Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik heb gisteren ook mijn 1000 euro die op Binance stond in BTC gesmeten, achteraf gezien is het stom dat ik geen dag langer heb gewacht, maar wie gaat er nog klagen dat hij BTC gekocht heeft aan 39K als het 100K staat binnen 6 maand? Als het nu echt sub-30K zou gaan dan zou ik nog een beetje bijkopen.

Ik heb gisteren ook mijn 1000 euro die op Binance stond in BTC gesmeten, achteraf gezien is het stom dat ik geen dag langer heb gewacht, maar wie gaat er nog klagen dat hij BTC gekocht heeft aan 39K als het 100K staat binnen 6 maand? Als het nu echt sub-30K zou gaan dan zou ik nog een beetje bijkopen.
Iedereen zit altijd maar te zeggen van die 100K. Maar dat zie ik toch niet op die korte termijn gebeuren, eerlijk gezegd..

Benjamin Cowen zijn video's zijn zeer interessant, elke cyclus duurt langer dan de vorige. Dus het kan nog 1 jaar duren eer de piek van deze cyclus bereikt is. Die 6 maand is ook maar een what if scenario.

We liepen voor op schema gekeken naar de vorige cyclus, vandaar is het logisch dat er nu een pullback is. Op basis van zijn grafiek hebben we nog zeker een jaar te gaan. Dus het is goed mogelijk dat we nog verschillende saaie maanden te gaan hebben waar btc zal blijven consolideren.

Dat cycli langer worden klopt niet. Men neemt dan om te beginnen een raar startpunt.
Het is niet de eerste keer dat we voorliepen op schema. Dat was ook zo in 2019. Op dat vlak is deze cyclus anders dan de voorgaande: dit is de 2de intermediaire bubbel tgv. mensen die FOMO kopen gevolgd door een 50% correctie.

Iedereen zit altijd maar te zeggen van die 100K. Maar dat zie ik toch niet op die korte termijn gebeuren, eerlijk gezegd..
Er waren er ook niet veel die het van 10k naar 60k zagen gaan op 4 maanden tijd.

Die 40k extra op 6 maanden tijd is niet eens gek.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat in het verleden is gebeurd is niet direct een indicatie voor wat er nog te komen staat.
Ik vraag me ook af hoeveel extra geld er nog in crypto gaat gestoken worden. Ik vermoed dat een grote groep van degenen die het ooit eens wilden proberen, het intussen al gedaan hebben.
Dus als er weinig nieuw geld meer zal komen, gaat het ook steeds moeilijker worden voor BTC om naar 100k te gaan.

En voorlopig denk ik niet dat er al veel geleend geld zit bij crypto, dus daar zit ook nog een gigantische beperking op.

Ik vraag me ook af hoeveel extra geld er nog in crypto gaat gestoken worden. Ik vermoed dat een grote groep van degenen die het ooit eens wilden proberen, het intussen al gedaan hebben.

Ik ben geen waarzegger maar uit eigen ervaring ga ik volledig niet akkoord met deze stelling. De grootste hoop crypto investeerders zijn tussen de 18 en 30-40 ? Het grote geld zit nog steeds bij 40+ ers. Ik zit zelf in het wereldje van aandelen en beleggingen en voor de oudere generatie is beleggen in crypto een stap te ver, te riskant, te moeilijk, ...

De generatie die wel degelijk in crypto investeert wordt doorheen de jaren alleen maar ouder (lees: rijker) en de huidige kleuters en tieners worden binnenkort ook kandidaat investeerders, dat is zowat de grootste reden waarom ik investeer in crypto.

Wat in het verleden is gebeurd is niet direct een indicatie voor wat er nog te komen staat.
Dus als er weinig nieuw geld meer zal komen, gaat het ook steeds moeilijker worden voor BTC om naar 100k te gaan.

En voorlopig denk ik niet dat er al veel geleend geld zit bij crypto, dus daar zit ook nog een gigantische beperking op.
Dat is het wel. Het verleden is geen garantie, maar wel een indicatie van wat kan komen.

Een ATH voelt altijd oncomfortabel aan, tot het moment dat ze doorbroken wordt. Want dan hebben we telkens een nieuwe referentie tussen beiden oren van wat 'hoog' en oncomfortabel is. Nu is dat 63k$ maar velen dachten in 2017 ook dat ze de top gezien hadden nadat 3k$ en 5k$ bereikt waren en mensen aan het uitcashen waren. Uiteindelijk waren er 2 maanden later zelfs rond 17k$ nog kopers ...
Dit zijn allemaal koerswaarden waarvan velen spijt hebben dat ze aan die prijzen niet meer ingekocht hadden omdat 63k$ nu de referentie is.

Ethereum is eigenlijk een betere munt om alles vanuit het huidige perspectief te bekijken. Die heeft deze maand op 4k$ gepiekt. Hoe onhaalbaar is 10k$ tegen het einde van het jaar?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben geen waarzegger maar uit eigen ervaring ga ik volledig niet akkoord met deze stelling. De grootste hoop crypto investeerders zijn tussen de 18 en 30-40 ? Het grote geld zit nog steeds bij 40+ ers. Ik zit zelf in het wereldje van aandelen en beleggingen en voor de oudere generatie is beleggen in crypto een stap te ver, te riskant, te moeilijk, ...

De generatie die wel degelijk in crypto investeert wordt doorheen de jaren alleen maar ouder (lees: rijker) en de huidige kleuters en tieners worden binnenkort ook kandidaat investeerders, dat is zowat de grootste reden waarom ik investeer in crypto.
Dit.
Diegenen die vandaag 100 euro erin steken zullen binnen een paar jaar de nodige inkomsten/ reserves hebben om er 1000 euro in te steken. De meer ervaren bouwen hun portefeuille stelselmatig op.
De gigantische winsten met shitcoins zullen wel schaarser worden.
Volgens mij moet de echte boom nog komen.

De Alts lijken precies sterker te zijn dan vorige keer, ze zakken niet echt. Ik ben aan t wachten tot Ada nog eens onder de 1€ verschijnt maar houdt zich sterk

De Alts lijken precies sterker te zijn dan vorige keer, ze zakken niet echt. Ik ben aan t wachten tot Ada nog eens onder de 1€ verschijnt maar houdt zich sterk
De meeste alts zijn toch al minstens 50% gedaalt van hun ATH deze run en de bear market is pas begonnen.

Daarmee dat ik liever in BTC zit zoveel mogelijk, mooie gains met alts zolang het goed gaat, maar bij een correctie zijn die vlug weer kwijtgespeeld.

En als bitcoin daarna opnieuw stijgt, heb je geen garantie dat diezelfde alt opnieuw pumpt. Mensen kunnen hun geld net zo goed naar 1 van die 5000 andere small cap coins schuiven.

Dit is een overzicht van de grootste coins qua marketcap in 2013: https://coinmarketcap.com/historical/20131215/

Opmerkelijk om te zien hoe weinig er in 2021 nog van overschieten. Bijna geen enkele.
Pure nostalgie.

NMC die je samen kon minen met Bitcoin. PPC dat zich het Ethereum van de cryptos waande. FTC, het debiele LTC broertje (kopietje). ZET die je kon minen in een mining pool als de Butterfly Labs miners je Block Erupters eruit knikkerden in MH/s voor BTC. (Die eindelijk geleverd werden na betaald te zijn door de klant, een maandje BTC te staan minen voor Butterfly, en dan opgestuurd.)

Als je ziet, 2021 versus 2013. Dat is quasi >30 beurs jaren laten. Gezien cryptos 4x meer tijd hebben om verhandeld te worden dan een reguliere beurs. Iets waar menige mensen al paars van gezien heeft. Opstaan effe checken en lastig den dag beginnen. Bij een gewone beursdag stopt het traden, likt iedereen zijn wondjes en morgen is er een nieuwe dag. De crypto beurs 24/7, en het rode kaarsje blijft maar dalen en stopt niet als je om 2 uur 's ochtends moet gaan slapen.

Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat we peak hype zitten als De Zondag beslist opeens een paginabreed artikel aan crypto's te wijden en daarin meteen ook proclameert dat cryptobeleggers "sowieso" binnen 5 jaar de nieuwe rijken zullen zijn:

FZ8AnUU.png

E5Lw2Oa.png

6dhargW.png

Terug
Bovenaan