Cronos: The New Dawn

Bunkerbudy

Well-known member
Platinum Trophy
cronos.png

release: 5 september 2025
genre: survival horror
dev: Bloober Team

Van de makers van Layers of Fear en The Medium. Deels in de toekomst, deels in de jaren '80.

Survive the nightmare of the future to save what remains of the past.

Set in a grim world where Eastern European brutalism meets retro-futurist technology, Cronos: The New Dawn lets you experience a gripping story that straddles the line between past and future.

You are a Traveler acting as an agent for the enigmatic Collective, tasked with scouring the wastelands of the future in search of specific time rifts that will transport you back to 1980s-era Poland.

In the past, you will witness a world in the throes of The Change, a cataclysmic event that forever altered humanity. Meanwhile, in the ravaged wastelands of the future, every moment is a fight for survival against dangerous abominations that will test both your reflexes and your tactical thinking.

Ben wel erg benieuwd naar deze, maar valt nog weinig over te zeggen met 2 seconden aan gameplay.
Goh. Wat ik zie is een weinig subtiele take on, BioShock x Inception x Old lady from Titanic.

Dus we gaan Persona-gewijs in het onderbewustzijn duiken van oorlogscriminelen en what not. Zo voor de hand liggend dat het bijna schandalig is dat we dit nu pas krijgen.

Disclaimer: bovenstaande hot take kan serieus wat "wishful thinking" bevatten.

Ziet er awesome uit. Kan me wel moeilijk inbeelden dat spel in 2025 al gaat uitkomen. Ze hebben pas silent hill 2 re uitgebracht (meesterwerk) en dan nu al opnieuw met een groots game als dit komen, damn Bloober, sterk werk...

Review time!

Ik geniet er wel van op het moment. Goeie sfeer en sound. Iets pittiger dan deadspace. Goeie inventory beheer doet soms wonderen alsook de tools gebruiken die beschikbaar zijn “ explosie tonnetjes enzo “. Verhaal haalt zowat de diepgang als in een deadspace voor mij. Niet slecht maar ook geen blockbuster. Speel het momenteel op ps5 “ base model “ performance. Denk op pc moet dit wel een prachtig pareltje zijn maar men bureau staat momenteel op een eenzaam kamertje :(

Ben deze gisteren op pc begonnen.
Ik heb blijkbaar een issue met UE5 games waar mijn scherm plots zwart word terwijl ik in de achtergrond wel de games verder hoor spelen.
Enige oplossing is een restart als dit voorkomt.

Voor het troubleshooten deze game ook gekocht omdat ik wist dat dit UE5 was :).
Na een uurtje spelen, vreemd genoeg, nog geen zwart scherm.
Het is nog wat vroeg om veel over het verhaal te vertellen, maar het begin schept wel mysterie en anticipatie om te weten wtf er gebeurd.
Grafisch inderdaad een pareltje, maar dat zijn zowat alle UE5 games.

Terug
Bovenaan