Crypto - Nieuws en algemene discussie

Wakker worden en 200 euro erboven op.
Ik houd van die dingen.

Mss een paar ethereums kopen, lijkt toch een zekerheid dat deze doorzet op termijn.

Maar een te groot bedrag ga ik er niet opzetten, voor hetzelfde morgen alles foetsie.

Maar once in a life time opportunities kan je ook niet zomaar laten liggen. o_O

GET Protocol blijft ook lekker gaan. En is een van de weinige crypto coins waar ik longterm toekomst in zie
Wat kan je met een GET token doen? Of kan men dit eerder bezien als een aandeel van de GET blockchain.

Vind het allesinds een interessant concept, alleen jammer dat het op de eth blockchain draait.

ugh -_- bnb te vroeg verkocht

gewoonlijk volgt die direct op de bitcoin, maar nu was em wa later gestegen. ingekocht aan 185 en verkocht op 192 ipv aan de mogelijke 204 :headshake:

nu kheb toch al een 700 winst gemaakt deze week, zonder leverage te gebruiken en zonder shorten met 4,5k inleg. Dus mijne put van cardano is voorlopig gedicht.
Toen dak begin deze week instapte wist ik nog nie juist wat dak aant doen was, dus ik had 2000 cardano gekocht recht op zijne piek :sarcastic: (ma kblijf vasthouden tot er winst is)

ugh -_- bnb te vroeg verkocht

gewoonlijk volgt die direct op de bitcoin, maar nu was em wa later gestegen. ingekocht aan 185 en verkocht op 192 ipv aan de mogelijke 204 :headshake:

nu kheb toch al 500 winst gemaakt deze week, zonder leverage te gebruiken met 4,5k inleg. Dus mijne put van cardano is voorlopig gedicht.
Toen dak begin deze week instapte wist ik nog nie juist wat dak aant doen was, dus ik had 2000 cardano gekocht recht op zijne piek :sarcastic: (ma kblijf vasthouden tot er winst is)
Ge weet het nog altijd niet als ik het zo lees lol. Ge kunt beter roulette spelen imo. :')

tis voorlopig toch redelijk aant lukken int daytraden, kheb winst, dusja :p

der is maar 1ne stoploss getriggerd op meer dan 20 trades, dus kmoet toch iets goed doen :unsure:
In een bullmarkt kan je niets fout doen. Iedereen maakt dan winst dus dat is geen enkele prestatie.
Vergelijk op het einde van de rit maar of je nu meer of minder winst gemaakt hebt dan wanneer je gewoon alles had laten staan.

Als er meer geld in bitcoin zit, m.a.w. de marketcap hoger is, dan zou de volatiliteit moeten dalen, want een marketcap van 10000 miljard dollar zal moeilijker in beweging te krijgen zijn dan een marketcap van 100 miljard dollar. Kleine coins kunnen gemakkelijker een 10x of een 100x doen dan Bitcoin of Ethereum om diezelfde reden.
Op dit moment is er nog veel speculatie, wanneer Bitcoin meer algemeen aanvaard is zullen we ook minder volatiliteit zien. Ge gaat dan ook minder panic dumps zien.

In een bullmarkt kan je niets fout doen. Iedereen maakt dan winst dus dat is geen enkele prestatie.
Vergelijk op het einde van de rit maar of je nu meer of minder winst gemaakt hebt dan wanneer je gewoon alles had laten staan.
Klopt , wie in BTC waarde stijgt is goed bezig. Maar die rekening zal pas op het einde gemaakt worden. En dan is het nog de kunst om tijdig uw winsten te pakken en uw alts niet mee te nemen in de volgende bear market.

awel, voor vandeweek zou ik dan zeker met verlies zitten had ik alles laten staan op bnb en cardano zoals dak initieel ingekocht had.

cardano heb ik laten staan, tzal toch wel terug omhoog schieten (dus effkes long gaan :unsure: ), maar in den tussentijd verdien ik er geen geld mee, dus voorlopig staat die op een verlies van +-500

bnb heb ik direct verkocht en met dat geld heb ik de put van cardano gedicht door te zoeken achter goeie trades met een voorspelbare grafiek, zoals PERL op 03/05 en dips te kopen en highs te verkopen.

en als ge daytrade kunde veel meer fout doen in een een bear of bullmarkt dan dat ge gewoon long gaat op een bear market imho. das gewoon zitten en jaren afwachten. das inderdaad geen enkele prestatie.

een uitspraak dat ge in een bullmarkt niks kunt misdoen is net hetzelfde als zeggen dat ge niks kunt misdoen in shorten in een bearmarkt als je het bekijkt op een tijdspanne van een week. Der is met moeite beweging geweest als ge het in grote lijnen bekijkt. Dus voor iemand die long gaat, tgeld heeft in feite met moeite al wat prijsactie gezien.

Ik verdien wat met daytraden en kdoe het in feite nog graag ook :coolbrows:

En als gij vind dat long gaan beter is, awel, elk zijn mening, tis gelijk discussieren tussen rode wijn en witte wijn.
Vo mij persoonlijk zal long gaan maar bitter weinig opbrengen op een jaar.

*edit*

en nu gaak ethereum in de gaten houden of het de moeite is van den dip te kopen, kzie em mogelijk nog zakken tot 1350 om dan weer te stijgen naar 1440

Laatst bewerkt:
Als ge winst neemt ja. Uiteindelijk moeten er wel verliezers zijn. Anders is er geen winst.

Wat kan je met een GET token doen? Of kan men dit eerder bezien als een aandeel van de GET blockchain.

Vind het allesinds een interessant concept, alleen jammer dat het op de eth blockchain draait.
Het zijn de ticketverkopers die de GET token nodig hebben voor hun tickets. Ik denk dat je dan idd een "aandeelhouder" wordt als je ook GET aankoopt.

Ben zelf niet 100% op de hoogte van de exacte details maar het is idd een heel erg interessant concept aangezien frauduleuze doorverkoop hier blijkbaar niet mee mogelijk is. Een probleem dat toch erg groot is in die industrie.

Onderzoeksbedrijf Glassnode meldt op 5 maart dat nieuwe bitcoin (BTC) investeerders veel vertrouwen hebben en hun bitcoin voornamelijk vasthouden, oftewel ‘HODL’en.’

Dat is volgens Glassnode te zien aan de zogeheten Spent Output Profit Ratio (SOPR). De SOPR laat in wezen zien of de bestede output op het moment van de transactie winst of verlies vertoont. Onlangs meldde Glassnode dat deze SOPR voor het eerst sinds september 2020 weer gereset is.

Nu toont Glassnode aan dat de 60-dagen SOPR gereset is zonder negatief te worden en dat betekent dat bitcoins, die in 2021 zijn gekocht, tijdens de recente dip van de koers niet met verlies zijn verkocht:

awel, voor vandeweek zou ik dan zeker met verlies zitten had ik alles laten staan op bnb en cardano zoals dak initieel ingekocht had.

cardano heb ik laten staan, tzal toch wel terug omhoog schieten (dus effkes long gaan :unsure: ), maar in den tussentijd verdien ik er geen geld mee, dus voorlopig staat die op een verlies van +-500

bnb heb ik direct verkocht en met dat geld heb ik de put van cardano gedicht door te zoeken achter goeie trades met een voorspelbare grafiek, zoals PERL op 03/05 en dips te kopen en highs te verkopen.

en als ge daytrade kunde veel meer fout doen in een een bear of bullmarkt dan dat ge gewoon long gaat op een bear market imho. das gewoon zitten en jaren afwachten. das inderdaad geen enkele prestatie.

een uitspraak dat ge in een bullmarkt niks kunt misdoen is net hetzelfde als zeggen dat ge niks kunt misdoen in shorten in een bearmarkt als je het bekijkt op een tijdspanne van een week. Der is met moeite beweging geweest als ge het in grote lijnen bekijkt. Dus voor iemand die long gaat, tgeld heeft in feite met moeite al wat prijsactie gezien.

En als gij vind dat long gaan beter is, awel, elk zijn mening, tis gelijk discussieren tussen rode wijn en witte wijn.
Op het einde van de rit je daytrading winst vergelijken met wat je winst zou zijn wanneer je alles gewoon een jaar zou hodlen is geen kwestie van 'elk zijn mening'. Dat is een objectief cijfer dat zegt of het financieel gezien zinvol om je daarmee bezig te houden of niet.

Allemaal leuk dat je vandeweek eens 20% winst gepakt met daytrading, maar het punt is dat als je op het einde van de rit met minder winst eindigt dan wanneer je je coins niet aangeraakt had, je hobby alleen maar een dure opportuniteitskost geweest is.

En zelfs los van opportuniteitskosten blijkt uit studies dat 80 tot 90% van de daytraders eigenlijk verlies draaien.

Het is weldegelijk zo dat je in een bull market quasi niets fout kan doen. Zelfs als je iedere lokale top aankoopt en iedere dip verkoopt, zal je in euro's nog steeds winst pakken, simpelweg omdat je in een bull markt zit. Iedere bull markt (en zeker deze mania fase) zal iedere beginneling een vals gevoel van kunde geven.

Dat je dit graag doet is 1 ding, daar is niets mis mee. Een hobby MAG geld kosten he. De vraag is of je erbij stilstaat en evalueert of dat het dit op lange termijn nu doet of niet.

Laatst bewerkt door een moderator:

*edit*

en nu gaak ethereum in de gaten houden of het de moeite is van den dip te kopen, kzie em mogelijk nog zakken tot 1350 om dan weer te stijgen naar 1440

Daytraden bevat geen logica aangezien je de markt probeert te verslaan terwijl je zelf een deel van de markt bent. Wat maakt jou juist die persoon dat de komende bewegingen van de markt kan voorspellen?

Ikzelf heb ook 500 euro verdiend in een week tijd met een 20x op litecoin een paar maanden geleden. Ik had ook de korte termijn winsten en het idee dat het wel een fijne manier was om geld te verdienen. Toen kwam er een dipje, waarvan ik gebruik maakte om bij te kopen natuurlijk. Toen nog een dip, en nog ééntje en opeens was ik weer 300 euro armer. Ik heb dan nog de chance dat ik mijn ego op tijd opzij kon schuiven en al mijn posities kon liquideren voor 120 euro winst, om en bij dezelfde winst die ik op die week waarschijnlijk verdiend zou hebben zonder leverage. Gedaan met daytraden voor mij.

Misschien heb jij meer skills. Het zou perfect kunnen. In ieder geval kan je daar nu nog geen zinnig woord over zeggen omdat je totaal geen volume hebt om je op te baseren. Een professionele pokerspeler weet na drie maanden ook niet of hij nu gewoon geluk heeft of daadwerkelijk het spel aan het verslaan is met een betere tactiek dan zijn tegenstanders. Daar zijn vaak tienduizenden gespeelde handen voor nodig om iets van conclusie aan te kunnen koppelen.

Dus ik ben zeer achterdochtig als ik jou zo hoor praten over daytraden. Longen met leverage in een bullmarket zal inderdaad winstgevend zijn, maar we zullen de lange termijn moeten afwachten of je niet gewoon over geluk aan het praten bent. Ik wens je in ieder geval het allerbeste met je avontuur!

Gewoon al het feit dat ge uw eigen skills probeert te evalueren op basis van het resultaat na één week is compleet belachelijk imo.

Ge kunt soms met één slechte trade het goede resultaat van 20 goede trades ervoor ineens wegvegen.
Het wordt vooral gevaarlijk wanneer je er begint in te geloven, want dan zal je je inleg of je leverage gaan verhogen en zal je misschien ineens veel verliezen. Al die traders raden ook aan om maar te traden met 10% van je portfolio ofzo en de rest te hodlen.
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je totale portfolio waard is, spreken we hier over 500 euro of over 50000 euro, is het 500 euro dan verlies je worst case 500 euro, maar met 50000 euro zou ik al wat voorzichtiger zijn.

Als je het fiscaal bekijkt moet je 33% belastingen op je trading inkomsten. Op Hodl inkomsten niet. Ik weet niet of daytraders daar al bij stil gestaan hebben maar dat betekent dat je de markt om te beginnen met meer dan 50% moet verslaan om het winstgevender te maken dan simpelweg hodlen.

Veel geluk, je zal het nodig hebben. :p

Terug
Bovenaan