Critérium du Dauphiné 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter jvc
  • Startdatum Startdatum
Te ver van de finish zeker. Zou me toch verbazen als we telkens zo'n spektakel krijgen. Zeker met wat nog komen gaat.
Op papier te ver van de finish idd, maar als je ziet waar Vingegaard hier vandaag gaat... en dit waren maar 2280HM, dinsdag zijn het er 3000.

Op papier te ver van de finish idd, maar als je ziet waar Vingegaard hier vandaag gaat... en dit waren maar 2280HM, dinsdag zijn het er 3000.
Vooral dat, Vingegaard die demareert op een parcours zoals dit?? :eek::eek:
Wat heeft die mens gedaan na maart?? En dat tegen Pogacar en Remco. Crazy gast.

Ook wel geniaal dat Remco zo ver achteraan zat, en dan naar voor moet rijden. Was toch vrij vlot dat hij erbij zat, ik wil niet weten hoeveel wattage hij moest trappen om dat te doen :P

auto die van oprit bolt, rijdt bijna vluchters omver

Wie is hier eigenlijk in de fout? Die mens zijn oprit is natuurlijk niet afgesloten hé.
Wordt er normaal gezien bij de bewoners geen brief in de bus gestoken wanneer de koers langskomt?

Ik moet zeggen: Ik heb zelf ook ooit zoiets mee gemaakt dat ik ergens stond geparkeerd waar dat niet mocht. Ik moest naar de oogarts en toen ik een uur later terug kwam stond er een verbodsbord dat ik er niet mocht parkeren en hadden ze de straat afgesloten wegens een evenement.

Een agent vroeg toen: Je mag hier niet staan.
Ik zei: Een uur geleden stond dat bord er nog niet.
De agent: Normaal heb je een brief in de bus gekregen van de gemeente.
Ik zei: Ik ben niet van deze gemeente, ik moest bij de oogarts zijn hier rechtover.
De agent: OK. Maar wees dan even voorzichtig hé. :tongue:

Laatst bewerkt:
Vanaf dat de rode vlag gepasseerd is in feite de openbare weg afgesloten. En bij een koers van deze allure rijden er nog tig auto's en moto's ertussen, de chauffeur moet dus al serieus verstrooid geweest zijn..

Vanaf dat de rode vlag gepasseerd is in feite de openbare weg afgesloten. En bij een koers van deze allure rijden er nog tig auto's en moto's ertussen, de chauffeur moet dus al serieus verstrooid geweest zijn..
Hoezo? Hij kwam van zijn eigen oprit (het leek op het eerste zicht een straat maar het was blijkbaar een oprit van zijn eigen woonst). Hij heeft dus nooit of te nimmer een rode vlag gezien hé. :) Nu goed, het is inderdaad wel al erg dat je niet weet dat het koers is (en je ook hardhorig / verstrooid bent) maar goed niet iedereen is fan van de koers zeker? :unsure:

Het correcte antwoord wie in fout is is blijkbaar: De bestuurder doet vanuit zijn oprit een manoeuvre. In eerste instantie is hij / zij dus aansprakelijk bij een ongeluk met de wielrenners. Maar de bestuurder is wettelijk in eerste instantie wel NIET strafbaar. Dat de rode vlag gepasseerd is kan hij / zij niet weten en daardoor kan hij/zij niet bestraft worden (tenzij er bewijs is dat er door de gemeente duidelijk gecommuniceerd is dat het koers was en hij / zij het wel kon weten).

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat die man een oprit van 50m lang heeft en daardoor inderdaad het grootste gedeelte van de karavaan niet gezien of gehoord heeft.
Maar je ziet 100m voor de renners 2 zwaantjes naast elkaar rijden. Als hij een klein beetje oplettend was moet hij die toch altijd gezien hebben.

Dat de rode vlag gepasseerd is kan hij / zij niet weten en daardoor kan hij/zij niet bestraft worden (tenzij er bewijs is dat er door de gemeente duidelijk gecommuniceerd is dat het koers was en hij / zij het wel kon weten).

Je kan niet altijd rechtpraten wat krom is.

Er rijdt een hele karavaan voorbij, je hoort allerlei toeters en bellen en het is verdacht stil in uw straat.
Strafbaar of niet doet er in deze zelfs niet toe.

En 't is niet dat zo'n karavaan daar ineens staat. Dagen op voorhand zijn ze al straten aan het afzetten, daar wordt toch altijd wel wat heisa bij verkocht.

En 't is niet dat zo'n karavaan daar ineens staat. Dagen op voorhand zijn ze al straten aan het afzetten, daar wordt toch altijd wel wat heisa bij verkocht.

De ene koers is de andere niet. Het is niet omdat dat in Vlaanderen zo is dat ze dat overal doen in Frankrijk ;)
Het is niet omdat onze gemeentes ons proberen te waarschuwen voor een passerend evenement dat zijn gemeente in kwestie dat ook doet.
Misschien is die mens zelf helemaal afgesloten van tv/social media / ... (ja er bestaan zo een mensen :p)

Het kan zijn dat die man een oprit van 50m lang heeft en daardoor inderdaad het grootste gedeelte van de karavaan niet gezien of gehoord heeft.
Maar je ziet 100m voor de renners 2 zwaantjes naast elkaar rijden. Als hij een klein beetje oplettend was moet hij die toch altijd gezien hebben.

Als je die moto's ziet rijden , wil niet zeggen dat je denkt dat er een koers voorbij komt e.

Die mens zal gewoon oprecht niet geweten hebben dat er een koers voorbij kwam.

Hij kwam vrij vlot van zijn erf af maar stopte eigenlijk op tijd (hij stond behalve de bumper nog op zijn erf).
De kant waar het normale verkeer van komt was niet blind voor hem (dus in principe niet erg dat zijn bumper wel op de weg was)
Maar de "spookrijders" kon hij door de begroeiing kon hij moeilijk zien.
(spookrijders zijn er normaal niet in het normale verkeer).

Gewoon een samenloop van omstandigheden , gelukkig zonder erg.

Remco en Pogi hebben al gevochten om boni's in een tussensprint, MvdP zit in de (voorlopige) kopgroep 🍿

Quick-Step zou mee aan het rijden zijn op kop van het peloton samen met UAE. Why? :unsure:

Ze zouden er in tegenstelling tot zondag vooral beter voor zorgen dat Remco straks zit waar hij moet zitten bij dat laatste klimmetje op 19km van de streep. Het is een serieuze long shot maar áls er iets schuift moet je weer geen 50m gaan dichtrijden voor niks...

Toch gewoon op Lipowitz te controleren? Podiumkandidaat hé.

Niet dat zijn dat per se moeten doen, maar zo onlogisch is het ook niet.

Toch gewoon op Lipowitz te controleren? Podiumkandidaat hé.

Niet dat zijn dat per se moeten doen, maar zo onlogisch is het ook niet.
Lipowitz moet je inderdaad geen 5 minuten cadeau geven maar om daar nu een mannetje bij te zetten terwijl UAE de boel controleert op nauwelijks 2 minuten lijkt mij een beetje overkill niet?

Wat Jarvis zegt zal wrs wel de drijvende factor zijn vermoed ik.

Wat een aankomst een weg in bedenkelijk staat midden een veld met nadar die niet kronkeliger kon staan.

auto die van oprit bolt, rijdt bijna vluchters omver

Wie is hier eigenlijk in de fout? Die mens zijn oprit is natuurlijk niet afgesloten hé.
Wordt er normaal gezien bij de bewoners geen brief in de bus gestoken wanneer de koers langskomt?

Ik moet zeggen: Ik heb zelf ook ooit zoiets mee gemaakt dat ik ergens stond geparkeerd waar dat niet mocht. Ik moest naar de oogarts en toen ik een uur later terug kwam stond er een verbodsbord dat ik er niet mocht parkeren en hadden ze de straat afgesloten wegens een evenement.

Een agent vroeg toen: Je mag hier niet staan.
Ik zei: Een uur geleden stond dat bord er nog niet.
De agent: Normaal heb je een brief in de bus gekregen van de gemeente.
Ik zei: Ik ben niet van deze gemeente, ik moest bij de oogarts zijn hier rechtover.
De agent: OK. Maar wees dan even voorzichtig hé. :tongue:
Urbanus zou zeggen tegen die renners: "nu waarde verschoten hé"

Moest het fout zijn afgelopen zou Urbanus zeggen: "wreed accicent, wreed accident" ;-)

De ene koers is de andere niet. Het is niet omdat dat in Vlaanderen zo is dat ze dat overal doen in Frankrijk ;)
Mmm al meteen een voorbeeld waarbij beiden niet helemaal correct zijn: De Heistse Pijl (ok een kermiskoerske maar het kwam toch op het nieuws ;)). Sommige verbodsborden op echt belangrijke kruispunten = De ochtend voor de wedstrijd en gene dag eerder. Ik kan het weten, want ik reed die dag daar in de buurt rond.
Briefje in de bus? Neen, noppes. Nada. Ik heb alvast geen briefje gezien en ik woon één straat van de koers. (in mijn straat zelf komt de koers niet)

Het was wel 2 weken op voorhand via borden aangekondigd en daardoor wist ik het, maar toch. Even niet goed letten op de datum of net 2 weken met griep in bed en je wist niet eens dat het koers was.

Ik praat die bestuurder niet goed hé, maar organisatoren zijn soms ook wel vrij slordig.

Terug
Bovenaan