Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Daarna wel First Person, dus dan moet je u wat inbeelden. Maar karakter aanmaken kon je ver gaan :laugh:
Je kan wel altijd photomode eens opzetten om je personage te bewonderen :).

Er is nog steeds wat discussie of first person wel de goeie keuze is geweest. Zeker met al die uiterlijke aanpassingen die je kan maken.
Maar ik geloof toch van wel. Night City is vooral in de hoogte gebouwd en voelt veel machtiger aan vanuit kikkerperspectief.
En da's nog maar 1 reden.

Momenteel nog maar enkele uurtjes ver in de game maar moet toegeven dat het me nog niet helemaal overtuigd hoor.
Heb het lastig met de grafische stijl dat ze gekozen hebben. Night City is knap maar ergens heeft het iets, i dunno... steriel?
Opbouw en gebruik van de menu's is nog serieus wennen.
Smoothnes van besturing is ook iets. Heb al een beetje met de instellingen zitten spelen, zoals de deadzone wat verhoogd. Besturen van de wagen is al ietske beter maar nog niet naar wens. Haptic feedback en triggers bij het besturen vind ik wel cool gedaan.
Meleevechten vind ik erg twitchy, het richten met wapens valt beter mee. Misschien moet ik hier ook nog wat foefelen met de instellingen. Ik kaart dit aan omdat dit letterlijk de 1e game is waarin ik zo hard aan instellingen moet gaan prutsen.
De dialogen vind ik momenteel vrij oppervlakkig.

Allicht is het nog wat wennen we zien wel.
Ook al een bug of 2 gezien, waar ik weinig met inzit maar ´t viel wel meteen op.
- Bodybuilder die stond te trainen maar zijn bar lag wel nog op de grond dus die stond te airliften 😅
- Enkele npc´s die iets in de hand hadden, letterlijk. Ipv iets vast te houden stak het recht door hun hand.

Net uitgespeeld, wat een game!!!

Beste RPG sinds The Witcher 3, zonder competition.

CDPR weet echt hoe ze aan world- en character building moeten doen. Wat een memorabele personages en quests (Judy, Panam, Johnny, Claire...)

Alleen een paar gebieden die imo nog iets te leeg aanvoelen en ik heb wel een paar uur gewoon filler dingen zitten doen, maar toch, wat een rit.

Qua bugs, niet zoveel gemerkt, paar keer wat clippende auto's of voetgangers en één quest die voor de patch onmogelijk was, maar that's it. Ik snap de negatieve kritieken op deze game (toch op PC) echt niet.

Ik kijk uit naar de volgende zetten van CDPR, zowel in Night City als in Novigrad (hopelijk).

Intussen een 12-tal uur op de XSX erop zitten. De game runt echt wel smooth op deze console. Quests zijn vet, veel variatie, tof verhaal en leuke dialogen. De wereld is echt cool al had deze nog iets drukker mogen zijn.

Het is mss niet de game dier er beloofd werd, maar niettemin toch echt wel een topper. Echt blij met de performance na het debacle van vorig jaar. Elden Ring, ga eens te hoor bij deze devs.

Intussen een 12-tal uur op de XSX erop zitten. De game runt echt wel smooth op deze console. Quests zijn vet, veel variatie, tof verhaal en leuke dialogen. De wereld is echt cool al had deze nog iets drukker mogen zijn.

Het is mss niet de game dier er beloofd werd, maar niettemin toch echt wel een topper. Echt blij met de performance na het debacle van vorig jaar. Elden Ring, ga eens te hoor bij deze devs.
Elden Ring te hoor gaan bij CD Projekt Red ivm met de performance? Hahaha, laat me niet lachen! Het heeft ze verdorie een jaar en 3 maand gekost om hun spel deftig speelbaar te maken. En dan nog is het niet zoals het zou moeten. De launch van Elden Ring is zoveel malen beter dan wat we van Cyberpunk kregen.

Momenteel nog maar enkele uurtjes ver in de game maar moet toegeven dat het me nog niet helemaal overtuigd hoor.
Heb het lastig met de grafische stijl dat ze gekozen hebben. Night City is knap maar ergens heeft het iets, i dunno... steriel?
Opbouw en gebruik van de menu's is nog serieus wennen.
Smoothnes van besturing is ook iets. Heb al een beetje met de instellingen zitten spelen, zoals de deadzone wat verhoogd. Besturen van de wagen is al ietske beter maar nog niet naar wens. Haptic feedback en triggers bij het besturen vind ik wel cool gedaan.
Meleevechten vind ik erg twitchy, het richten met wapens valt beter mee. Misschien moet ik hier ook nog wat foefelen met de instellingen. Ik kaart dit aan omdat dit letterlijk de 1e game is waarin ik zo hard aan instellingen moet gaan prutsen.
De dialogen vind ik momenteel vrij oppervlakkig.

Allicht is het nog wat wennen we zien wel.
Ook al een bug of 2 gezien, waar ik weinig met inzit maar ´t viel wel meteen op.
- Bodybuilder die stond te trainen maar zijn bar lag wel nog op de grond dus die stond te airliften 😅
- Enkele npc´s die iets in de hand hadden, letterlijk. Ipv iets vast te houden stak het recht door hun hand.
Ja ben ook niet super tevreden met de controls.

Mijn savefile is al corrupted.. kan er wel nog steeds met verder doen maar hij wordt niet meer geupload naar de cloud.
Overal lees je dat je je save onder 8mb moet houden. Dat ding is al 272mb groot en kzit begot net voorbij die 1e grote missie.
Wat zou het beste zijn om te doen?
Gewoon verder doen zoals ik bezig ben?
De oude save van de cloud uploaden en dus een deel herstellen.
Of verder spelen maar een nieuwe save maken?
Op zich maakt het me weinig uit of die op de cloud staat maar als die nog harder corrupt ist wel helemaal gedaan natuurlijk...

Kunt ge manueel saves maken? Anders sowieso aan te raden bij rpg's om meerdere savefiles te hebben.
Het probleem zoals ge omschrijft was bij de eerste versie van Skyrim ook zo.

Mijn savefile is al corrupted.. kan er wel nog steeds met verder doen maar hij wordt niet meer geupload naar de cloud.
Overal lees je dat je je save onder 8mb moet houden. Dat ding is al 272mb groot en kzit begot net voorbij die 1e grote missie.
Wat zou het beste zijn om te doen?
Gewoon verder doen zoals ik bezig ben?
De oude save van de cloud uploaden en dus een deel herstellen.
Of verder spelen maar een nieuwe save maken?
Op zich maakt het me weinig uit of die op de cloud staat maar als die nog harder corrupt ist wel helemaal gedaan natuurlijk...
Dat was een bekende bug bij launch maar was vrij vlug opgelost....raar dat jij dat nu voorhebt.

Dat was een bekende bug bij launch maar was vrij vlug opgelost....raar dat jij dat nu voorhebt.
Mja, ik las dat ook maar het is nu wel zo.
Ik weet nu niet wat te doen. Je kan ook weinig experimenteren want ik ontdek net dat je ps5 saves niet op een usb kan zetten?? :wtf:
Anders zou ik manueel console to cloud proberen syncen of eens de save van op de cloud terug zetten (wel 2 dagen speeltijd weg dan) maar als ik 1 van beide doe ben ik de rest wel kwijt als ik geen usb-backup heb.
Bij ps4 verschijnt mijn usbstick wel.
Ugh...

Mja, ik las dat ook maar het is nu wel zo.
Ik weet nu niet wat te doen. Je kan ook weinig experimenteren want ik ontdek net dat je ps5 saves niet op een usb kan zetten?? :wtf:
Anders zou ik manueel console to cloud proberen syncen of eens de save van op de cloud terug zetten (wel 2 dagen speeltijd weg dan) maar als ik 1 van beide doe ben ik de rest wel kwijt als ik geen usb-backup heb.
Bij ps4 verschijnt mijn usbstick wel.
Ugh...
yup klopt PS5 kunde geen saves backuppen via USB hebben ze uitgezet geen idee waarom.
Alleen via cloud.
Je kan ook geen saves vanaf PS4 bakcuppen op USB om dan op ps5 over te zetten.

yup klopt PS5 kunde geen saves backuppen via USB hebben ze uitgezet geen idee waarom.
Alleen via cloud.
Je kan ook geen saves vanaf PS4 bakcuppen op USB om dan op ps5 over te zetten.
Wa ne klucht..
Soit, manuele upload lukt wel naar de cloud. Daarna autocync terug aangezet. Kzal het wel zien wat er gebeurd.

Ik heb vorig weekend de game uitgespeeld op de XSX en ook alle achievements gehaald.
Op sommige vlakken, zoals politie, blijft het ook na de next-gen update best oppervlakkig. De wereld en zeker het verhaal zijn wel echt heel erg goed imo.
Er zijn een aantal secties van de map die niet toegankelijk waren, dus vermoedelijk zou de DLC zich daar kunnen afspelen.

Wat mij betreft kunnen ze eigenlijk beter de game nu laten rusten en aan iets nieuws beginnen. De next-gen update is een mooi moment om te stoppen. Het meeste staat op punt en de game kan netjes van begin tot eind gespeeld worden.
De lifespan nu nog gaan rekken met DLC, die hoogstwaarschijnlijk nooit zo goed gaat zijn als hun eigen 'Blood & Wine' standaard, komt wat krampachtig over. Op naar iets nieuws CDPR!

Pas begonnen op PS4 pro, maar wat me wel al tegensteekt is de totaal levenloze omgeving. Als Nomad begonnen, in de wastelands dus. Maar vanop die zendmast ziet die wereld er zo steriel en doods uit. Ok, het is wasteland, maar de struiken en bomen lijken wel van karton of gewoon erop geplakt, totaal zonder beweging van de wind of dergelijke. Een paar (veel) oudere games zien er toch een pak knapper uit dan dit.

Pas begonnen op PS4 pro, maar wat me wel al tegensteekt is de totaal levenloze omgeving. Als Nomad begonnen, in de wastelands dus. Maar vanop die zendmast ziet die wereld er zo steriel en doods uit. Ok, het is wasteland, maar de struiken en bomen lijken wel van karton of gewoon erop geplakt, totaal zonder beweging van de wind of dergelijke. Een paar (veel) oudere games zien er toch een pak knapper uit dan dit.
die intro duurt letterlijk 10 minuten, voor ge naar de stad trekt. je kan het spel letterlijk 100 uur spelen voor het einde.

serieus man.

Een paar (veel) oudere games zien er toch een pak knapper uit dan dit.
2626_XDoubt.gif
Doubt

Terug
Bovenaan