Critérium du Dauphiné 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvc
  • Startdatum Startdatum

jvc

Well-known member
Crowdfunder FE
Zondag start de eerste voorbereidingskoers voor de Tour de France.
De top 3 van de TdF vorig jaar is aanwezig dus qua GC renners kan het slechter. Ook Van der Poel kan ondanks een polsbreukje zijn vorm eens testen in de eerste ritten.

Top competitors volgens de PCS ranking:
Pogačar Tadej
Evenepoel Remco
Van der Poel Mathieu
Mas Enric
Vingegaard Jonas
Jorgenson Matteo
Cort Magnus
Skjelmose Mattias
Milan Jonathan
Rodríguez Carlos
Buitrago Santiago
Jeannière Emilien
Sheffield Magnus
Wellens Tim
Healy Ben
Lipowitz Florian
Wærenskjold Søren
Poole Max
Sivakov Pavel
Martinez Lenny

Etappes:

dauphine-2025-stage-1-profile-n2-ed0465bf55e713e16c31.jpg

dauphine-2025-stage-2-profile-n2-2a220bcf5073ec96a765.jpg

dauphine-2025-stage-3-profile-n2-21e1049638d7207f74dc.jpg

dauphine-2025-stage-4-profile-n2-15cf6f048e87fc079b59.jpg

dauphine-2025-stage-5-profile-n2-d90033af84720ab28261.jpg

dauphine-2025-stage-6-profile-n2-9d6fac26371b0d151725.jpg

dauphine-2025-stage-7-profile-n2-a2c16d29c767abda7386.jpg

dauphine-2025-stage-8-profile-n2-6ba979c42c51dec0033d.jpg

Die TT wordt voor Evenepoel geen makkie. Dat is toch een ferme helling en de TT is de helft korter dan vorig jaar. Hij gaat goed moeten zijn.

Benieuwd de grote 3 allemaal aan de start we krijgen een echte mini-tour.

Tis wel een heel uitgebreide lijst top competitors maar: Emilien Jean-wie? :unsure:

Die TT wordt voor Evenepoel geen makkie. Dat is toch een ferme helling en de TT is de helft korter dan vorig jaar. Hij gaat goed moeten zijn.

Benieuwd de grote 3 allemaal aan de start we krijgen een echte mini-tour.
Makkie? Nee... maar dit parcours lijkt toch best hard op de ITT die hij vorig jaar won in de Tour, die was wel 8km langer maar goed. In die tijdrit in de Tour maakte hij toen (voor mij verrassend) zelfs het verschil vooral bergop, en (minder verrassend) in de vlakke uitloper nadien. De afdaling was minder een succes maar hier zit precies niet echt een afdaling in maar vooral een langgerekt zacht aflopende lijn naar de finish. Dat zijn toch Evenepoel stukken: waar hij zijn grootste wapen (Aerodynamica) ten volle kan benutten t.o.v. de concurrentie. De klim is wel iets steiler, dan is in theorie dan weer niet in zijn voordeel.

Maar de marge op Pogacar was vorig jaar in de Tour ook al dun, hij zal inderdaad in orde moeten zijn.

Tis wel een heel uitgebreide lijst top competitors maar: Emilien Jean-wie? :unsure:

Makkie? Nee... maar dit parcours lijkt toch best hard op de ITT die hij vorig jaar won in de Tour, die was wel 8km langer maar goed. In die tijdrit in de Tour maakte hij toen (voor mij verrassend) zelfs het verschil vooral bergop, en (minder verrassend) in de vlakke uitloper nadien. De afdaling was minder een succes maar hier zit precies niet echt een afdaling in maar vooral een langgerekt zacht aflopende lijn naar de finish. Dat zijn toch Evenepoel stukken: waar hij zijn grootste wapen (Aerodynamica) ten volle kan benutten t.o.v. de concurrentie. De klim is wel iets steiler, dan is in theorie dan weer niet in zijn voordeel.

Maar de marge op Pogacar was vorig jaar in de Tour ook al dun, hij zal inderdaad in orde moeten zijn.

8km langer op deze afstand maakt wel een enorm verschil.
Op basis van het voorjaar verwacht ik niet te veel van Remco en zal dit toch vooral nog opbouw voor hem zijn.

Dat komt door het nieuwe fenomeen waarbij ploegen als Cofidis vooral top 10 plaatsen opzoeken . Den Emilien doet niets anders

Nee toch ?!

Gewoon een deftige klassieke sprinter van Total
Die altijd deftig presteert op Koersen van zijn niveau en dit jaar goed bezig is.

Niet dat hij extreem veel koersen rijdt, en ja als de sprinter van je ploeg kan je al eens op een top 5 plaats terecht komen.

Best wel bizar en toch een beetje een aderlating voor de ronde van Zwitserland eigenlijk,
kan me niet voor de geest halen dat in laatste 20 jaar zowat elke eindklassements topper in de Dauphine startte :thinking:

Kan de Tour al een beetje onthoofden eigenlijk voor hij begint :S

Best wel bizar en toch een beetje een aderlating voor de ronde van Zwitserland eigenlijk,
kan me niet voor de geest halen dat in laatste 20 jaar zowat topper in de Dauphine startte :thinking:

Kan de Tour al een beetje onthoofden eigenlijk voor hij begint :s
Welja , ik hoop toch op geen valpartijen vooral.

kan me niet voor de geest halen dat in laatste 20 jaar zowat elke eindklassements topper in de Dauphine startte :thinking:

Kan de Tour al een beetje onthoofden eigenlijk voor hij begint :S
Ronde van Zwitserland is toch al jaren minder goed bezet dan de Dauphiné? Ik herinner mij nog de edities van Zwitserland die Rui Costa won of die van Spilak of...

We moeten ook wel weten wat we willen natuurlijk.
Doen ze niet mee dan zijn het makkelijkste winsten want er was geen tegenstand. Doen ze allemaal mee is het niet goed want te geconcentreerd en te gevaarlijk voor valpartijen. :p

Ik zou allemaal maar dit toejuichen. Hoe meer de grote tenoren in rechtstreeks duel gaan, en met de spierballen rollen, hoe leuker voor de kijker.

Perfect toch? De aliens rijden dezelfde koersen, de normale mensen rijden ook samen in Zwitserland. Dan krijg je in theorie twee keer een evenwichtige koers!

De Cauwer zei:

...met een etappe (op zaterdag) waarin de renners 3 keer 20 kilometer klimmen. Dat is de helft van de totale afstand van die rit."

"Op papier zou dat een etappe moeten zijn voor Vingegaard, omdat de cols niet al te steil zijn."
Wat dat laatste ermee te maken heeft mag Joost weten... of is Col de la Loze ook "niet al te steil?" :unsure:
If anything spelen minder steile percentages vooral in de kaart van Evenepoel door aerodynamica.

Also: in before Evenepoel die een Yatesje doet? :unsure: :tongue:

Wat dat laatste ermee te maken heeft mag Joost weten... of is Col de la Loze ook "niet al te steil?" :unsure:
If anything spelen minder steile percentages vooral in de kaart van Evenepoel door aerodynamica.

Also: in before Evenepoel die een Yatesje doet? :unsure: :tongue:

"Evenepoel had bijvoorbeeld de Ronde van Zwitserland kunnen rijden in plaats van de Dauphiné. Maar als hij die andere 2 tenoren dan ziet strijden in de Dauphiné, zal hij met vragen zitten: "Hoe ver sta ik nu ten opzichte van Pogacar en Vingegaard?""

Je kan helemaal de RVZ niet gaan rijden want dan is de tijd te kort om nog eens op hoogtestage te gaan. Dit heeft weinig met elkaar eens opzoeken of juist proberen ontlopen maar puur met die hoogtestages te maken dat ze hier ale 3 aan de start staan.

Ik hoop dat HBO weer die multi screen gaat doen straks in de Tour dan kijk ik daar wel ipv bij Jose want die zijn beste tijd is toch ook voorbij.

Dan heb je het over de Jose De Cauwer?
Als er de laatste jaren iemand het wielrennen kijken aangenaam heeft gemaakt is het Jose wel.
De kennis en verhalen van het verleden wat die man weet/ meegemaakt heeft is onbetaalbaar.
Los dan nog eens van het feit dat het een vind ik aangenaam persoon is.
Maar zo zie je maar dat je in het leven niet voor iedereen goed kan doen💁‍♂️

Terug
Bovenaan