Critérium du Dauphiné 2024

Wie wint de Dauphiné

• Evenepoel

Stemmen: 5 27,8%
  • Roglic

Stemmen: 9 50,0%
  • Vlasov

Stemmen: 1 5,6%
  • Ayuso

Stemmen: 2 11,1%
  • Hindley

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez

Stemmen: 1 5,6%
  • Kuss

• Jorgenson

• Geoghegan Hart

• Tiberi

• Iemand anders

• Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

Airjinx

Well-known member
Crowdfunder FE
De Dauphiné Libéré 2024, een cruciale voorbereidingswedstrijd voor de Tour de France, belooft opnieuw een adembenemende strijd te worden. Deze achtdaagse etappekoers door de Franse Alpen trekt 's werelds beste renners aan, met als stralende ster Remco Evenepoel. Evenepoel, de Belgische sensatie, staat bekend om zijn indrukwekkende klimcapaciteiten en ongeëvenaarde aanvallen. Naast hem zien we jonge talenten zoals Juan Ayuso en de ervaren Sloveense veteraan Primož Roglič, die met zijn jarenlange ervaring en talloze overwinningen nog steeds een geduchte tegenstander is.

Met een uitdagend parcours vol iconische beklimmingen en zware ritten biedt de Dauphiné Evenepoel, Ayuso, Roglič en hun concurrenten de perfecte gelegenheid om hun vorm te testen en te perfectioneren voor de Tour de France. Deze editie belooft niet alleen spektakel voor de fans, maar ook een strategisch belangrijke voorbereiding voor de grootste wielerwedstrijd ter wereld.
(met dank aan ChatGPT en de vraag om Evenepoel extra in de verf te zetten)

Top competitors: Evenepoel, Pedersen, Ayuso, Vlasov, Rodriguez, Roglic, Hindley, Tiberi, Geoghegan Hart, Van Wilder, Kuss, Bennett, Tarling, ...

dauphine-2024-stage-1-profile-n2-2fc5b11611.png

dauphine-2024-stage-2-profile-n2-273e1efbaa.png

dauphine-2024-stage-3-profile-n2-f51d5eea87.png

dauphine-2024-stage-4-profile-n2-37c43bf9b9.png

dauphine-2024-stage-5-profile-8712c3f1cd.png

dauphine-2024-stage-6-profile-2e44382c85.png

dauphine-2024-stage-7-profile-n2-2f6ed7a2f3.png

dauphine-2024-stage-8-profile-31b0dd9665.png

Vraag is hoe goed Remco is. Daarvan zal veel afhangen.

Ik zet mijn geld op Roglic voor duidelijke redenen. De man uit Slovenië daar moet je altijd rekening mee houden en heeft al meermaals bewezen de betere van Evenepoel te zijn.
Ayuso kan ook nog verassen eventueel.
De andere mannen zullen toch wat meer geluk aan hun kant moeten hebben om te kunnen winnen.

Het gaat een toffe wedstrijd met wel wat spanning worden dat staat wel vast, ik kijk er wel naar uit!

Evenepoel had er zelf precies niet 100% vertrouwen in derstraks op vtm nieuws:

Vraag is hoe goed Remco is. Daarvan zal veel afhangen.

Ik zet mijn geld op Roglic voor duidelijke redenen. De man uit Slovenië daar moet je altijd rekening mee houden en heeft al meermaals bewezen de betere van Evenepoel te zijn.
Ayuso kan ook nog verassen eventueel.
De andere mannen zullen toch wat meer geluk aan hun kant moeten hebben om te kunnen winnen.

Het gaat een toffe wedstrijd met wel wat spanning worden dat staat wel vast, ik kijk er wel naar uit!
Andersom heeft Evenepoel ook meermaals bewezen de betere te zijn. Ze hebben in de laatste 2 jaar 6 rittenkoersen gereden tegen elkaar. Baskenland en Vuelta in '22. Catalunya, Giro en Vuelta in '23 en Nice dit jaar. Onderling is de tussenstand daar 3-3. Catalunya ging het dan nog maar over een verschil van 6" en in de Giro was er de opgave in de roze trui. De Vuelta van '23 was eigenlijk de enige rittenkoers waar Roglic duidelijk de betere was.

Los daarvan, Evenepoel komt terug uit een stevige blessure. Lijkt mij straf moest die in staat zijn om mee te doen voor de overwinning.

Ik vraag me vooral af hoe goed Roglic is en gaat zijn in de tour.
Weer een jaartje ouder en niet meer bij Visma, benieuwd wat de impact gaat zijn.

Pedersen zonder te twijfelen!
Bennet zat waar hij moest zitten maar had niet de power. Probeerde nog effe vanuit het zadel op zen Milans maar niet voldoende.

Wat een brakke finish wel weer gisteren... op 200m nog zo'n bocht :help: . Wat een gevaarlijke sprint ook van Gazzoliin de achtergrond, is misschien wel de snelste van het pak (vanuit de draft wel) maar de manier hoe die zich daar van bijna rechts helemaal naar links wringt... misschien voelt hij dat het kan maar volgens mij rijdt hij voor hetzelfde geld die man van Israel ondersteboven.

Laatst bewerkt:
Gaan ze nu echt dat gat niet dichtrijden. Ik wil een sprint zien van klimmers op het vlakke!

Nah het is hem gegund hoor

EDIT: stomme mist, UNO-X perfect getimed, Amirail viel toch wat stijl op het einde vervelend vals plat natuurlijk

Laatst bewerkt:
Echt geen schijn van kans dat die een rol van betekenis speelt in de Tour want echt no way dat die 1 week, laat staan 3 weken, overleeft zonder zware val.

Evenepoel blijft het rustig houden. Kwam over de meet in het wiel van van Wilder. Gaan morgen pas zien hoe zijn vorm is. Roglic lijkt me wel favoriet voor morgen toch te lastig voor Tarling lijkt me dat parcour en aangezien Evenepoel met zijn gebroken schouder niet teveel heeft kunnen trainen op het tijdrijden zou ik gokken op Roglic.

Remco had vandaag de laatste 2 kilometer een leegloper vooraan anders had hij meegesprint.

lol Tarling, ik zal eens een richttijdje neerzetten zegt hij

Zal een hele goeie Evenepoel/Roglic/ayuso nodig zijn om hem nog te passeren denk ik.

Parcours misschien toch vlakker dan ik dacht. We moeten natuurlijk nog afwachten het andere schoon volk moet eigenlijk nog beginnen.

2" sneller aan T1 van Evenepoel niet slecht

Belgen de nieuwe Denen of zo 4 man in de top 6 aan T1.

Terug
Bovenaan