Crypto - Nieuws en algemene discussie

Noob here: hoe gaat dit te werk op Binance?
Bij Finance -> Binance Earn -> Flexible Savings.

Daar kan je BUSD en USDT aan +- 6% laten rentenieren. Als je de stablecoins toch wil gebruiken om bijvoorbeeld ene dipje aan te kopen, dan kan je ze withdrawen en heb je ze meteen terug ter uwe beschikking.

euh? kdacht dat de meerwaarde het totaal was op al de winst die je behaald hebt in een kalenderjaar?

volgens de manier dat gij zegt zou ge dus bijvoorbeeld een miljoen kunnen winnen en in geval van liquidatie nog eens 333k in schulden staan bij de fiscus? :S
da kan toch niet?

Stel een coin A en coin B

Op moment X in 2020is coin A 10 euro waard en coin B 10 euro waard
Je koopt met euro's 1 coin A aan 10 euro

Op moment Y in 2020 is coin A 20€ waard en coin B 10€ waard.
Je koopt 2 coins B aan met 1 coin A.
=>Je hebt hier 10€ winst gerealiseerd.

Op moment X in 2020is coin A 10 euro waard en coin B 10 euro waard

dus zoals u voorbeeld, als de waarde dan van beide coins zakt, dan staat ge in schulden bij de fiscus?

Daar kan je BUSD en USDT aan +- 6% laten rentenieren. Als je de stablecoins toch wil gebruiken om bijvoorbeeld ene dipje aan te kopen, dan kan je ze withdrawen en heb je ze meteen terug ter uwe beschikking.
Voordeel aan Binance is dat als er iets fout gaat met een bepaald DeFi protocol (een bug, hack of exploit - zoals dat PAID network overlaatst gehackt was), dat ze je meestal wel zullen vergoeden met hun SAFU fonds. Nadeel is dan wel dat je stablecoins op de exchange moeten blijven staan.

Ik stake ook crypto op Binance, simpelweg omdat het gemakkelijker is om zelf uit te zoeken hoe je uw crypto moet gaan staken via uw eigen wallet.

Binance vervangt gewoon de banken. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaan blijven duren voor dat de banken ook op de crypto markt springen :)

dus zoals u voorbeeld, als de waarde dan van beide coins zakt, dan staat ge in schulden bij de fiscus?
Ja, op reddit kon je volgen hoe Amerikanen daardoor in de penarie geraakt waren tijdens 2017-2018. Ze waren massa's aan het traden 2017, een crash eind december 2017maar in de VS ben je altijd² belast op meerwaarden. Die moeten dan hun meerwaarden aangeven op hun aangifte 2018, inkomsten van 2017en belastingen op betalen ookal was alles gecrashed ondertussen.

De slimmeriken voerden waarschijnlijk nog wat trades op de valreep van december om hun winst te verlagen :p.

Ter uitbreiding van mijn voorbeeldje:

Op moment X in 2020 is coin A 10 euro waard en coin B 10 euro waard

Op 30.12 keldert alles met 80% maar je verkoopt niets/ geen transacties.

Je gerealiseerde winst in 2020 blijft 10€.

²naar mijn weten. :p

Laatst bewerkt:
Binance vervangt gewoon de banken. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaan blijven duren voor dat de banken ook op de crypto markt springen :)

Kraken zijn al begonnen met hun eigen bank :) Ik heb dat al zitten denken dat Binance ooit nog de grootste bank ter wereld gaat worden. Ze zijn al veel meer dan enkel een exchange tegenwoordig, en ze geven meer intrest dan een gewone bank. Dus ja, waarom zou je nog uitcashen?

Stablecoins staken via Celsius geeft u 10% rente ipv de 6 bij Binance.

Binance is makkelijk maar er zijn veel betere alternatieve.

Wat gebeurt er als ge geflagged wordt? Ge wordt gebeld? Merkt ge er zelf iets van?

Sowieso is het nog een verre van mijn bed show. Mijn 4k BTC ga ik momenteel niet aanraken want dat is de moeite niet om uit te cashen. Stel dat ik ooit de 6 cijfers haal als BTC op 1 miljoen zou staan. Dan zou ik misschien de juiste mensen aanspreken voor advies en dan zie ik wel.
Ik heb het juist nagevraagd. In het beste geval doen ze niks, maar ze kunnen de samenwerking ook stopzetten en het doorgeven aan de belastingendienst. Ik ben ook te weten gekomen dat ze u kunnen flaggen voor €5000.

Zit al lange tijd met XLM, zit daar niet veel animo in.
Enige heb wel met XRP mooie winst kunnen maken door die pump en dump groep.
Zie wel binnen paar maand waar XLM naar toe gaat, is nu ook niet de coin die me millionaire gaat maken.

Nog andere coin dat ik op het oog heb is sia. Ziet er mij wel mooi toekomstig project uit.

Zit al lange tijd met XLM, zit daar niet veel animo in.
Enige heb wel met XRP mooie winst kunnen maken door die pump en dump groep.
Zie wel binnen paar maand waar XLM naar toe gaat, is nu ook niet de coin die me millionaire gaat maken.

Nog andere coin dat ik op het oog heb is sia. Ziet er mij wel mooi toekomstig project uit.
Ik zit in XML sinds 0.11 cent, is toch maal 3 gegaan in paar maanden

Ja, op reddit kon je volgen hoe Amerikanen daardoor in de penarie geraakt waren tijdens 2017-2018. Ze waren massa's aan het traden 2017, een crash eind december 2017maar in de VS ben je altijd² belast op meerwaarden. Die moeten dan hun meerwaarden aangeven op hun aangifte 2018, inkomsten van 2017en belastingen op betalen ookal was alles gecrashed ondertussen.

De slimmeriken voerden waarschijnlijk nog wat trades op de valreep van december om hun winst te verlagen :p.

Ter uitbreiding van mijn voorbeeldje:

Op moment X in 2020 is coin A 10 euro waard en coin B 10 euro waard

Op 30.12 keldert alles met 80% maar je verkoopt niets/ geen transacties.

Je gerealiseerde winst in 2020 blijft 10€.

²naar mijn weten. :p

Maar hoe kunnen ze da weten hoeveel winst ge hebt? Da's niet publiekelijk gelijk een Facebook account.

Ik zit in XML sinds 0.11 cent, is toch maal 3 gegaan in paar maanden
Ben er iets later ingestapt eigenlijk, rond de 28 cent, voor mij zijn de winsten niet super hoog mo profit is profit.
Alles voor de 1 $ zeggen ze dat wel de moeite is voor in te kopen. Twijfel van nu nog wat bij te doen voor de toekomst. Had sowieso het vast staan voor paar jaar.

In de US zijn ze veel strenger qua wetgeving dan hier, denk ik. Vandaar dat Binance een eigen zetel heeft speciaal voor US klanten. Ik denk dat ge daar sowieso uw crypto winsten moet opgeven, of ge nu zitten traden hebt of ge nu HODL't.

Terug
Bovenaan