Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Deze nacht een eerste keer uitgespeeld. Ik had het Star einde, beetje flauw einde wel.
Ik had nog een paar side quest die niet helemaal klaar waren voor ik aan het einde begon en ga deze ook niet afmaken. Maar dit ligt er meer aan dat ik nog te weinig tijd heb om te gamen en deze game was weer effe een serieuze afleiding.
Ik heb het gespeeld via google stadia en dat viel eigenlijk goed mee. Maar 1 of 2 keer echt moeten herstarten omdat het vast zat. Verder was het wel duidelijk dat het spel echt nog niet af is. Veel glitches en kleine bugs, maar zeker goed speelbaar via stadia.
Het verhaal en setting zijn zeker de moeite, heb ik echt wel van genoten. Zeker bepaalde sidequest zijn zeer leuk en goed uitgewerkt.
Begrijp wel niet goed waar de reviewscores van 9/10 en meer vandaan komen. Een 7.5/10 is meer op zijn plaats. Dit spel rammelt echt wel aan alle kanten en dat merk je ook bij elke spelsessie. Zeer veel potentie maar ze hadden het beter nog 2 jaar uitgesteld ofzo. Uiteindelijk is een game een product zoals een ander en moet het eigenlijk af zijn bij release.
Hopelijk leren ze bij CDprojekt red hun lesje hieruit en komen ze binnen 10 jaar met knaller van een game om het goed te maken :-)

Ik was inderdaad ook verrast, ik zag "Point of no return" dus ik heb dan maar eerst nog een paar side quest uitgespeeld voor de zekerheid en dan inderdaad was het dus echt gedaan..

Ik was inderdaad ook verrast, ik zag "Point of no return" dus ik heb dan maar eerst nog een paar side quest uitgespeeld voor de zekerheid en dan inderdaad was het dus echt gedaan..
Daar had ik mij inderdaad ook wat op mispakt. Ik ging ervan uit dat ge na de laatste missie waarschijnlijk wel de mogelijkheid kreeg om de sides verder af te werken zoals wel vaker het geval in open world games maar het was daarna inderdaad gedaan.

Je krijgt toch gewoon de optie om verder te spelen vanaf het punt voor de eindmissie. Dat is toch vaak zo bij games.
het is ook echt een 'einde' dus verderspelen na de finale zou ni echt gepast hadden.
Afhankelijk van je einde zou dat ook betekenen dat bepaalde questgivers en/of jijzelf of Johhny, ... dood zijn dus dat zou op nix slaan om dan verder te spelen

Patch voor de GOG PC versie is er nu ook.
Wel compleet ridicuul systeem toch, downloaden tegen 0,3MB/Sec.
Installeren staat nu op 92%, en geraakt niet verder.

EDIT: na een aantal keer de Galaxy cliënt te hebben herstart is de patch tot geïnstalleerd geraakt.
Wel een flatline CTD na het laden van een manual save. Snel opgelost door een oudere auto save te laden.
Performantie is hier hetzelfde gebleven, net toch nog in een bar een npc zien verschijnen uit het niets.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lol, ben geen enkele van die specifieke bugs tegengekomen. Had eerder gehoopt dat de crashes aangepakt gingen worden. Of de visuele glitchkes die iedereen al wel tegengekomen is.

Ale ja, deze bugs lijken de story te blokkeren en zijn natuurlijk ook belangrijk, maar ze zijn veel minder voorkomend.

Lol, ben geen enkele van die specifieke bugs tegengekomen. Had eerder gehoopt dat de crashes aangepakt gingen worden. Of de visuele glitchkes die iedereen al wel tegengekomen is.

Ale ja, deze bugs lijken de story te blokkeren en zijn natuurlijk ook belangrijk, maar ze zijn veel minder voorkomend.
ik denk dat de visuele glitchkes minder prioriteit hebben tov crash-bugs, en bugs waardoor ge de story niet kunt uitspelen. visual glitches zijn een annoyance, maar ook niet meer dan dat. Jij en ik hebben die grote bugs misschien niet gehad, maar de mensen die het wel gehad hebben zullen heel blij zijn met deze patch.

Hotfix 1.11 is uit, maar wat een gruwelijke nachtmerrie om via GOG de pc versie gepatched te krijgen.
CyberJunk 2077 zou een betere titel zijn.

Hotfix 1.11 is uit, maar wat een gruwelijke nachtmerrie om via GOG de pc versie gepatched te krijgen.
CyberJunk 2077 zou een betere titel zijn.
Waarom? Het duurt gewoon langzamer dan op andere platformen maar buiten dat geen probleem.

Waarom? Het duurt gewoon langzamer dan op andere platformen maar buiten dat geen probleem.
Steam is het snelst, dan EGS en dan pas GOG. Internet staat er vol van. Telkens een aantal .cab files moeten downloaden om deze dan te moeten decompressen. Steam download de patch files en integreert deze dan in de .cab files van de game. Bij GOG download je de gehele .cab file, om dan het gepatchte bestand daaruit te moeten halen. Veel gebruikers die ook last hebben van zogezegd te weinig schijfruimte. De grootte van de patch is ook weer voor elk platform verschillend. PS gebruikers melden dat de hotfix tot 5GB groot kon zijn. Voor de GOG versie, bij mij, was dit 517MB. Maar om dan een uur bezig te zijn om zoiets kleins te installeren lijkt mij toch omslachtig. Velen Downloaden dan ook liever weer in één keer de gehele game.

Gisteren uitgespeeld. Main story + alle side quests behalve NCPD. In 45u.
Vond het een goed spel, anders zou ik het niet zo lang gespeeld hebben. Maar inderdaad een big BUT. Veel bugs tegengekomen, niks gamebrekend maar toch af en toe m'n spel opnieuw moeten laden omdat er iets bleef plakken op m'n scherm zoals telefoongesprek of subtitles.

Irritantste was toch de onmogelijkheid gesprekken door te spoelen die via telefoon gingen of als je meereed in een wagen. Zal de expansions wel spelen maar hoop dat ze nog veel improven. Spel was idd niet af.

Steam is het snelst, dan EGS en dan pas GOG. Internet staat er vol van. Telkens een aantal .cab files moeten downloaden om deze dan te moeten decompressen. Steam download de patch files en integreert deze dan in de .cab files van de game. Bij GOG download je de gehele .cab file, om dan het gepatchte bestand daaruit te moeten halen. Veel gebruikers die ook last hebben van zogezegd te weinig schijfruimte. De grootte van de patch is ook weer voor elk platform verschillend. PS gebruikers melden dat de hotfix tot 5GB groot kon zijn. Voor de GOG versie, bij mij, was dit 517MB. Maar om dan een uur bezig te zijn om zoiets kleins te installeren lijkt mij toch omslachtig. Velen Downloaden dan ook liever weer in één keer de gehele game.
Dan is het toch niet Cyberjunk, maar GOJ? Good Old Junk.
Daar kan CDPR weinig aan doen, denk ik.

Terug
Bovenaan