Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus als je daar sowieso onderzit moet je niets aangeven?
Dit is fout, je moet je eigen artikels lezen.Klopt, rekeningen/accounts bij buitenlandse exchanges aangeven bij CAP (NBB) en in aangifte PB.
FAQ CAP hierover: https://www.nbb.be/nl/faq/moet-ik-een-buitenlandse-crypto-rekening-aangeven
FOD Financiën hierover: https://fin.belgium.be/nl/particulieren/internationaal/buitenlandse-inkomsten-rekeningen/rekeningen
Over eigen wallets spreken ze niet.
Rekeningnummer = accountID
Adres van de maatschappelijke zetel achterhaal je via de website van de exchange zelf.
Bron? Is m.i. irrelevant en de vergelijking met paypal gaat niet op.
Aangeven wel, betalen niet.Dus als je daar sowieso onderzit moet je niets aangeven?

Crypto geldt ook bij mijn weten hoor, net zoals aandelen etc. Daarom moet je voor DeGiro zowel de buitenlandse euro-rekening, als je DeGiro account zelf aangeven. Als je bij DeGiro zit, komen er dus 2 aparte aangiftes bij kijken voor het CAP van de NBB.Bij mij staat er enkel crypto op. Geen euro's
Met geld bedoelen ze euro's neem ik aan
Summiere antwoorden in die Q&A. De minister van Financiën was uitgebreider in een aantal parlementaire Q&A, waaronder deze uit maart 2024 (vraag nr 1971 op p.235). Nu ben ik minder overtuigd van mijn vorig antwoord en neig ik meer naar jouw lezing, hoewel er genoeg discussie blijft bestaan onder tax lawyers.Dit is fout, je moet je eigen artikels lezen.
"Je moet uitsluitend een cryptorekening in het buitenland melden aan het CAP (en in je belastingaangifte), als je die cryptorekening aanhoudt bij een buitenlandse bank-, wissel-, krediet- of spaarinstelling."
Bitvavo is geen bank, wisselkrediet of spaarinstelling. Je hebt bij bitvavo ook geen rekening dus je hoeft dit niet aan te geven.
Gerealiseerde winsten vanaf 2026 moet je wel aangeven.
.Hoe zou dat uitmaken? De ongelijkheid in het systeem is overal hetzelfde... sterker nog, je gaat veel moeite moeten doen om een land te vinden waar de ongelijkheid tussen rijk en "het plebs" minder groot is dan hier.Inb4 mensen zeggen: jA mAaR gA dAn LeVeN eRGenS aNderS
Inderdaad… daarom is ergens anders wonen geen optie. We kunnen alleen hopen dat wat we hier hebben beter wordt. En zij die zeggen dat we dankbaar moeten zijn snappen het niet. Ik denk dat velen onder ons het wel snappen, maar we beseffen dat we op ons eentje niet veel kunnen doen omdat dit deel is van iets groters, een systeem dat boven ons hangt en verder gaat dan onze landsgrenzen. So we take the hits and keep on surviving. Tot er een once in a lifetime gebeurtenis voorkomt die het systeem omver werpt en in historieboeken wordt geschreven, zoals de Franse revolutie bijvoorbeeld.Hoe zou dat uitmaken? De ongelijkheid in het systeem is overal hetzelfde... sterker nog, je gaat veel moeite moeten doen om een land te vinden waar de ongelijkheid tussen rijk en "het plebs" minder groot is dan hier.
Inderdaad… daarom is ergens anders wonen geen optie. We kunnen alleen hopen dat wat we hier hebben beter wordt. En zij die zeggen dat we dankbaar moeten zijn snappen het niet. Ik denk dat velen onder ons het wel snappen, maar we beseffen dat we op ons eentje niet veel kunnen doen omdat dit deel is van iets groters, een systeem dat boven ons hangt en verder gaat dan onze landsgrenzen. So we take the hits and keep on surviving. Tot er een once in a lifetime gebeurtenis voorkomt die het systeem omver werpt en in historieboeken wordt geschreven, zoals de Franse revolutie bijvoorbeeld.
Kijkend naar de geschiedenis... ETH/BTC is tijdens vorige bull run naar ongeveer 0,08 BTC gegaan voor 1 ETH. Dus, stel in deze bull run, als BTC een waarde heeft van 140K USD als top, dan zou ETH op dat moment (of iets later) ongeveer 11K USD zijn als ETH/BTC 0,08 haalt.Blij dat ik mijn ETH nooit heb verkocht. Waar zijn mijn mede ETH holders? Hoe hoog kan het nog gaan?![]()