Croky Cup 2025-26

Hoewel het idd rood was voor Kana had Gent na 17 minuten al met 10 moeten staan..
Die fase was toch gewoon correct gefloten? Scheidsrechter geeft balvoordeel want Bertaccini blijft in balans en houdt de bal onder controle en komt alleen voor de keeper.

Spelregels zeggen dan ook dat het dan geen rode kaart is voor de verdediger.
”If the referee plays the advantage for an offence for which a caution/sending-off would have been issued had play been stopped, this caution/sending-off must be issued when the ball is next out of play. However, if the offence was denying the opposing team an obvious goal-scoring opportunity the player is cautioned for unsporting behaviour; if the offence was interfering with or stopping a promising attack, the player is not cautioned.”

Beide laatste man.
Ene is onbewust contact en de andere bewust, maar beide een overtreding.

Of de spits valt of niet mag toch geen criteria zijn om te fluiten?
StevenFM is correct, hij geeft voordeel, Bertaccini ondervindt geen nadeel van de overtreding en nadien wordt hier niet meer op teruggekomen tenzij het een doodschop was geweest.

Die fase was toch gewoon correct gefloten? Scheidsrechter geeft balvoordeel want Bertaccini blijft in balans en houdt de bal onder controle en komt alleen voor de keeper.

Spelregels zeggen dan ook dat het dan geen rode kaart is voor de verdediger.

Bertaccini verliest volledig zijn snelheid. Is half uit evenwicht. Door het getreuzel is Roef ook 2 stappen dichter en de hoek kleiner.
Enige met voordeel in die fase is de doelman van Gent.

Mja de les is dus gewoon, laat u weer theatraal vallen als een zwervende zwaan.

1 op 1 naar de keeper is voor u geen obvious goal-scoring opportunity?

Beide laatste man.
Ene is onbewust contact en de andere bewust, maar beide een overtreding.

Of de spits valt of niet mag toch geen criteria zijn om te fluiten?
What @StevenFM said
Maar goed, er treedt gelukkig al gewenning op voor ons bij jullie in het Astridpark
Als we (alweer) bestolen worden is er altijd snel een whataboutism

Ik vind het ook rood maar het is wel zo dat de speler van Gent de bal niet onder controle had en ook niet ging hebben. Ik weet niet of er dan een regel is dat geel voldoende is. Anders zou ik niet weten waarom er enkel geel is gegeven.

En daar is weer de makkelijke gele kaart die met volle overtuiging wordt gegeven

Want die regel kennen ze wel uit het hoofd (soms)

Ik vind het ook rood maar het is wel zo dat de speler van Gent de bal niet onder controle had en ook niet ging hebben. Ik weet niet of er dan een regel is dat geel voldoende is. Anders zou ik niet weten waarom er enkel geel is gegeven.

We gaan hoogstens de uitleg krijgen van Lardot waarom het rood moest zijn.

De redenering van Laforge gaan we helaas nooit te weten komen, behalve compensatie voor de 1e helft - en dat is geen goei reden - zou ik niet weten waarom het geel is ipv rood.

We gaan hoogstens de uitleg krijgen van Lardot waarom het rood moest zijn.

De redenering van Laforge gaan we helaas nooit te weten komen, behalve compensatie voor de 1e helft - en dat is geen goei reden - zou ik niet weten waarom het geel is ipv rood.
Heb gewoon die fase gezien op Facebook. Voor de rest niet gekeken

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan