Critérium du Dauphiné 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvc
  • Startdatum Startdatum
Dan heb je het over de Jose De Cauwer?
Als er de laatste jaren iemand het wielrennen kijken aangenaam heeft gemaakt is het Jose wel.
De kennis en verhalen van het verleden wat die man weet/ meegemaakt heeft is onbetaalbaar.
Los dan nog eens van het feit dat het een vind ik aangenaam persoon is.
Maar zo zie je maar dat je in het leven niet voor iedereen goed kan doen💁‍♂️
Tis toch ferm achteruit gegaan sinds Wuyts weg is hoor... naast Wuyts was De Cauwer een figuur die balans bracht. Iemand die de stomiteiten die Wuyts soms uitkraamde, niet zelden omdat hij grote fan was van een renner (of net níet), een beetje kon counteren. Sinds Wuyts weg is lijkt De Cauwer nu al te vaak die eerste rol te spelen en zowel Karl als Renaat kunnen/willen daar blijkbaar niet teveel tegen in brengen.

Ik kan José ook nog wel appreciëren, niet persé voor correcte analyses en verslaggeving maar gewoon de gezapige persoon. :unsure:

Verdorie miskeken op het start uur van de rit van vandaag. Tis hier ver gedaan ...

Niks gemist ze. Vroege vlucht van 2 > Healy en Ryan die doortrokken op het klimmetje vorige ronde, Pogacar die het peloton terug bracht > Wright gaan lopen >...

Ge kunt u toch wel weeral vragen stellen bij de positie van Remco daar he
2 keer niet gezien op die klim... niet in ronde 2 toen Pogacar het peloton op sleeptouw nam achter Archie Ryan, niet ronde 3 als je mocht verwachten dat de koers ging ontploffen.

Slechte positionering bij het opdraaien wrs, hoewel het nu niet bepaald smalle Vlaamse wegjes waren.

Edit: Jake Stewart die nog de peloton sprint won... die reed precies op een soort prototype, een aangepaste variant op de versie waarmee de Britse baanwielrenners ook rijden. Iets smaller vork wel, maar nog altijd breed genoeg voor tractorbanden :unsure:

Laatst bewerkt:
oei ik dacht ik kom op het gemakje binnen en eens kijken naar de koers zijn ze al binnen, wat een uitslag :o

Vreemd Evenepoel leider in het jongerenklassement. Ik dacht dat die daar te oud voor was dit jaar. Straks in de Tour ook weer de witte trui of hanteren de twee koersen een andere reglement?

In the most recent years, only cyclists who will remain below 26 in the year the race is held are eligible.

Dit jaar doet hij dus nog gewoon mee. Leuk gaan we weer praatjes te zien krijgen tussen Pogacar en Evenepoel aan de streep. En geef Vingegaard de bergtrui of zo kunnen ze naast elkaar de cooldown doen :)

Wat een uitslag seg :drool::drool:

MVDP staat daar wel wat vreemd tussen dat bont gezelschap.
Het vreemdste is vooral de finishfoto van Pogacar die precies een massasprint wint als je niet beter weet :tongue:

Ben trouwens ook wel verschoten van Vingegaard in dat sprintje. Ik had vdP, Pogacar, Evenepoel, Vingegaard verwacht in die volgorde maar Vingegaard kwam eigenlijk nog dicht. Wel quasi heel de sprint in de draft gereden en eens de groep gevormd was ook wel links en rechts een beurt over geslagen terwijl vooral vdP wel vol door reed, zeker in die laatste km.

Op papier zou ik denken dat het tot vrijdag gaat duren voor we nog eens strijd krijgen maar als je ziet wat ze vandaag maar nodig hadden... morgen ligt er ook weer zo'n klein knikje in de finale maar dat is maar 4.3%avg t.o.v. de 8.8% van vandaag. Dinsdag is er dan meer kans met dat knikje van 3de cat: 1.2km aan 9.5%.

morgen ligt er ook weer zo'n klein knikje in de finale maar dat is maar 4.3%avg t.o.v. de 8.8% van vandaag. Dinsdag is er dan meer kans met dat knikje van 3de cat: 1.2km aan 9.5%.

Te ver van de finish zeker. Zou me toch verbazen als we telkens zo'n spektakel krijgen. Zeker met wat nog komen gaat.

Terug
Bovenaan