Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Toch wat doorgezet, begin er iets meer in te komen. Die sidequests voorlopig gelaten voor wat ze zijn en doorgedaan met de main story.

Het begint te beteren, al blijf ik de gevechten en shootouts wel nogal chaotisch en weinig overzichtelijk vinden.

In die Love like fire missie al wel een game braking bug gehad waardoor ik moest herstarten. En het viel me ook hard op dat het niet vloeiend doorgaat. Telkens een korte scene en actie en dan weer een laadscherm, telkens opnieuw.

Is die main story echt zo kort? Ben blijkbaar al door de 1ste act en heb met moeite gespeeld? Of is act 2 een pak langer?
Het is zo kort ja, ik heb de eerste keer enkel de main quest gedaan, en was erdoor op +-16 uurtjes.
Ik had zelfs zo goed al niets van upgrades gedaan.

Quote uit een random review artikel:

Screenshot-1.jpg

Ik heb een 20 uurtjes gespeeld maar heb nooit een wow gevoel gehad. Heb het 1 keer uit gespeeld ben nu met zij missies begonnen.

Mag hopen dat het wel een epic expansion wordt ja. Ben ook wel blij dat ze overschakelen naar de Unreal 5 engine. Echt een kanon qua technologie.

Gisteren ook eens gekocht voor PC. Tot nu toe wel echt iets voor mij, dus hoewel het nog vrij rustig is, amuseer ik me.
PC trekt het op Ultra-settings ook erg vlot en ik amuseer me eigenlijk al met de graphics alleen, maar denk dat ik in de winter mijn living niet ga moeten verwarmen. Eerste game die zoveel vraagt van mijn pc tot nu toe. :p

Gisteren ook eens gekocht voor PC. Tot nu toe wel echt iets voor mij, dus hoewel het nog vrij rustig is, amuseer ik me.
PC trekt het op Ultra-settings ook erg vlot en ik amuseer me eigenlijk al met de graphics alleen, maar denk dat ik in de winter mijn living niet ga moeten verwarmen. Eerste game die zoveel vraagt van mijn pc tot nu toe. :p
Ja, tis goed met uw 3080 stoef :p

Ja, tis goed met uw 3080 stoef :p
3080Ti here :laugh:

on a sidenote enorm genoten van CP, uitgespeeld toen op mijn RTX 2070 ben nu bezig met een playtrough met de 3080Ti en het verschil in gfx is al merkbaar door die upgrade.
De game zelf main story is echt perfect qua lengte niet te kort niet te lang, de sidemissions zo met die vraagtekens op de map zijn meer hetzelfde maar die sommige van die sidequests zijn ook echt een parel top notch. ik ga niets verklappen maar als je een mission krijgt van een agent ZEKER DOEN!!!

act 3 net gestart. hoelang nog te gaan in de main story?

Hoofdverhaal heeft mij niet 100% maar ik amuseer mij goed met de sidestuff en de levelling etc. Het RPG gedeelte dus.
Sommige wapens klinken ook gewoon verdomd goed 'The Window Maker' is momenteel mijn favoriet.
Veel van die NSFW ads zijn ook hilarisch en overal. Dus soms hebben ze mij wel mee in de wereld.
Enkele bugs en crashes tegengekomen en vrij vaak iets waar ik van zeg: 'leeeeelijk', maar dat houd mij momenteel nog niet tegen.

Act 3 zet het einde in maar je krijgt wel een melding van 'no way back', dus tijd om je sidequests af te ronden. 't is ineens snel gedaan.

Hoe of waar zie je eigenlijk in welke act je zit?
Ik speel er op tijd en stond eens mee verder. Het is goed maar helemaal hooked geraak ik toch niet. Zit nu aan een missie bezig met Panam.
Level design van de stad vind ik soms wat moeilijk door de verschillende niveau´s/etages. En bij inventory mis ik echt wel een functie om spullen als junk/keepers aan te duiden om wat sneller alles te kunnen verkopen. De inventory vind ik vrij rommelig. Bij consumables veel spullen die je gewoonweg niet gebruikt.
Je ziet dat er erg veel diepgang in characterbuild zit maar het komt gewoon niet naar boven. Nog maar weinig geupgraded of skills bij genomen maar je merkt niet dat je wat mist.

Hoe of waar zie je eigenlijk in welke act je zit?
Ik speel er op tijd en stond eens mee verder. Het is goed maar helemaal hooked geraak ik toch niet. Zit nu aan een missie bezig met Panam.
Level design van de stad vind ik soms wat moeilijk door de verschillende niveau´s/etages. En bij inventory mis ik echt wel een functie om spullen als junk/keepers aan te duiden om wat sneller alles te kunnen verkopen. De inventory vind ik vrij rommelig. Bij consumables veel spullen die je gewoonweg niet gebruikt.
Je ziet dat er erg veel diepgang in characterbuild zit maar het komt gewoon niet naar boven. Nog maar weinig geupgraded of skills bij genomen maar je merkt niet dat je wat mist.
act nummer komt heel even op het scherm na een missie.
veel clutter inderdaad in de inventory, maar veel dat je kan verkopen.

Eerste teaser van de uitbreiding. Nextgen only.

I, V, do solemnly swear that I shall faithfully serve the New United States of America.

Get ready for Phantom Liberty — a spy-thriller expansion for Cyberpunk 2077 set in an all new district of Night City.
Coming in 2023 to PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S, and Stadia.

Is dat gratis uitbreiding of betalend?
Betalend. Is expansie zoals Heart of Stone in The Witcher 3.

Daarnaast is patch 1.6 ook zonet uitgekomen met volgende features

- Transmog
- 3 new gigs
- 6 new firearms
- 5 new melee weapons
- Cross-platform progression
- Edgerunner content (equipment, mission, secrets)
- Arcade game: Roach Race
- New poison perks and some rebalancing
- More secrets in Night City (only current gen)
- New hairstyles
- New performance mode on XSS (60 fps at 900p)
- REDmod modding tool now available

Vehicle combat, police overhaul, verbeterde melee combat staan ook nog op het programma voor toekomstige updates.

Phantom Liberty boiiiiiii
Ik ben wel benieuwd hoe die expansion verder gaat, want na het uitspelen van CP en op basis van wat je kiest op het einde gaan V en Keanu aparte eindes tegemoet maar in de expansion zijn ze terug samen....ofwel speelt de expansion zich af VOOR het einde...dunno

Hopelijk aan een schappelijk prijske.
Nog steeds de story niet uitgespeeld, denk wel dat ik er bijna ben. Kheb search and destroy al gehad.

Edgerunners bijna uitgekeken.

*Kijkt naar Cyberpunk case in kast*

Ah shit, here we go again...

Terug
Bovenaan