meet uzelf een machtspositie aan die ge niet hebt. Als ik alleen wil ingeent worden met 1 bepaald vaccin of anders niet, dan hebt gij u als overheid daar bij neer te leggen. Beke mensen in het ongewisse proberen laten helpt daar niet bij.
Zeker dat dat geen bias is omdat jij dat zo voelt?Zeker dat dat geen bias is omdat jij dat zo voelt? En je er dus maar van uitgaat dat de overgrote meerderheid van de mensen dat ook zo voelen?
Want ik ben daar helemaal niet zo van overtuigd. Om iedereen zo snel mogelijk gevaccineerd te krijgen, moeten we net dat nutteloze vaccinshoppen tegengaan. Wie nu 'nee' zegt, omdat ze niet weten welk vaccin het is, zal ofwel snel bijdraaien als het echt is, ofwel als blijkt dat alleen gevaccineerden op reis mogen. Denk dat er weinig gaat veranderen aan de uiteindelijke turnout.