Crypto - Nieuws en algemene discussie

Screenshot-2.jpg

Ik vraag me wel af voor welke bedragen de meeste hier in crypto zitten. Je leest hier heel veel guru's over vanalles en nog wat, maar je leest hier zelden effectieve bedragen. Maar als dat altijd over "100€ hier en 100€ daar" gaat, dan is het ook niet zo indrukwekkend om te traden natuurlijk.

Ik vraag me wel af voor welke bedragen de meeste hier in crypto zitten. Je leest hier heel veel guru's over vanalles en nog wat, maar je leest hier zelden effectieve bedragen. Maar als dat altijd over "100€ hier en 100€ daar" gaat, dan is het ook niet zo indrukwekkend om te traden natuurlijk.
Wat maakt dat uit?

Verhouding is interessanter: Als Musk 1.000.000 euro heeft steken in crypto is dat hetzelfde alsof de gemiddelde Belg 1 euro in crypto heeft steken. :p

Wat maakt dat uit?

Verhouding is interessanter: Als Musk 1.000.000 euro heeft steken in crypto is dat hetzelfde alsof de gemiddelde Belg 1 euro in crypto heeft steken. :p
Ja, verhouding is ook interessant, maar het is wel nog een verschil dat iemand met 1000€ spaargeld daarvan 100€ op crypto's heeft staan. Of iemand met 100000€ spaargeld die er 10000€ op heeft staan. Ik vermoed dat hier geen mensen rondlopen die meerdere 100k kunnen missen...

Er zitten hier mensen met veel geld en mensen met weinig geld (ME).
(en misschien ook bluffers die doen alsof) :D

Maar wat is "indrukwekkend"... ik had net voor de dip van mijn +-300 euro inleg begin april, iets meer dan 740 euro gemaakt (nu nog 540)

Voor mij is dat indrukwekkend ja :)
Dat klinkt misschien niet zo goed als "ik heb er 30k ingestoken en heb nu 75k maar toch :D

Ik zie niet hoe dit relevant is. Het is de ROI die telt.

Bovendien lijkt het mij ook niet slim om met bedragen te koop te lopen.

Simpel, als je verwacht dat WEX gaat stijgen zit je beter gewoon in WEX (single asset). Als je verwacht dat het nog even aanmoddert zit je beter in WEX-BNB LP (door grotere APY, maar wel impermanent loss indien één van de twee tokens heel hard stijgt).
Als WEX en BNB beide verdubbelen, is er dan ook impermanent loss?

Ja, verhouding is ook interessant, maar het is wel nog een verschil dat iemand met 1000€ spaargeld daarvan 100€ op crypto's heeft staan. Of iemand met 100000€ spaargeld die er 10000€ op heeft staan. Ik vermoed dat hier geen mensen rondlopen die meerdere 100k kunnen missen...
Je kan uit de coins waarin de posters in geïnteresseerd zijn grosso modo al afleiden wat de grootte van hun inleg is. Als het over shitcoins gaat, dan gaat het niet over >10k€ inleg maar eerder 10 tot 2.000 €.

Ik heb het dan puur over spaargeld. Wie daar bedragen groter dan >10k€ insteekt, is waarschijnlijk aan het herverdelen en spelen met recente crypto profits, niet met geld dat van een spaargeld komt. Dat is per definitie geld dat je kan missen.

Ik zie niet hoe dit relevant is. Het is de ROI die telt.

Bovendien lijkt het mij ook niet slim om met bedragen te koop te lopen.
Omdat het bedrag waarmee je risico neemt ook van belang is.
"Ik heb 3000% winst op een of andere shitcoin!" is iets anders als je er daar 0.1% van je portefeuille hebt in gestoken of 50% van uw portefeuille. Maar dat lees je hier amper, je leest enkel "ik koop bij van x". Je kan elke dag bijkopen, maar als dat traden over een marginaal percentage van uw totaalvermogen gaat, dan loop je geen enkel risico...

Bedrag ga ik hier niet vernoemen maar ik streef ernaar om 90% in aandelen/ETF te zitten en 10% in crypto.
Maar, aangezien crypto (normaal) sneller stijgt dan ETF, haal je dat er dan ook terug uit?

+100k, quasi alles profits door er reeds in 2013 in te stappen.

+100k, quasi alles profits door er reeds in 2013 in te stappen.
En neem jij af en toe winst door naar fiat om te zetten of houd jij uw coins bij?
Ik ben in 2017 ingestapt, achteraf gezien geen goed moment maar dat weet je uiteraard niet op voorhand. Momenteel gewoon hold en heb ook niet echt een exitstrategie, al sta ik nu op +300%. Wegens verbouwingen ook niet meteen plannen om meer er in te pompen.
Heb nog wat ETFs ook maar dat is mijn "veilig" spaarboekje. Toen ik in 2017 instapte was verhouding ongeveer 80% ETF / 20% crypto maar door die +300% is de verhouding scheefgegroeid waardoor ik eigenlijk aan teveel risico ben blootgesteld (imo hé, iedereen zijn risicotolerantie is anders).
Het is een bedrag met 4 cijfers dus geen gigantische bedragen maar toch groot genoeg om al eens over na te denken.

Ook geen eigen inleg meer. Ik zit er ook al in van 2017 (in feite al van eind 2013 maar ik ben dan al eens volledig uitgestapt en herbegonnen) - alles van eigen inleg is al uitgecasht

Omdat het bedrag waarmee je risico neemt ook van belang is.
"Ik heb 3000% winst op een of andere shitcoin!" is iets anders als je er daar 0.1% van je portefeuille hebt in gestoken of 50% van uw portefeuille. Maar dat lees je hier amper, je leest enkel "ik koop bij van x". Je kan elke dag bijkopen, maar als dat traden over een marginaal percentage van uw totaalvermogen gaat, dan loop je geen enkel risico...

Maar, aangezien crypto (normaal) sneller stijgt dan ETF, haal je dat er dan ook terug uit?
Inderdaad, daar moet je inderdaad wat discipline voor hebben.
Ik vermoed dat ik één van de meest defensieve profielen heb die je op dit topic zal tegenkomen.

Het hangt allemaal een beetje af van hoe risico-avers je bent. Met mijn strategie zal je geen miljonair worden maar ben je wel zekerder van een goed resultaat.

Terug
Bovenaan