Crypto - Nieuws en algemene discussie

Damn ADA , you go bitch.
Daarstraks op 1 of andere cryptogroep op FB , ene die beweerde dat ADA naar 20$ gaat binnen de 2 maanden.
Wishfull thinking maar toch stiekem fingers crossed. :coolbrows:
in het beste scenario gaat ada gelijk op met ETH. Er vanuitgaande dat eth contracts op ada gaan lopen. Zelfs dan zou ik nog niet durven zeggen dat het de waarde van ETH nu gaat halen maar eerder ETH value / 2.
Dat geeft ons dan 183milj ETH tov 183 milj cardano en ongeveeer 6 euro per cardano. Das echt best case scenario denk ik.

in het beste scenario gaat ada gelijk op met ETH. Er vanuitgaande dat eth contracts op ada gaan lopen. Zelfs dan zou ik nog niet durven zeggen dat het de waarde van ETH nu gaat halen maar eerder ETH value / 2.
Dat geeft ons dan 183milj ETH tov 183 milj cardano en ongeveeer 6 euro per cardano. Das echt best case scenario denk ik.
Das de play van Elliott Wave theory. Tussen de 7-8 USD.

Damn ADA , you go bitch.
Daarstraks op 1 of andere cryptogroep op FB , ene die beweerde dat ADA naar 20$ gaat binnen de 2 maanden.
Wishfull thinking maar toch stiekem fingers crossed. :coolbrows:

Een markercap van 760M. Hoe dan? ADA heeft zelfs geen smart contracts?

De vergelijking met Ethereum is op dit moment volledig gebaseerd op lucht. Ethereum draait meer dan 40 miljard per dag on-chain, heeft 80 miljard in DeFi smart contracts zitten en er zijn meer dan 1 miljoen actieve adressen per dag. En dit terwijl de fees torenhoog zijn. De narrative van 'Eth is onbruikbaar want te duur' is dus pure BS en bovendien een eindig probleem met de L2 layers die momenteel aan het uitrollen zijn.

Ik wens ADA people alle succes maar zorg wel dat je weet waar je mee bezig bent. De manier waarop Charles het ook niet kan laten om in elke video misinformatie te verspreiden over ethereum doet me terugdenken aan de 2017 Eth killers EOS en Tezos. Ik hoop dat jullie weten hoe dat is afgelopen.

De vergelijking met Ethereum is op dit moment volledig gebaseerd op lucht. Ethereum draait meer dan 40 miljard per dag on-chain, heeft 80 miljard in DeFi smart contracts zitten en er zijn meer dan 1 miljoen actieve adressen per dag. En dit terwijl de fees torenhoog zijn. De narrative van 'Eth is onbruikbaar want te duur' is dus pure BS en bovendien een eindig probleem met de L2 layers die momenteel aan het uitrollen zijn.

Ik wens ADA people alle succes maar zorg wel dat je weet waar je mee bezig bent. De manier waarop Charles het ook niet kan laten om in elke video misinformatie te verspreiden over ethereum doet me terugdenken aan de 2017 Eth killers EOS en Tezos. Ik hoop dat jullie weten hoe dat is afgelopen.
in before... did u miss the pump... :D
Nee je hebt wel een punt. Maar ik heb me ook niet echt verdiept in Ethereum. Ik hoor gewoon links en rechts dat de gas fees torenhoog zijn en ik kan me echt geen goed Defi project voor ogen halen dat een use case heeft om u tegen te zeggen. (kan zijn dat ze bestaan he maar ik weet het momenteel gewoon niet.) Cryptotitties or whatever, cumrocket, tron e.d. spreken me weinig aan. Net als alles wat nu de naam elon of een of ander schattig huisdier als basis heeft.
Digital ID en atalaprism in Afrika daarentegen spreken me een pak meer aan.. Akkoord de sample met 5 miljoen mensen is enerzijds groot maar anderzijds (ik wil niet denigrerend doen) het is maar een land in Afrika. Echter Afrika gaat qua bevolkingsgroei in 2050 china voorbijsteken dus daar zaadjes kunnen planten in emerging economies is gewoon solid. Zo kunnen ze ook regiogebonden de schoolresultaten van de studenten op de chain zetten en kan de overheid de resources van onderwijs beter alloceren naar regios die het minder goed doen. Vrijwel kostenloos kunnen ze big data vergaren en beleidskeuzes daarop afstemmen.
Dit is een van de zaken die me het meeste aanspreken in cardano. Ja digital ID en de andere toepassingen kunnen in de cryptowereld als 'meh' ontvangen worden en zal niet direct geld in het laatje brengen als the next 'elonmarsdogecoin' maar het toont potverdikke goed aan wat de blockchain-usecases eigenlijk kunnen betekenen voor een betere wereld.

Imo is het geen misinformatie maar de harde waarheid. Ik bezie ADA niet als een ETH killer, maar wel als een superieur product. Dat layer 2 patchwerk gedoe is gewoon van een oldtimer proberen een Tesla te maken. Maar misschien lukt dat wel, de geschiedenis leert dat de beste producten niet altijd winnen. Maar als Cardano tot volle ontplooiing komt dan geef ik ze toch een goede kans om mee aan de top te draaien. De smartcontracts komen eraan en dan zullen er velen eieren voor hun geld kiezen.

Just my 0.02$ ;)

Ook wel benieuwd wat het hoge aantal gestakete munten met de prijs gaat doen. amper 28% is verhandelbaar volume. Kan hierdoor heel snel stijgen (maar ook heel snel zakken)
Ik denk niet dat het aantal gestakete munten veel rol speelt. Je kan ze immers onmiddellijk gebruiken, ze zijn nml niet gelocked voor bepaalde tijd.

Ik denk niet dat het aantal gestakete munten veel rol speelt. Je kan ze immers onmiddellijk gebruiken, ze zijn nml niet gelocked voor bepaalde tijd.
ook wel juist feitelijk.
Tis een drempel om van yoroi, daedalus naar exchange te gaan (als je ze al niet staked op exchange) maar wel een klein drempeltje.

Imo is het geen misinformatie maar de harde waarheid. Ik bezie ADA niet als een ETH killer, maar wel als een superieur product. Dat layer 2 patchwerk gedoe is gewoon van een oldtimer proberen een Tesla te maken. Maar misschien lukt dat wel, de geschiedenis leert dat de beste producten niet altijd winnen. Maar als Cardano tot volle ontplooiing komt dan geef ik ze toch een goede kans om mee aan de top te draaien. De smartcontracts komen eraan en dan zullen er velen eieren voor hun geld kiezen.

Just my 0.02$ ;)

Oké, I'll bite.

Ik neem er even zijn laatste video bij:
Zes keer feiten verdaaien:

Eth heeft PoS geprobeerd maar is gefaald. >>De beacon chain van Eth 2.0 PoS draait al sinds december vorig jaar en dat met meer dan 130k validators. De volledige merge wordt binnen het jaar afgerond. En dat met échte PoS. Niet van dat delegated Pos (dPoS) zoals Cardano (<1000 validators). Dit was voorheen niet mogelijk zonder nieuwe cryptografische technieken weak subjectivity and signature aggregation. Maar goed, old tech he ;)

Maar 25k solidity developers >> Het zijn er meer dan 200.000

Haskell lost Solidity smart contract bugs op >> Hij doelt hier op het feit Haskell een functional programming language is waar je mathematisch functies kan aftesten waardoor je bugs kan verhinderen. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Bovendien is Haskell absoluut geen populaire taal en zijn er dus niet veel developers te vinden. En die ga je nodig hebben wil je een stukje van de taart.

Meeste dApps draaien niet op Ethereum >> Het zijn gewoon toevallig allemaal forks van Eth dApps. Het feit dat 94 van de top 100 cryptoprojecten samen met >3000 dapps en 200.000 ERC-20 tokens allemaal op Ethereum draaien zullen we dan even buiten beschouwing laten.

Eth heeft geen Identity system >> https://ens.domains/

Geen friction bij overstappen naar Cardano >> hij vergeet het belangrijkste: netwerk effect.

Laatst bewerkt:
Oké, I'll bite.

Eth heeft PoS geprobeerd maar is gefaald. >>De beacon chain van Eth 2.0 PoS draait al sinds december vorig jaar en dat met meer dan 130k validators. De volledige merge wordt binnen het jaar afgerond. En dat met échte PoS. Niet van dat delegated Pos (dPoS) zoals Cardano (<1000 validators). Dit was voorheen niet mogelijk zonder nieuwe cryptografische technieken weak subjectivity and signature aggregation. Maar goed, old tech he ;)

Haskell lost Solidity smart contract bugs op >> Hij doelt hier op het feit Haskell een functional programming language is waar je mathematisch functies kan aftesten waardoor je bugs kan verhinderen. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Bovendien is Haskell absoluut geen populaire taal en zijn er dus niet veel developers te vinden. En die ga je nodig hebben wil je een stukje van de taart.

Meeste dApps draaien niet op Ethereum >> Het zijn gewoon toevallig allemaal forks van Eth dApps. Het feit dat 94 van de top 100 cryptoprojecten samen met >3000 dapps en 200.000 ERC-20 tokens allemaal op Ethereum draaien zullen we dan even buiten beschouwing laten.

Geen friction bij overstappen naar Cardano >> hij vergeet de belangrijkste: netwerk effect.

Bedankt voor deze info! Het netwerk effect is idd belangrijk. De andere zaken laat ik voor wat ze zijn wegens te weinig kennis van mezelf mbt de materie. De toekomst zal het uitwijzen. Ik volg mijn IT intuïtie momenteel. Natuurlijk openstaande voor verdere info. ;)

Laatst bewerkt:
Mag altijd. Heb mijn ook voor een deel in die BNB staan de andere Wex only op Eleven.

Hier zie je vrij eenvoudig de kracht van zo'n hoge APY. Bij een gelijke prijs ga je van 2000 euro in 50 dagen naar 5554 euro.
Als de prijs stijgt dan stijgt het nog een keer zo hard omdat je elke dag 2,07% tokens bijkrijgt die ook telkens in waarde stijgen.

wault-finance-BG%2B2021-05-16%2B14-45-11.png

Oké, I'll bite.

Geen friction bij overstappen naar Cardano >> hij vergeet het belangrijkste: netwerk effect.
Ik denk dat je het ook een beetje verdraait. (no offence)

Wat betreft Haskell
Haskell is bewust gekozen met wat ik lees op de website. Ik kan het begrijpen als dit echt is wat ze in de toekomst voor cardano zien (nl global social and financial operation system) de code er ook naar is.
We’ve learned that Haskell is a functional programming language, which is well-suited for high-assurance code and programs that require a high degree of formal verification.

As we have discussed above, this allows programmers to have a larger degree of certainty that the code they have implemented is correct. For the future that we envisage for Cardano — namely becoming the next global social and financial operating system — assurance and reliability are essential.
Het is niet omdat cardano op haskell geschreven is dat de effectieve dApps ook in deze taal geschreven dienen te worden.
Blijkbaar zijn alle k-framework talen geschikt hiervoor.
https://www.crypto-news-flash.com/c...be-compatible-with-all-programming-languages/

Wat betreft pools <1000 validators.
Momenteel draaien er ±2500 pools om de cardano chain secure te houden. Hier is dacht ik ook geen cap op. Hier heeft ETH wel een voorsprong wat je ziet in de huidige marketwaarde.

POS of dPOS.
Ouroboros is POS met een dpos twistje eraan. De mensen staken hun ada naar een pool van hun keuze. Er is geen voting mechanism buiten het de mensen die hun aantal adas zelf kiezen waar ze staken. Dit allemaal met limiterende caps zodat de returns bij een aantal staked ada enorm daalt.
https://emurgo.io/ja/blog/explain-proof-of-stake-pos-dpos
https://forum.cardano.org/t/why-ouroboros-pos-wins-over-dpos-hands-down/35439
Ouroboros - a brand-new, proof-of-stake consensus algorithm - is the solid backbone of the Cardano blockchain. Cardano’s native virtual currency ADA is referred to as “stake,” and instead of miners (as in Bitcoin) there are ADA “stakeholders” in the Cardano ledger. Cardano’s PoS system uses a randomized process to elect a stakeholder to produce a block, based on the weight of the stake recorded in the ledger. A block of time in the Cardano blockchain is an epoch and the individual units of time within an epoch are slots. Not all stakeholders have the expertise to produce a block if elected, so, stakeholders can pool their resources by delegating their stake to stake pools. The managers of these stake pools, known as stake pool operators, manage block production during slots where stake delegated to them is elected by the Ouroboros algorithm. These rewards are then automatically shared to the stakeholder.

In a DPoS system, stakeholders vote on who is responsible for producing blocks. This is different to Cardano PoS, where stake is delegated to stake pools rather than used as a voting mechanism. The voting power of each person is weighted to the number of cryptocurrency a person owns. These block producers are responsible for grouping transactions into a block and broadcasting it to the network. These block producers receive rewards for progressing the network. DPoS is designed in a way that block producers who fail to perform their duties can be voted out as delegates in elections. A DPoS system relies on a fixed amount of delegates to be voted on, meaning there is a set amount of parties allowed to progress the network.

This is vastly different to Cardano, as network simulations on the Cardano blockchain have shown that Cardano’s blockchain can effectively operate with as many as 1,000 running pools which ultimately creates a more distributed, decentralized, and secure network. EMURGO’s in-house developed Seiza Cardano Blockchain Explorer, fully compatible with Shelley, will show the story behind Cardano’s evolution to a fully decentralized blockchain with staking pool data of these pools.

Both Cardano PoS and DPoS systems require synchronizing with the blockchain in order to participate. In a Proof-of-Stake system, a long-range attack can potentially take place when a bad actor silently produces a very long chain that forks from the blockchain far in the past, resulting in confusion when nodes (servers running a copy of the blockchain) are presented with a chain that is potentially even longer than the real one. Cardano’s solution to this is known as Bootstrapping From Genesis, in which the chain which is densest is always chosen. This is the chain with the most level of participation and transactions. This will be introduced into Cardano with the launch of the Shelley mainnet.

Voor mij is het niet een 'of' verhaal maar een 'en' verhaal. Ada kan perfect naast ETH leven net zoals er andere smart contract platformen kunnen simultaan bestaan.

Laatst bewerkt:
2500 pools is imo niet sustainable: meer dan 70% van ADA is staked wat maakt dat er maar 30% liquiditeit is. Als je dan nog smart contracts gaat toevoegen waardoor ook daar ADA wordt vastgezet dan blijft er geen ADA meer over om te circuleren.

Wat betreft Haskell, het is mij niet te doen om waarom het gekozen is. Ik reageerde gewoon op de misinformatie van Charles en de assumptie die hij maakt zoals hierboven beschreven.

Swat, ik ben niet per se tegen ADA hoor. Ik ga zeker akkoord dat we meerdere succesvolle blockchains zullen hebben. Ik heb wel een probleem met de hype van zogenaamde 3e of 4e generatie blockchains die pretenderen het scalability trilemma te hebben verslaan terwijl dat in de verste verte niet waar is. :p

Laatst bewerkt:
2500 pools is imo niet sustainable: meer dan 70% van ADA is staked wat maakt dat er maar 30% liquiditeit is. Als je dan nog smart contracts gaat toevoegen waardoor ook daar ADA wordt vastgezet dan blijft er geen ADA meer over om te circuleren.

Wat betreft Haskell, het is mij niet te doen om waarom het gekozen is. Ik reageerde gewoon op de misinformatie van Charles en de assumptie die hij maakt zoals hierboven beschreven.

Swat, ik ben niet per se tegen ADA hoor. Ik ga zeker akkoord dat we meerdere succesvolle blockchains zullen hebben. Ik heb wel een probleem met de hype van zogenaamde 3e of 4e generatie blockchains die pretenderen het scalability trilemma te hebben verslaan terwijl dat in de verste verte niet waar is. :p
Nochtans is het momenteel wel sustainable. Staking bij cardano zoals eerder in dit topic is niet echt je coins vastzetten.
Je pledged gewoon je stake naar stakepool. Wil je verkopen/traden/naar andere pool overstappen dan doe je dat gewoon instant. Niet zoals tron waar het een paar dagen dient vast te staan. Je adas verlaten je wallet niet.

Maar we zien wel wat de toekomst brengt. Als het echt boomt dan dienen de problemen opgelost te worden op de moment dat ze daar zijn.
Zowel voor ADA als ETH.

Hier zie je vrij eenvoudig de kracht van zo'n hoge APY. Bij een gelijke prijs ga je van 2000 euro in 50 dagen naar 5554 euro.
Als de prijs stijgt dan stijgt het nog een keer zo hard omdat je elke dag 2,07% tokens bijkrijgt die ook telkens in waarde stijgen.

wault-finance-BG%2B2021-05-16%2B14-45-11.png
maar die APY is wel zienderogend aan het zakken. APRD op dit moment zelfs onder de 2% gezakt. En die vijftigste dag is er pas over een paar weken!

maar die APY is wel zienderogend aan het zakken. APRD op dit moment zelfs onder de 2% gezakt. En die vijftigste dag is er pas over een paar weken!
Klopt, dit is de formule:

(WEXperblock (1500) * WEX price * 10 512 000 * 100) / TVL

Basically bepalen WEX price en TVL de APR / APY

Terug
Bovenaan