Crypto - Nieuws en algemene discussie

"Het is een digitale munt waar niks in zit"
Buiten dan die miljarden aan ASIC miners :')

Ook zijn vergelijking met zilver en goud: de reden dat de fiat markten zo ontspoord zijn is omdat ze zich hebben losgekoppeld van de goudreserves. Ineens mochten ze oneindig euros en dollars drukken.
Is die Paul D'Hoore simpel? Ze creëren letterlijk miljarden euro's/dollars met een druk op de knop. Check de dollars in omloop. (https://fred.stlouisfed.org/series/M1)

Paul D’Hoore, financieel expert:​

“Ik koop geen cryptomunten. Er wordt iets uit het niets gecreëerd, iets wat je niet kan zien, voelen of vastnemen.

Ik hold gewoon, als het ooit crasht.
Enfin, ik geloof in het project. Dus ooit moet het wel z'n waarde tot op bepaalde hoogte terug krijgen en if not so be it. Het is een klein deel dat ik er in heb zetten, ben ik het kwijt dan is 't zo.

Ah en dit is toch ook vrij zot, was ook ondenkbaar in 2017:

Rick Rieder van BlackRock zegt dat ze aan het 'dabblen' zijn in Bitcoin, hij blijft nogal op de vlakte, maar volgens mij zijn sommige van hun fondsen aan het inkopen. Die man moet dus op zijn woorden letten.

Voor degenen die het niet weten, BlackRock heeft een portfolio ter waarde van 9T. (9000 miljard dollar) - de grootste ter wereld.

En, belangrijker nog, stel dat BlackRock echt wel een (klein) stukje alloceert in Bitcoin, gaan letterlijk alle fondsen quasi moeten volgen om competitief te zijn.

Kunt ge niet gewoon hodlen, laten crashen en in die crash bijkopen? Da's hoe ik het zie. Ik heb dan ook niet zo'n super winst. Een goeie 1.6k winst

Dit is logica van de bullrun. Ik wil je nog wel eens al je winsten zien verdampen, wie weet nadien zelfs jaren in het verlies staan, om dan lekker rationeel “in de crash bij te kopen”. Als het zo werkte had letterlijk iedereen die er in 2017 bij was nu tonnen geld. Jammer genoeg werkt het niet zo...

Pak gradueel je winst. Iedereen begrijpt dat je best gefaseerd instapt, maar gefaseerd winsten nemen tijdens een bullrun lijkt minder evident. Neem winsten, zie dat je niet met het gevoel achter blijft dat je een dikke idioot bent als straks de bullmarket abrupt ten einde komt.

Dit is geen financieel advies, puur het delen van ervaringen uit het verleden :D

Dit is logica van de bullrun. Ik wil je nog wel eens al je winsten zien verdampen, wie weet nadien zelfs jaren in het verlies staan, om dan lekker rationeel “in de crash bij te kopen”. Als het zo werkte had letterlijk iedereen die er in 2017 bij was nu tonnen geld. Jammer genoeg werkt het niet zo...

Pak gradueel je winst. Iedereen begrijpt dat je best gefaseerd instapt, maar gefaseerd winsten nemen tijdens een bullrun lijkt minder evident. Neem winsten, zie dat je niet met het gevoel achter blijft dat je een dikke idioot bent als straks de bullmarket abrupt ten einde komt.

Dit is geen financieel advies, puur het delen van ervaringen uit het verleden :D
Klopt. In maart, bij de start van de coronacrisis en het echt capituleerde naar $3000 per BTC wist ik diep
van binnen eigenlijk: 'nu kopen' - maar toch door de onzekerheid (mensen waren fucking aan het hamsteren in supermarkten...) Durfde ik niet. Een jaar later dan toch nog bijgekocht aan een prijs die 10 keer hoger lag.

Ik denk dat het ook maar heel even $3K gestaan heeft, enkele uren ofzo. Ik heb toen ook niet gekocht omdat ik ook niet wist waar de bodem was van de crash, toen ik het zag was de prijs al gestegen. Nu zitten we weer op ATH, maar binnen 5 minuten kan BTC ineens 2-3K lager staan.

Ik denk dat het ook maar heel even $3K gestaan heeft, enkele uren ofzo. Ik heb toen ook niet gekocht omdat ik ook niet wist waar de bodem was van de crash. Nu zitten we weer op ATH, maar binnen 5 minuten kan BTC ineens 2-3K lager staan.
Ok, maar had allesinds tijd genoeg om bij te kopen tussen 3 en 6 k dan :)

Toen het van 1800 EUR terug naar 8-900 zakte dacht ik al "tis tijd om er is wat aan te schaffen". helaas toen gene euro op overschot met onze bouw.

Ok, maar had allesinds tijd genoeg om bij te kopen tussen 3 en 6 k dan :)
Ja te lang getwijfeld. Ik had wat BTC staan maar was op dat moment er niet echt mee bezig of had niet echt plannen om er meer in te investeren.
Nu met corona ben ik dat ook meer aan het volgen. Je moet idd de ballen hebben om direct zwaar bij te kopen op dat moment.

Toen het van 1800 EUR terug naar 8-900 zakte dacht ik al "tis tijd om er is wat aan te schaffen". helaas toen gene euro op overschot met onze bouw.
Da's exact het moment dat ik heb ingekocht toen. Helaas had ik toen ook niet genoeg euro's om nu met pensioen te kunnen :(

wat is dan het beste om er al voor een deel uit te stappen
(er vanuit gaande dat ik dat geld later er terug in wil steken)

Laten cashen op de bankrekening of een stable coin zoeken (en welke dan?)

Ik ben al gradueel aan het uitstappen sinds een aantal weken. Ik heb echter nog geen 1/3de verkocht momenteel. Ik hoop dat de run nog een beetje verder rijkt zodat ik ongeveer de helft verkocht krijg, en dan heb ik een mooi deel cash opzij staan om bij te kopen wanneer ik wens. Deel gecashed, deel staat nog wat rente te vergaren via BUSD.

Ik heb een deel van mijn winsten ook overgeheld naar de beurs. Het afgelopen jaar ook een bescheiden whiskeycollectie begonnen. Kwestie van wat te spreiden qua investeringen. Geeft mij veel meer genot en maakt het allemaal wat minder drastisch als crypto dan een periode wat terug geeft.

Me er ook eens aan gewaagd.

1000 euro ingezet :LOL:

Een Litecoin, een Chainlink en een Neo gekocht.
En redelijk wat Cardano's, Ripples en Trons. Deze staan spotgoedkoop.

Dit blijken, toch volgens het internet en het internet heeft altijd gelijk, beloftevolle munten.

Ook 0,0004 bitcoin en 0,02 Ethereum. :D

Op vele andere munten, die het wel ok kunnen doen, 5 of 10 euro gezet.
Stellar, Tezos, VeChain, Steem, Basis Attention Token, Enjin, ... en zo'n 20 andere, of zijn het er 40 lol.
Eentje van deze moest ooit maar eens x1000 of zelfs 10000 gaan haha.

Nu 10 jaar niet meer bekijken.

En dan zoveel jaar later niet meer kunnen inloggen of alles gehackt. o_O

Ofwel een paar 100 euro kwijt, ofwel de volledige 1000 euro.
Of wie weet, ooit een kleine lotto gewonnen, daar doen we het dan maar voor.
Al 50 euro winst.

Ok, ik ben al verslaafd :sneaky:

Jaja, straks mogelijk een crash na de eerdere piek.

Is me nu wat spielerei.

Op dit moment heb ik al wat omgezet in USDT en BUSD (USDT is duurder om te withdrawen)

Mijn strategie: Ik heb bijvoorbeeld 191 ORN gekocht voor 300€. Nu onlangs heb ik daar 80 ORN verkocht voor 560 USDT. Dus mijn inleg heb ik ruimschoots terug en 111 ORN heb ik nog over... zo doe ik het geleidelijk aan met alle coins in mijn portfolio. De rest houd ik nog wat bij maar ik ben wel van plan om alles eind 2021-2022 te verkopen 😊

Op dit moment heb ik al wat omgezet in USDT en BUSD (USDT is duurder om te withdrawen)

Mijn strategie: Ik heb bijvoorbeeld 191 ORN gekocht voor 300€. Nu onlangs heb ik daar 80 ORN verkocht voor 560 USDT. Dus mijn inleg heb ik ruimschoots terug en 111 ORN heb ik nog over... zo doe ik het geleidelijk aan met alle coins in mijn portfolio. De rest houd ik nog wat bij maar ik ben wel van plan om alles eind 2021-2022 te verkopen 😊

thanks!

en laat je die BUSD staan op bv binance of stuur je die beter ook door naar je ledger?

thanks!

en laat je die BUSD staan op bv binance of stuur je die beter ook door naar je ledger?
Ikzelf heb er geen problemen mee om dit tijdelijk op een exchange te laten staan. Moest het nu over duizenden euro's gaan en ik niet van plan zijn om dit in het komende jaar te cashen, dan zou ik wel een ledger gebruiken. Dat is waar je je zelf goed bij voelt 👍

Terug
Bovenaan