Crypto - Nieuws en algemene discussie

Gewoon HODL'en. Op deze manier over een tijdspanne van 1.5 jaar een mooi jaarloon als winst. Het is wel nog virtueel natuurlijk. Kan nog vanalles gebeuren. Daytraden suck ikzelf ook in. Plus de belastingen die je achteraf moet betalen als je een actieve belegger bent is ook niks...
Nog even over die belasting en dat daytraden, wordt dit doorgegeven van bvb coinbase of kraken e.d. naar de bevoegde instanties of hoe moet ik dat zien?

Meestal stijgen die bedragen toch niet per hoeveelheid je transfert?
Op binance is dat 0.005 ETH, en of je nu 0.1 ETH of 10 ETH transfert in 1 keer maakt toch niet uit?

BTC dat terug richting ATH's werkt, dat LTC daar maar eens een gevolg aan geeft. Gradueel sell orders klaar staan vanaf 220$, ik ben eens benieuwd of we daar deze bullrun nog enkelen van zien verkocht worden... Mag eens een ferme move gaan maken (hoor ons praten, uiteindelijk hebben we al lang 2.5x onze inleg, maar wie verkoopt zijn crypto daar nog voor tegenwoordig? 😁)

Maak daar maar 10-15x van. 😐
Heb je het nu over je eigen unrealised profits, of over de winst die je zelf voor ogen hebt voor je Litecoin?

Ik jaag de 10x zelden na. Gedaan in 2017, niet van plan om dat opnieuw mee te maken en uiteindelijk enkel naar virtuele winsten te kijken om dan achter te blijven met 0.2% van mijn inleg :').

Unrealised profits, maar niet in Litecoin.
4 jaar geleden erin gesprongen en er nooit meer aangekomen. Miljonair of niets!

Tgaat weer hard. Ik heb al spijt dat ik niet meer heb ingelegd in januari.
Ik blijf voorstander van periodiek bijkopen, maar het lijkt voorlopig enkel maar te stijgen.

met EGLD op 4u tijd 100 USDT gepakt :)
Die altcoin frenzy zal toch eens correcten zou ik verwachten ...

Vannacht was er een mini-correctie , denk als BTC fors stijgt dat iedereen toch weer gaat FOMO'en in BTC en zijn altcoins verkopen
Het is dikwijls zo: als BTC veel movet dan zakken de alts, en als btc stagneert in een bullrun, dan vliegen de alts omhoog.

Ik probeer de dips op de alts te kopen, en als ze sterk omhoog vliegen dan verkoop ik. En met mijn winsten koop ik BTC, dat is mijn strategie momenteel. Soms zit ik er wel naast en blijven de alts stijgen.

Laatst bewerkt:
Unrealised profits, maar niet in Litecoin.
4 jaar geleden erin gesprongen en er nooit meer aangekomen. Miljonair of niets!
Ik ben aan het wachten tot die eens hun move doen. Ze zijn toch een beetje gestegen, maar ik ga toch niet verkopen voor ze minstens 140-150 euro doen.

Aangezien ik mijn geld nog altijd op BNB coin heb staan na eind vorig jaar alle kak-altcoins te sellen aan zwaar verlies (vergeleken met December 2017), ben ik eindelijk ook eens blij. Ik zie dat de waarde verdubbeld is de afgelopen paar dagen. Al is dat wel een gemengd gevoel want ik wou toen alles op ETH zetten, maar het was net naar 600$ gegaan en ik dacht, ik wacht even een weekje, zal weer gaan dippen en dan heb ik toch net 0.02 meer ETH! Uiteraard uit het oog verloren, en nu zou ik zelfs bij die 600$ instap 300% winst hebben.

Ik sta nog maar op -50% verlies vergeleken met December 2017 toen ik erin stapte :D
Wie weet kan ik tegen einde dit jaar eindelijk weer break even draaien. Fingers crossed.

Nog even over die belasting en dat daytraden, wordt dit doorgegeven van bvb coinbase of kraken e.d. naar de bevoegde instanties of hoe moet ik dat zien?
Denk niet dat ze dit doen hoor. Ik vermoed dat als je ineens een tamelijk groot bedrag gaat uitcashen de bank gaat vragen vanwaar het komt, en dan het moet gaan uitleggen en eventueel aangeven aan de belastingen. Komt de winst van daytraden ga je 33% belastingen op de winst moeten betalen, heb je sporadisch belegd "als een goede huisvader" dan niet. Maar ben er niet zeker van.

Terug
Bovenaan