Corona: Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

Vaccinatiestatus & de bijhorende covid symptomen voor de huidige actieve varianten

• Vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 108 44,4%
  • Vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 7 2,9%
  • Vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 64 26,3%
  • Vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 43 17,7%
  • Vaxed : Long covid

Stemmen: 3 1,2%
  • Vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Onbekend / geen covid gehad sinds juni 2021

Stemmen: 7 2,9%
  • Not vaxed : Geen symptomen

Stemmen: 3 1,2%
  • Not vaxed : Verkoudheidssymptomen

Stemmen: 6 2,5%
  • Not vaxed : Griepsymptomen

Stemmen: 1 0,4%
  • Not vaxed : Long covid

Stemmen: 0 0,0%
  • Not vaxed : Opname ziekenhuis / IZ

Stemmen: 1 0,4%

• Totaal aantal stemmers
    243
Oh boy. Wegens vrijdag blijkbaar 2 contacten van onze jongste zoon (3 jaar), eentje in z’n klas en eentje z’n nicht, daarnet een zelftest gedaan en die is (licht) positief.
Morgen dus een test laten doen bij de apotheek en voorlopig moet hij dus in quarantaine.
Z’n broer van 5 had al een eerst prik gehad, maar is dus nog niet volledig gevaccineerd en moet ook in quarantaine. Als ik het goed voorheb moeten mijn vrouw en ik zolang we geen symptomen hebben niet in quarantaine omdat we een booster gehad hebben.
Kinderen jonger dan 6 worden niet bij de apotheek getest normaal gezien. Die worden direct doorgezonden naar de huisarts.

Allez straf. Ik ben zowel bij de huisarts, als in het MCH als in het Pauscollege getest geweest in de voormiddag en ik had altijd de uitslag voor 17u 👀

Normaal krijg je wel een mail of een sms, maar check je MyNexuzhealth eens. Soms staat de uitslag daar gewoon al in, zonder dat je bericht hebt gehad.

Nope. De test staat er al in, maar geen resultaat.

edit: net CoZo gecheckt, daar staat het nu plots wel in. Blijkbaar negatief! Had nochtans deze keer echt het gevoel dat ik prijs had :unsure:
Er staat wel gewoon "COVID-19 PCR Negative", het verslag staat er nog niet bij (maar zal niks anders zeggen neem ik aan :) )

edit2: nu ook bericht in mynexus-gedoe, verstuurd om 20u30. Dat betekent dus 10 uur na de test. Blijft indrukwekkende snelheid!

Kinderen jonger dan 6 worden niet bij de apotheek getest normaal gezien. Die worden direct doorgezonden naar de huisarts.
Net (voor iets anders) bij de huisarts geweest en ik moet ‘m in het testcentrum hier (PCR) laten testen.

Voor mensen met een zware ziekte kan ik daar nog inkomen, voor de gemiddelde (ingeënte) burger? Daarvoor komt het nu niet te vroeg. Ik ben een dikke week geleden op skireis vertrokken met een grote groep en we hadden allemaal negatief getest de avond voor het vertrek. Nu zijn we terug en het gros test positief op Covid. Ik heb daar nog geen seconde van wakker gelegen, iedereen krijgt het nu toch als ik de krantenkoppen lees.
Goed ik ga hier één voorbeeld geven. Niet rechtstreeks op jou gericht.
Ik ken een risicopatiënt die gevaccineerd was, 2 weken in de kliniek heeft gelegen in oktober, na een maand terug is beginnen werken, en een collega heeft die enkele weken na hem ziek is geworden en ondertussen gestorven is aan covid.

Die kerel is dus echt doodsbang nu . Gaat hij nog opnieuw zo ziek worden? Gaat hij het wel overleven?

Ik laat een besmetting ook met plezier aan me passeren, ik zet het sociaal leven even op een lager pitje.

Buiten de hoofdpijn en verstopte neus begin ik nu ook wat spierpijn te krijgen.
Gaat hier wel een lange week worden. Toen we besmet waren in november zaten we met het hele gezin in quarantaine. Dan kunt ge wat opruimen, spelletjes spelen, ... . Nu zit ik hier alleen op een slaapkamer. Ik kan ook niet thuiswerken. En nog een geregel voor de kindjes op school te krijgen.

Op voorhand u certificaat afdrukken (voor je besmet bent) en dat word dan niet rood.

Daar moet je wel op voorhand aan denken natuurlijk.

Je doet overigens niets illegaal want volgens de regels mag je uit quarantaine en niemand zegt dat je geen certificaat moogt afdrukken
Dan gaat ge toch tegen de lamp lopen, want als ze dat scannen kleurt het gewoon rood.

Hoe ik het weet? Ik heb het zondag getest. Ik heb nog steeds geen nieuw certificaart opgehaald sinds mijn positieve test zondag, maar bij scan nu na 5 dagen nog steeds rood.
Heb je de app gebruikt of een papieren ticket ? Want de app update wel op de achtergrond in dit geval, ook al haal je niet expliciet zelf certificaten op (tenzij je het internet naar de app helemaal afzet natuurlijk).

Of ze moeten het veranderd hebben, maar anderhalve maand geleden werkte het wel nog.

Het punt is dat je wel groen scant als je een ouder ticket gebruikt (wat niet verboden is). Tenzij dat veranderd is, maar ik betwijfel dat ten zeerste want je kan offline scannen zonder enige database, dus de info moet wel in het ticket zelf zitten.

Bij ons op het werk is een mondmasker niet verplicht omdat je 'afstand' houd. Even fake als de afstand op cafe natuurlijk, maar op cafe hou je in theorie ook afstand van andere bezoekers buiten je bubbel.
Ja met de papieren versie. Dat europese covid certificaat voor te downloaden. De app geeft dezelfde error.
Geen ambitie om de regels te overtreden maar net eens getest en de papieren print die ik nog liggen had van te reizen kleurt ook gewoon rood hoor. (zoals het hoort).

Geen ambitie om de regels te overtreden maar net eens getest en de papieren print die ik nog liggen had van te reizen kleurt ook gewoon rood hoor. (zoals het hoort).

Intussen ook gemerkt. Begrijp niet waarom de CovidSafe app dan nog altijd zegt dat je 'groen' bent... Je moet al de CovidScan downloaden om dat te weten te komen.

En ook hier is het nu prijs. Dochter gisterenavond beginnen klagen over buikpijn en misselijk en ze had koorts. Verder niks achter gezocht want geen hoesten,keelpijn, .... allez ja,niks luchtwegenklachten. Vandaag nog hetzelfde alleen vond ze nu ook dat haar pizza raar smaakte dus voor de zekerheid, zeker ivm school morgen, toch maar een zelftest gedaan. Om haar te overtuigen hebben mijn vrouw en ik ook eentje meegedaan. Vrouw en dochter beiden positief, ik negatief.
Dochter is ongevaccineerd (afspraak staat/stond komende vrijdag op).
Vrouw heeft booster gehad en is dus, tot nu toe, volledig asymptomatisch.
En 2 dagen later mag ik mij bij het team voegen. Deze ochtend ook positieve zelftest.
Booster gehad 23/12, beetje een loopneus en wat kriebel in de keel maar verder geen symptomen tot nu toe
Vrouw intussen lichte verhoging en droge hoest ontwikkeld
Dochter volledig symptoom vrij intussen
Zoon nog altijd negatief getest

Hoe raak je eigenlijk aan een quarantaine attest als je dochter negatief is en je zoon positief?
Dochter moet 10 dagen in Q (maar geen attest)
Of is het attest van de zoon dan voldoende voor de school?

Ikzelf ben negatief en mag verder gaan werken

Resultaat binnen van de pcr test van mezelf vrouw en dochter.
Allemaal positief en net op verjaardag van de dochter….
Vrouw en dochter lichte hoest en hoofdpijn.
Bij mij allemaal toch net iets erger.
Barstende koppijn, koud hebben , griepachtig.

Kan ook liggen aan het feit dat ik ne vent ben 🤣.

De 2 zonen tot nu toe negatief maar zal wel ni lang meer duren.

Ik heb gisteren die zelfevaluatietool ingevuld om een testcode te verkrijgen. Ik kreeg dan per mail een quarantaine attest voor 2 dagen. Mijn test is positief. Weet iemand of ik dan via mail een briefje krijg voor de rest van de week of moet dat dan toch via je huisdokter?

Intussen ook gemerkt. Begrijp niet waarom de CovidSafe app dan nog altijd zegt dat je 'groen' bent... Je moet al de CovidScan downloaden om dat te weten te komen.
Ja hier ook als je via die evenement toegang kijkt.

Ik heb gisteren die zelfevaluatietool ingevuld om een testcode te verkrijgen. Ik kreeg dan per mail een quarantaine attest voor 2 dagen. Mijn test is positief. Weet iemand of ik dan via mail een briefje krijg voor de rest van de week of moet dat dan toch via je huisdokter?
Ik vermoed via de dokter aangezien je nu ziek bent i.p.v. quarantaine in afwachting van je resultaat.

Ik vermoed via de dokter aangezien je nu ziek bent i.p.v. quarantaine in afwachting van je resultaat.

Dit, maar hoor eens bij je werkgever.

Als je kan thuiswerken en geen symptomen meer hebt kan je gewoon werken I guess?
Moet je in quarantaine en kan je niet naar het werk daardoor, moet je eens horen bij je WG of je dan nog speciaal naar de dokter moet of niet.

Vaxed hier (2x Pfizer + de booster).

Vorige week maandagavond ist begonnen met ziek worden, 's avonds en 's nachts geregeld moeten braken. Dinsdag dan ook nog wa ellendig met hoesten tot gevolg (was best pijnlijk), woensdag en donderdag ook nog wa ne hoest en beetje snotteren. Vanaf vrijdag was t zowa beter. Morgen mag ik terug gaan werken, in ieder geval. Al voel ik dat nog altijd niet zo veel energie heb, eerlijk gezegd.

Waar ik vooral moet van kotsen (pun not intended) is die smerige CovidSafe app... Ik testte vorige woensdag positief en heb vrijdag mijn PCR laten doen aangezien mijn huisdokter mij gwn een ziektebriefke had gegeven en kvond da eigenlijk nie kunnen. En zelf wou ik ook de brave burger zijn door dat het dan getracked wordt in die app. Op CoZo heb ik dan zondag gezien dat ik de dag er voor om 9u30 het resultaat binnen had gekregen dat de PCR test op "detected" stond. We zijn nu dinsdag en mijn app staat nog altijd op gwn normaal.... Ook komen er geen certificaten bij.... Ze gaan nie moeten afkomen met ne CovidSafe die bv op 1 feb pas rood wordt en mij dan nog 10 of 12 dagen binnenhouden ze !!

Dit, maar hoor eens bij je werkgever.

Als je kan thuiswerken en geen symptomen meer hebt kan je gewoon werken I guess?
Moet je in quarantaine en kan je niet naar het werk daardoor, moet je eens horen bij je WG of je dan nog speciaal naar de dokter moet of niet.
Ik dacht dat ze in de zorg werkte. Dus zal niet mogelijk zijn dan. Wel een goede oplossing voor wie kan telewerken.
Maar de werkgever zal wel quarantaine prefereren als je het hem vraagt (dat komt niet uit zijn zak) tegenover ziekte die de eerst 14-30 dagen wel voor zijn rekening is.

Vaxed hier (2x Pfizer + de booster).

Vorige week maandagavond ist begonnen met ziek worden, 's avonds en 's nachts geregeld moeten braken. Dinsdag dan ook nog wa ellendig met hoesten tot gevolg (was best pijnlijk), woensdag en donderdag ook nog wa ne hoest en beetje snotteren. Vanaf vrijdag was t zowa beter. Morgen mag ik terug gaan werken, in ieder geval. Al voel ik dat nog altijd niet zo veel energie heb, eerlijk gezegd.

Waar ik vooral moet van kotsen (pun not intended) is die smerige CovidSafe app... Ik testte vorige woensdag positief en heb vrijdag mijn PCR laten doen aangezien mijn huisdokter mij gwn een ziektebriefke had gegeven en kvond da eigenlijk nie kunnen. En zelf wou ik ook de brave burger zijn door dat het dan getracked wordt in die app. Op CoZo heb ik dan zondag gezien dat ik de dag er voor om 9u30 het resultaat binnen had gekregen dat de PCR test op "detected" stond. We zijn nu dinsdag en mijn app staat nog altijd op gwn normaal.... Ook komen er geen certificaten bij.... Ze gaan nie moeten afkomen met ne CovidSafe die bv op 1 feb pas rood wordt en mij dan nog 10 of 12 dagen binnenhouden ze !!
In de app zal het altijd als groen zichtbaar blijven, het is pas door met een ander toestel jouw app te scannen dat je zal zien dat jouw cst eigenlijk geblokkeerd is.

In de app zal het altijd als groen zichtbaar blijven, het is pas door met een ander toestel jouw app te scannen dat je zal zien dat jouw cst eigenlijk geblokkeerd is.
Dus stel dat ik nu iets wil gaan drinken en hun scannen dat, dan hang ik er toch aan zonder dat ik eigenlijk zie dat dat zo gaat zijn ?

Dus stel dat ik nu iets wil gaan drinken en hun scannen dat, dan hang ik er toch aan zonder dat ik eigenlijk zie dat dat zo gaat zijn ?
Ja.
Zonet nog getest bij mezelf.
In mijn app zie ik niks maar als ik mijn code staan krijg ik rood scherm

Nog een weekendje thuis blijven dus... Wat een debiele app ook....
Die apps zijn ni echt schitterend.

Tot nu toe weet ik dat ik positief ben omdat ik mijn resultaat op CoZo zag en sms’je kreeg van het labo.

Van Corona opsporing nog niets…

Terug
Bovenaan