Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ligt het nu aan mij of is da El Salvador een vergiftigd geschenk?
Als dat daar de standaard betaaleenheid wordt, wordt de volatiliteit van de BTC aan banden gelegd?
Enen dag een brood kopen met 1BTC, andere dag een auto...
Het is ook maar El Salvador hé, niet de USA ofzo die nog de macht zou hebben om die volatiliteit aan banden te leggen.
En zelfs dat weet ik zo zeker nog niet. De hele wereld heeft macht op BTC.

Kunt ge die tokens dan makkelijk omruilen?
Heb die BNB-WEX tokens nu ook al een hele tijd staan op wault, maar geen idee of dat simpel terug om te zetten is :unsure:

Is heel gemakkelijk om te zetten maar ff opletten met impermanent loss als je dat doet. Wex/waultx is serieus gezakt en bnb ook. Even opletten voor je uw LP omzet.

Is heel gemakkelijk om te zetten maar ff opletten met impermanent loss als je dat doet. Wex/waultx is serieus gezakt en bnb ook. Even opletten voor je uw LP omzet.
Thanks. Ja bent nog niet echt van plan maar maand ofzo geleden es getest en dat ging voor gene meter toen.

Ze hebben gelijk, crypto zal minder schommelen dan een gemiddelde zuid-amerikaanse munteenheid. :p

Ze betalen daar in US dollar :p. Er is geen Salvadoraanse munt.
Wat een beetje dus het vreemde punt is van de president daar. Je hebt dus al geen wisselkoerskosten.
Maar hij wil wel iemand in de VS met dollars bitcoins doen kopen dat versturen naar een andere portefeuille waar je het daar mag wisselen voor us dollars voor een brood te kopen....

Ik zie niet in hoe "bitcoin" goedkoper gaat zijn dan gewone dollars

1000 dollar sturen kost 1008 dollar van bank naar bank.

Ik weet niet of dit echt serieus moet opgepakt worden. Ik zou het nog begrijpen als er nog een wisselkoerscommissie is waardoor de kosten serieus de hoogte inschieten maar op korte termijn is het meer een extra tussenstap.

En Lightning Network.
Als ik de theorie goed begrijp, moet iedere partij bitcoins aanhouden in hun portefeuillie om gebruik te maken van LN maar hier zijn de transacties vooral in één richting en te gebruiken voor de boodschappen in El Salvador te betalen. Lijkt mij niet de juiste oplossing voor deze usecase.

Nu willen ze in Mexico ook een gelijkaardig voorstel lanceren voor Bitcoin haven te worden. :coolbrows:
Nu België nog en dan kassa kassa!

Ik ben die leveraged farming aan het testen met 15 BNB op Alpaca finance (https://app.alpacafinance.org/farm).
WEX-BNB pair.

Volgens deze tabel (https://docs.google.com/spreadsheets/d/15pHFfo_Pe66VD59bTP2wsSAgK-DNE_Xic8HEIUY32uQ) zou mij dat 22 BNB opleveren na 1 maand. Als de prijs van BNB t.o.v. Wex meer dan 75% stijgt, dan zou mijn positie geliquideerd worden.

Zal hier updaten na 4 weken :p

Nog geen 24u later en positie is al 19 BNB waard.

Ik probeer het te begrijpen, volgens mij werkt het zo:
Wex stijgt harder dan BNB of daalt minder hard dan BNB --> BNB allocatie binnen een LP token stijgt, daardoor meer winst
Wex blijft stabiel t.o.v. BNB --> De verwachte winst is gelijk aan de APR (momenteel 3,21% daily)
Wex stijgt minder hard dan BNB of daalt harder dan BNB --> BNB allocatie binnen een LP token daalt, daardoor minder winst of zelfs verlies

Eigenlijk hetzelfde als het normale LP farmen, maar dan met 2,5x leverage.

Ik heb mijn Wex gewoon in die pool gestoken onder locked staking section, (ik heb ook trustwallet):

30-day WEX Locked Staking pool: We’ll create a new lockup vault in the Locked Staking section. For every 1 WEX you lock up in this vault, you’ll receive .5 units of WEXpoly. If you assume the prices of WEX and WEXpoly will be similar, then that’s an APR of 600%.

Maar hoe ga je die Wexpoly dan ontvangen? Die kan niet verstuurd worden naar uw Trustwallet vermoed ik?

Uw adres op het Matic netwerk blijft hetzelfde als op BSC netwerk.
Je gaat enkel aan je tokens kunnen met een wallet die Matic compatibel is. Voorlopig dus enkel via Metamask denk ik.
Ontvangen doe je sowieso, daar moet ge geen schrik voor hebben.

Ikzelf ben er nog niet over uit wat ik ga doen met mijn Wex. Zit voorlopig nog 50/50 in single staking en Wex-BNB LP.
Misschien dat ik een deel ook in die 30-day lockup pool steek, maar zeker niet alles.

Benieuwd als er een death cross komt en met welke gevolgen. Na de vorige zakte de prijs zo'n 55%, de keren daarvoor nog meer :sneaky:

Benieuwd als er een death cross komt en met welke gevolgen. Na de vorige zakte de prijs zo'n 55%, de keren daarvoor nog meer :sneaky:
Zo een death cross is maar een lagging indicator, de invloed daarvan op de prijs wordt volgens mij overschat. Als ge hoopt op nog een 55% drop om te kopen, dan is het volgens mij valse hoop. Soms raken beide lijnen van de 200 en de 50 day moving average elkaar , of soms is er een death cross en enkele dagen of weken nadien een golden cross. Het is logisch, dat wanneer er een echte aanhoudende bear market is, er ook een death cross is aan het begin van die bear market, maar die death cross is een gevolg van de bear market die dan al begonnen is en geen oorzaak.
Stel dat jij wacht om de death cross om je BTC te verkopen, dan ben je volgens mij ook al veel te laat.

Ik hoop of wacht nergens op, ik vind het gewoon interessant om te volgen..
Elke vorige cross was er inderdaad een zware dip ervoor, en... wat is er volgens jou de voorbije weken aan de gang? De term bear market ligt hier gevoelig, maar hoe je het ook noemt, de gelijkenis is er. En als dit zich op dezelfde manier afspeelt is er een ongeveer even grote prijsdaling te verwachten als voor de cross. Of mogen enkel bullish gelijkenissen gemaakt worden? :p

Laatst bewerkt:
Ik hoop of wacht nergens op, ik vind het gewoon interessant om te volgen..
Elke vorige cross was er inderdaad een zware dip ervoor, en... wat is er volgens jou de voorbije weken aan de gang? De term bear market ligt hier gevoelig, maar hoe je het ook noemt, de gelijkenis is er. En als dit zich op dezelfde manier afspeelt is er een ongeveer even grote prijsdaling te verwachten als voor de cross. Of mogen enkel bullish gelijkenissen gemaakt worden? :p
Zonder een dip kan er ook geen death cross zijn he, had je in 2018 op de dag van de death cross verkocht moest je nog 8 maanden geduld hebben voor de volgende echte dip kwam, na de death cross van 2019 had je de corona crash, moest corona er niet geweest zijn had die death cross volgens mij niet veel voorgesteld.

Terug
Bovenaan