corsair rm750x fan probleem of niet ?

T-T

Member
hoi allen,
heb paar dagen geleden een pc upgrade gedaan waaronder ook een nieuwe voeding.
nu mijn vraag is, de fan spint niet zolang hij niet boven de ±300watt wordt belast en dat blijkt ook zo, maar sinds de fan begint te draaien wil die gelijk niet meer stoppen, ook al doe ik niets met de pc, duurt dit een aantal minuten dan vooraleer hij terug op zero-mode komt, of is er iets mis met die voeding ?

Ik denk dat het normaal is.
Ik heb een HX1000i met usb aansluiting die je kan uitlezen. Als ik even veel vermogen vraag, gaat de fan van 0rpm naar 524rpm en als ik dan terug naar idle gebruik van de pc ga, blijft die fan op 508-512rpm draaien. Nu al zeker een paar mimuten. Ik veronderstel dat die ook terug naar 0 gaat, maar daar kan ik nu niet op wachten :D

Er is niets mis met die voeding. Dat is inderdaad zero rpm mode. Fan draait enkel als het nodig is om af te koelen bij hoger belasting nadien stopt die terug. Heb zelf een HX1200i en heb die fan amper zien draaien de 6 jaar dat ik die al heb. Enkel bij langdurig gamen draait die soms.

thx voor de reacties, dat de fan gaat beginnen draaien bij een bepaalde belasting begrijp ik, vond het enkel vreemd dat ie bleef draaien op idle ook, zo te zien duurt het gewoon even vooraleer de fan terug stopt.

Lijkt mij geen probleem te zijn, is dat gedrag, die blijft even nadraaien zodat alle componenten zeker genoeg afgekoeld zijn + om zo geen storend gedrag te krijgen van stoppen-starten elke 10s.
Die van mij draaide ook meer niet dan wel, maar nooit problemen gehad dat m'n pc uitviel ofzo. Ik zou me pas zorgen maken wanneer die begint uit te vallen/crashes krijgt.

De fan moet nog nakoelen na de hoge belasting he. Dus die heeft zijn tijd nodig.
dat begrijp ik, maar de belasting was maar een paar seconden, zeer warm zal de voeding niet geweest zijn, de fan ging gewoon draaien omdat hij even de wattage had bereikt, en niet volgens de temperatuur dat ie had volgens mij, nu denk ik wel dat dit normaal gedrag is dan. "hoop ik toch"

dat begrijp ik, maar de belasting was maar een paar seconden, zeer warm zal de voeding niet geweest zijn, de fan ging gewoon draaien omdat hij even de wattage had bereikt, en niet volgens de temperatuur dat ie had volgens mij, nu denk ik wel dat dit normaal gedrag is dan. "hoop ik toch"
De fancurve van de RMs gaat volgens mij dan ook op belasting en niet op temperatuur. Dus bepaalde belasting bereikt, x aantal tijd blijven draaien.

Mijn Fractal Ion voeding blijft zelfs na shutdown nog nadraaien.

Terug
Bovenaan