Corona: Wat waren jouw symptomen en wat is de huidige status?

Welke symptomen had je en heb je nog last?

• Geur- en smaakverlies - nog altijd last

Stemmen: 22 7,1%
  • Geur- en smaakverlies - geen last meer

Stemmen: 25 8,1%
  • Koorts

Stemmen: 34 11,0%
  • Vermoeidheid (spierpijnen)

Stemmen: 63 20,3%
  • Verkoudheid

Stemmen: 62 20,0%
  • Ziekenhuisopname - gerevalideerd

Stemmen: 2 0,6%
  • Ziekenhuisopname - nog revaliderend

Stemmen: 0 0,0%
  • Niks gemerkt van last

Stemmen: 16 5,2%
  • Andere (verklaar in comments)

Stemmen: 17 5,5%
  • Hoofdpijn

Stemmen: 42 13,5%
  • Niet besmet geweest/ik weet niet of ik corona heb gehad

Stemmen: 202 65,2%

• Totaal aantal stemmers
    310
Status
Niet open voor verdere reacties.
Eind mei/begin juni positief getest. 2-3 weken extreem vermoeid en een dikke maand geen smaak/geur. Twee maanden goed uitgerust, sindsdien wel een hogere hartslag bij sporten (alhoewel dat de laatste maand terug beter is).
Verder heb ik bij bepaald dingen wel nog een afgevlakte smaak. Veel dingen hebben ook een lichte nasmaak/geur van verbrande koffie. Heb het als ik mijn tanden poets, nootjes eet, een Duvel drink (bij andere bieren raar genoeg niet of toch een heel stuk minder) en nog andere dingen. Iemand die hier ook last van heeft een half jaar na positief te zijn?

Eind mei/begin juni positief getest. 2-3 weken extreem vermoeid en een dikke maand geen smaak/geur. Twee maanden goed uitgerust, sindsdien wel een hogere hartslag bij sporten (alhoewel dat de laatste maand terug beter is).
Verder heb ik bij bepaald dingen wel nog een afgevlakte smaak. Veel dingen hebben ook een lichte nasmaak/geur van verbrande koffie. Heb het als ik mijn tanden poets, nootjes eet, een Duvel drink (bij andere bieren raar genoeg niet of toch een heel stuk minder) en nog andere dingen. Iemand die hier ook last van heeft een half jaar na positief te zijn?
Een koppel dat een kleine bistro uitbaat, teste vorig jaar positief. De kokkin van hen 2 heeft nog steeds weinig van haar smaak terug. 🙈
Hij is 7kg bijgekomen door alles voor te moeten proeven 🤣

Pffft. Dag 6 en voel me nog steeds geen hol waard, wollige kop, neusklachten zijn irritant (prikkelend/drukkend gevoel). De ergste pijnen zijn wel weg (hoofdpijn/spierpijn). Geen koorts meer maar mijn temperatuur ligt rond de 37° (anders tussen 35,5 en 36). Ook een continue gevoel dat mijn huid overal pijn doet. Beetje zoals wanneer je grieperig/koortsig bent.

Precies ook veel slijmen..

Collega belt me. Had op mijn verplichte kantoordag met hem in een zaaltje gezeten (altijd > 1.5m + ramen open) en hij testte positief met een zeer hoge viral load.

Contact Center heb ik 45min in de wacht gestaan en opgegeven.

Dan maar SAT. Je moet alle recente, onverklaarbare symptomen aanduiden. Ik heb er geen, dus kan ik geen testcode krijgen...
Ik zit wel nog met een hoestje met wat slijmen, een restant van een bacteriële infectie begin van de maand. Heb dus maar 'hoesten' als symptoom aangeduid om een test te kunnen krijgen.

Maar volgens de regels moet ik eigenlijk geen test afleggen. Ik ben niet gecontacteerd door tracering, noch heb ik symptomen... Ik kan dan wel begrijpen dat het snel verspreid. Je moet al valsspelen om een test te krijgen.

Toch grappig dat wij als "mannen" doen alsof we sterven , als we eens ziek zijn. Mijn vrouw kuist het hele huis met 38,5°c koorts
Ja wie zou het anders moeten doen misschien?

Ik blijf me toch verbazen, gigantische jinx nu ongetwijfeld, hoe weinig mensen ik echt ken die het gehad hebben of momenteel hebben, van de vrienden die ik vriend noem en niet kennis letterlijk niet één, familie langs beide kanten één tante van rond de 70 die een paar dagen later al weer perfect in orde was. Mensen die in het ziekenhuis zijn terecht gekomen ken ik er nog steeds geen.

Als je dan leest dat 1% v/d bevolking op één dag besmet zou zijn geraakt... .

Ja wie zou het anders moeten doen misschien?

Ik blijf me toch verbazen, gigantische jinx nu ongetwijfeld, hoe weinig mensen ik echt ken die het gehad hebben of momenteel hebben, van de vrienden die ik vriend noem en niet kennis letterlijk niet één, familie langs beide kanten één tante van rond de 70 die een paar dagen later al weer perfect in orde was. Mensen die in het ziekenhuis zijn terecht gekomen ken ik er nog steeds geen.

Als je dan leest dat 1% v/d bevolking op één dag besmet zou zijn geraakt... .
Bij mij was dat de eerste golven ook zo (behalve ikzelf natuurlijk :p), maar nu is het niet normaal:
Schoonbroer
Drie collega's
4 mensen op de badminton

En da's enkel van deze week.

U laten testen en indien positief 10 dagen in quarantaine gaan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik heb negatief getest maar ik ben voor de zekerheid toch gewoon 10 dagen in quarantaine gegaan.
Ik hoeste 99.x% "witte" slijmen op (die kleur slijmen is nooit bacterieel) en had covid en/of griep-achtige symptomen.
Dus er zijn maar 2 virussen die ik gehad kan hebben: Corona of Influenza.

Ik wilde het risico niet nemen. De kans dat ik toch gewoon Covid had, was niet onbestaand (zeker nu met deze 4de golf)

Ik ben na 2 weken nog steeds niet 100% trouwens.

Symptomen hier
- Natte hoest, voornamelijk witte slijmen
- Extreem vermoeidheid
- Extreme keelpijn
- Kortademigheid, een paar keer wakker geworden, dat ik naar lucht moest happen en ik nog minutenlang precies aan het stikken was
- Geen smaak meer in eten (ondertss wel deels terug)
- Niets meer ruiken, dat is nog steeds niet terug
- Géén eetlust
- Verstropte neuzen
- Koude koorts (véél rillingen, telkens mijn lakens helemaal nat)
- Amper kunnen slapen, wegens extreme hoestbuien, 1 dag 24 uur lang moeten hoesten zonder onderbreking, verschrikkelijk
(19 november)
- Pijn tot diep in de borstkast

Maar zoals gezegd: Negatief getest. Ondertussen ook terug aan de beterhand.

Ik vind het wel straf dat ik nog zo ziek ben, als gezonde 38jarige zonder enige kwaaltjes of wat dan ook, na 2 shots Pfizer amper 3 Maand geleden.
Ik heb dus al die tijd onterecht veilig gevoeld.
Anderzijds, zonder vaccinatie lag je misschien nu in het ziekenhuis of erger nog: Op het kerkhof. Who knows? :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik heb negatief getest maar ik ben voor de zekerheid toch gewoon 10 dagen in quarantaine gegaan.
Ik hoeste 99.x% "witte" slijmen op (die kleur slijmen is nooit bacterieel) en had covid en/of griep-achtige symptomen.
Dus er zijn maar 2 virussen die ik gehad kan hebben: Corona of Influenza.

Ik wilde het risico niet nemen. De kans dat ik toch gewoon Covid had, was niet onbestaand (zeker nu met deze 4de golf)

Ik ben na 2 weken nog steeds niet 100% trouwens.

Symptomen hier
- Natte hoest, voornamelijk witte slijmen
- Extreem vermoeidheid
- Extreme keelpijn
- Kortademigheid, een paar keer wakker geworden, dat ik naar lucht moest happen en ik nog minutenlang precies aan het stikken was
- Geen smaak meer in eten (ondertss wel deels terug)
- Niets meer ruiken, dat is nog steeds niet terug
- Géén eetlust
- Verstropte neuzen
- Koude koorts (véél rillingen, telkens mijn lakens helemaal nat)
- Amper kunnen slapen, wegens extreme hoestbuien, 1 dag 24 uur lang moeten hoesten zonder onderbreking, verschrikkelijk
(19 november)
- Pijn tot diep in de borstkast

Maar zoals gezegd: Negatief getest. Ondertussen ook terug aan de beterhand.

Anderzijds, zonder vaccinatie lag je misschien nu in het ziekenhuis of erger nog: Op het kerkhof. Who knows? :unsure:
was dat met een zelftest of een officiele labotest?

was dat met een zelftest of een officiele labotest?
PCR (officiele labo)test. Toch twijfel ik nog steeds aan het resultaat. 100% sluitend is dat blijkbaar nooit.

Maakt verder niet uit: Ik heb géén risico's genomen en gewoon 2 weken lang uitgeziekt.
Ik heb nog een paar dagen van thuis gewerkt, maar op een gegeven moment ging dat niet meer.
Stem weg en om de 30sec enorme hoestbuien .. :frown: en rillingen ...

misschien een stomme vraag,
maar ik dacht dat je maar 1 keer corona kon krijgen?

volgens mijn baas is het mogelijk om dit meerdere keren te krijgen?
Beste vriend van mij heeft 2x op een jaar tijd positief getest.

Laatst bewerkt:
PCR (officiele labo)test. Toch twijfel ik nog steeds aan het resultaat. 100% sluitend is dat blijkbaar nooit.

Maakt verder niet uit: Ik heb géén risico's genomen en gewoon 2 weken lang uitgeziekt.
Ik heb nog een paar dagen van thuis gewerkt, maar op een gegeven moment ging dat niet meer.
Heb je ook zelftest gedaan, of onmiddellijk een pcr test afgenomen? Omdat soms zelftesten een vals negatief uitslag kunnen geven. Kennis van ons testte positief op een zelftest maar negatief op pcr. Maar is wel serieus ziek geweest. En voldoende voorbeelden intussen van mislukte pcr testen.

En de symptomen die je opnoemt zijn 99% covid symptomen. Vooral smaak en geur.

Heb je ook zelftest gedaan, of onmiddellijk een pcr test afgenomen? Omdat soms zelftesten een vals negatief uitslag kunnen geven. Kennis van ons testte positief op een zelftest maar negatief op pcr. Maar is wel serieus ziek geweest. En voldoende voorbeelden intussen van mislukte pcr testen.

En de symptomen die je opnoemt zijn 99% covid symptomen. Vooral smaak en geur.
Ik heb (nog) géén zelftest gedaan, ik ben géén setje gaan halen. Ik heb 4 dagen na de eerste symptomen een PCR test laten afnemen via het labo (negatief). Daarna gewoon 10 dagen in quarantaine gegaan, en alleen naar de huisarts, winkel en apotheek geweest (dat mag hé).

Best gek. Dat zijn toch al een paar serieuze indicatoren wat betreft een corona besmetting. Vooral het smaak en geurverlies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan