Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ingekocht in ADA enkele dagen geleden, steeg van 1.44 naar 2.02 fzo. Nu terug op 1.39. Achja.
Bezie dit echt wel als een tienjarengok. Net ook SHIBA gekocht voor 100 EUR. :biglaugh:

Investeren is altijd leuk in't begin tot de verliezen beginnen.

Voor mij is de helft van het plezier van beleggen in aandelen en crypto's het volgen van discussies hier, op reddit en andere kanalen. Misschien dat ik er minder geld in heb zitten dan gemiddeld hier, maar het boeit me echt niet als het naar 0 gaat. Het is toch gewoon plezant? En moest je je geld in crypto's zien verdampen, whatever, binnen 10 dagen krijgen we weer een loonfiche.

Bijkomend voordeel is sinds crypto's veel volatieler en dus leuker zijn dan aandelen of ETF's ik nu mss nog maar één keer per week kijk hoe mijn aandelen het doen, terwijl ik dat vroeger dagelijks of tweedagelijks deed. Volatiliteit op de beurs boeit me niet meer vergeleken met de volatiliteit die we hier op ons ons bord krijgen. Dit is veel interessanter.

Met alle shitcoin FOMO de laatste weken/maanden hier, was het wel te denken dat het boeltje ging ontploffen.
Post dit al meer dan een maand hier.

Heb naar goede gewoonte weliswaar niets verkocht (nooit verkocht sinds 2017, buiten wat XRP)
Ik blijf gewoon holden als deel van mijn vermogensdiversificatie strategie.
Af en toe wat plukjes bijkopen, en we zien wel waar we staan in 6-12-18 maanden. In de tussentijd zo stoicijns mogelijk blijven.

Edit: ben wel blij dat we nu (hopelijk toch) voor een tijdje af zijn van de shit/meme coin mania.
Die scams saboteren werkelijk het cryptoverhaal, zeker wanneer het aankomt op institutionele interesse.

Kzou er nog niet zo zeker van dat het shitcoinverhaal bij deze is afgelopen. Volgens mij moet de echte fun in shitcoinland nog beginnen.

Dat is van 0.25 of hoger gezakt naar 0.05-0.09. Vind je dat sterk? :p

Het is sterk dat Cumrocket niet zoals 99% van de andere minicoins niet gewoon los naar 0 is gegaan bij de crash van de piek. Dat het zwaar gezakt is maakt niet uit, maar dat het blijft leven, dat is interessant. Er is nog steeds geloof in. En ja het heeft ook gewoon een kleine marketcap he, dus grotere swings. ETH is op een week tijd al meer dan 40% gezakt, dat vind ik opmerkelijker dan de situatie van Cumrocket.

Deze morgen alle winst zien verdampen, maar nog in 't groen.
Sinds een goed uur ben ik in het rood aan het gaan.

Als nieuweling heb ik nu zoiets: verkopen en dat klein beetje verlies pakken.
Maar iets zegt me: HODL'n.

Btw, eerder geposte grafiek: wil dat nu zeggen wat we in een bear trap zitten, of een bull trap?

Btw, eerder geposte grafiek: wil dat nu zeggen wat we in een bear trap zitten, of een bull trap?

Untitled-3-636838184720637746.jpg

Op binance inderdaad.
Wist niet dat er een wachttijd van 48u op zat. Nu is het te laat, aan deze prijs verkoop ik niet.

Ah wel, les geleerd dan. :) Beter ADA uit de exchange halen naar Yoroi of Daedalus. Daar heb je dat niet en kan je staken naar een niet exchange pool. Binance moet niet te machtig worden. ;-)

So?
Voor no-coiners is het misschien moeilijk om te vatten maar in de cryptowereld is zelfs iets 'grotendeels', na een 1500% bullrun, te relativeren. Zelfs na een 50% drop blijft die winst enorm.
Deze volatiliteit is naar normen van crypto normaal en moet je er gewoon bijnemen, wetende dat je met een te hoge gevoeligheid voor schommelingen, anders nooit in staat zult zijn om het gros van deze bull trend mee te kunnen pakken.

We hebben in 2017 minstens 5 bumps in the road gezien van deze grootorde waarbij euforie en paniek elkaar 2 maandelijks aflossen en zelfs die waren eigenlijk niets vergeleken met de pijndrempel die nodig was om crypto gedurende 2013 te hodlen.
Die redenering schijnt geen rekening te houden met het feit dat dit zootje effectief naar 0 kan gaan.

Dit gaat hier niet over een S&P500 gediversifieerde ETF hé. Dit zijn virtuele assets die door niemand gebackt of ge-audit worden.

Ah wel, les geleerd dan. :) Beter ADA uit de exchange halen naar Yoroi of Daedalus. Daar heb je dat niet en kan je staken naar een niet exchange pool. Binance moet niet te machtig worden. ;-)
Ja ik ga dat toch ook eens doen. Heb een beetje te veel staan bij Binance.

Ja, lachen geblazen. Bitcoin naar 0, stel je dat voor, onmogelijk.

Zie hier het resultaat van dezelfde discussie met een paar gokkers die sloten geld verdiend hadden door volatiliteit te shorten met de XIV etf.

Voor de liefhebbers, dit heet "onverwachte" left-tail discontinuïteit.
Onverwacht, tenzij je wat over financiële geschiedenis gelezen hebt en de intrinsieke waarde kent.

43516266-15181000792104852_origin.png

We hebben in 2017 minstens 5 bumps in the road gezien van deze grootorde waarbij euforie en paniek elkaar 2 maandelijks aflossen en zelfs die waren eigenlijk niets vergeleken met de pijndrempel die nodig was om crypto gedurende 2013 te hodlen.
Akkoord, maar dat waren dips in een markt die er volledig bullish uitzag, in sterk opwaartse trend. Dat is intussen al een aantal weken niet meer het geval, stijgende trend is compleet afgevlakt. Dit kan toch een ander soort bump in the road zijn imo.

Ja, lachen geblazen. Bitcoin naar 0, stel je dat voor, onmogelijk.

Zie hier het resultaat van dezelfde discussie met een paar gokkers die sloten geld verdiend hadden door volatiliteit te shorten met de XIV etf.

Voor de liefhebbers, dit heet "onverwachte" left-tail discontinuïteit.
Onverwacht, tenzij je wat over financiële geschiedenis gelezen hebt en de intrinsieke waarde kent.

43516266-15181000792104852_origin.png
Chance dat we u hebben :)

1 BTC is nog altijd 1 BTC !!!

Ah shit daar is Janus weer, de bodem zal dichtbij zijn :laugh:

Misschien kan iemand een trading bot opzetten die koopt naargelang de aanwezigheid van Janus in dit topic en verkoopt vanaf Crashtestdummy de zoveelste shitcoin heeft aangekocht. Kvind dat toch sterke marktindicatoren

Die redenering schijnt geen rekening te houden met het feit dat dit zootje effectief naar 0 kan gaan.

Dit gaat hier niet over een S&P500 gediversifieerde ETF hé. Dit zijn virtuele assets die door niemand gebackt of ge-audit worden.
Het is gebacked door mensen hun goklust. Daarom ook zal dit niet meer verdwijnen.

Denk jij nu echt dat de S&P500 een weerspiegeling is van de economie? Vroeger misschien, maar nu? :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Terug
Bovenaan