Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

hier ook net de credits aan het rollen.
niet echt een supergame maar een waardig tussendoortje.
grafisch ondermaats, gameplay maakt veel goed en toch nog wat bugs.
audio, tjah, niet eens in de buurt van goed te noemen. zoveel ontbrekende informatie, ze hadden hierdoor veel immersie kunnen winnen.

Er scheelt wel wat aan deze game maar om het nu grafisch ondermaats te noemen is toch wel een brug te ver imo. Op de character models in de straat na is het grafische aspect net iets waar deze game in uitblinkt, zeker ‘s nachts.

Audio en de soundtrack vond ik anders toch ook top!

Raar probleemje. Bij de release van de PS5 update kon ik alleen installeren met een Pools PS account (was gekend probleem, had te maken met discversies). Beetje omslachtig, maar verder geen vodden gehad.

Nu kan ik wél gewoon downloaden op mijn normale Belgische account. MAAR al mijn save files linken niet aan 't spel. Bij Load Game staat niets, en ik kan ook niet importeren. Ik heb het vermoeden dat mijn save files alleen linken aan een install op mijn Poolse account. In mijn game library staat idd een PS5 versie met den slotje op.
Is er een manier om die save files toch gelinked te krijgen?

Er scheelt wel wat aan deze game maar om het nu grafisch ondermaats te noemen is toch wel een brug te ver imo. Op de character models in de straat na is het grafische aspect net iets waar deze game in uitblinkt, zeker ‘s nachts.

Zeker op PC ken ik weinig games die er grafisch beter uit zien.

visueel: ik vond het er wat flets uitzien en redelijk houterig in het algemeen. in de nacht zag het er inderdaad goed uit, maar in de woestijn was het echt teleurstellend. ook veel bugs en glitches hier hoor.

soundtrack: ja die was echt top, maar dat is niet wat ik bedoel met audio.

audioM Ik weet niet goed wat er exact scheelt, maar surround is niet goed gedaan, sommige overduidelijke geluiden kwamen gewoon niet (botsen tegen auto was soms niet te horen, explosies ook niet). stem van V was dan weer veel te luid. Misschien weer omdat ze hun surround mix niet goed hebben gedaan en vooral op stereo gefocust hebben.

ik heb mij wel geamuseerd, hoor. anders speel ik het niet tot de credits.

spel afgelopen weekend gekocht voor PS5 en een tiental uurtjes gespeeld. Tot nu toe geen bugs tegengekomen en spel speelt perfect. Lijkt me eentje te worden die ik meer dan 1 keer ga willen spelen.
Ben nu al aan het denken aan een compleet andere build

ik ben dat spel al paar keer opnieuw begonnen, maar heel ver geraak ik niet.
Veel te veel dialogenzzzzz, ik vind het gewoon saai :p

jup, en daarom mag ik het niet saai vinden?
Denk dat het bijna 2 uur duurt eer ge eens kunt deftig beginnen rondlopen zonder naar dialogen te moeten luisteren die heel lang duren.
kijk, als ge niet graag dialogen en story hebt, gaat ge de meeste RGP's saai vinden. da's zo simpel als wanneer ge FIFA speelt, ge gras gaat zien.
dat ge dan een story-driven RPG als Cyberpunk gaat spelen, en als belangrijkste minpunt gaat zeggen "te veel dialoog is saai", dan ga ik dat raar vinden. ge moogt absoluut vinden dat zo'n games saai zijn, uw eigen mening over wat ge speelt is veel belangrijker dan de mijne. maar speel dat soort games dan niet in de ijdele hoop dat het iets anders gaat zijn dan wat het is.

bvb ik vind dialoog en story in CoD te veel naar de achtergrond gedreven, dus ik speel dat gewoon niet.

kijk, als ge niet graag dialogen en story hebt, gaat ge de meeste RGP's saai vinden. da's zo simpel als wanneer ge FIFA speelt, ge gras gaat zien.
dat ge dan een story-driven RPG als Cyberpunk gaat spelen, en als belangrijkste minpunt gaat zeggen "te veel dialoog is saai", dan ga ik dat raar vinden. ge moogt absoluut vinden dat zo'n games saai zijn, uw eigen mening over wat ge speelt is veel belangrijker dan de mijne. maar speel dat soort games dan niet in de ijdele hoop dat het iets anders gaat zijn dan wat het is.

bvb ik vind dialoog en story in CoD te veel naar de achtergrond gedreven, dus ik speel dat gewoon niet.
Goh, ik speel bv wel graag Fallout, toch ook een RPG waar veel dialogen inzitten.

Maar ik snap het punt wel bij Cyberpunk, op een bepaald punt voelde het voor mij ook heel erg traag en saai aan. Cutfilmpje, wat kruipen, weer cutfilmpje, een paar dialogen ertussen, weer wat kruipen, opnieuw een cutfilmpje,... Vooral na die 1ste act, ik zat mij echt te ergeren en af te vragen wanneer ik nu eindelijk weer ging mogen spelen. Dat heeft voor mij compleet de vaart uit dat spel gehaald.

Soit, ik ben er mee gestopt, het kon mij uiteindelijk toch maar matig boeien, vooral het heel onverzichtelijke looten en wapens vergelijken en al dan niet bijhouden/upgraden stoorde mij echt.

Ik heb deze vorig weekend eerste keer uitgespeeld. (Arasaka einde) (PS5) nu bezig aan de andere eindes.

Verhaal: kort maar krachtig, zeer goed, origineel en goed gebracht. De relatie met Silverhand... :love2:

Gameplay: hacking en gun combat voelde goed aan, de melee combat vond ik niet goed (waarschijnlijk omdat ik souls games gewoon ben.) Het perk en skill systeem was overweldigend in het begin maar in the end zeer duidelijk. De skills hadden ook duidelijk effect.
De besturing van de auto's kan nog wat patching gebruiken. :)

De wereld: zag er zeer goed uit maar er ontbrak iets, ik weet niet wat maar voelde ondanks alle animo, wat leeg aan.

Karakters: paar zeer interessante karakters, zeker niet allemaal.

Muziek: puur genieten

Missies: hoofdmissies goed uitgewerkt maar de meest interessante missies zaten bij de side missions. (The hunt en Dream on bv) NCPD missions... Veel te veel!

Bugs: zeker aanwezig maar ze lagen ver uit elkaar en ze waren niet gamebreaking.

Goede game, voor mij zeker een 8,5/10

Laatst bewerkt:
Ik was daarnet wat door de PS Store aant snuisteren en zag CP2077 voorbij komen, waarbij ik merkte dat ik de PS5 upgrade nog niet had. Dus ik ga deze versie nog eens helemaal uitspelen en platinum op halen. Ik wil die PS5 versie wel eens zien aangezien ik CP2077 vanaf de release gespeeld heb (en algemeen niet zo heel veel problemen heb gehad, behalve wat crashes en hier en daar een bug).

Ik heb deze vorig weekend eerste keer uitgespeeld. (Arasaka einde) (PS5) nu bezig aan de andere eindes.

Verhaal: kort maar krachtig, zeer goed, origineel en goed gebracht. De relatie met Silverhand... :love2:

Gameplay: hacking en gun combat voelde goed aan, de melee combat vond ik niet goed (waarschijnlijk omdat ik souls games gewoon ben.) Het perk en skill systeem was overweldigend in het begin maar in the end zeer duidelijk. De skills hadden ook duidelijk effect.
De besturing van de auto's kan nog wat patching gebruiken. :)

De wereld: zag er zeer goed uit maar er ontbrak iets, ik weet niet wat maar voelde ondanks alle animo, wat leeg aan.

Karakters: paar zeer interessante karakters, zeker niet allemaal.

Muziek: puur genieten

Missies: hoofdmissies goed uitgewerkt maar de meest interessante missies zaten bij de side missions. (The hunt en Dream on bv) NCPD missions... Veel te veel!

Goede game, voor mij zeker een 8,5/10
The Devil was ook mijn 1e einde. Dat laatste waar Arasaka uiteindelijk nog es bij jou komt. Wtf :crazy:

Daarna aan mijn volgende einde begonnen en een verkeerde dialoog genomen
er tussen haakjes attack the tower, waardoor ik dacht dat Silverhand ging overnemen. Maar meteen stond V al in de hal van de tower meteen de actie in, vrij snel dood gegaan (ik was een beetje verrast) en meteen rolden de credits over het scherm. Geen 2e einde :rofl:

Wat ik wel wat vreemd vind, of niet begrijp. Als je na de credits one last gig kiest speel je eigenlijk verder zonder einde... en sta je terug voor het point of no return zonder al die kostbare loot dat je tijdens de laatste missies hebt verzameld

Voor de 3de keer herbegonnen, deze keer als Nomad. Ik ga terug voor een netrunner build gaan denk ik, zoals m'n eerste run. De vorige playthrough lag m'n focus vooral op knallen en total mayhem :unsure:

Ik zou ook eens graag al die legendary wapens verzamelen. Maar daarvoor moet je er heel wat craften. Hopelijk staat het levelen daarvan de rest niet teveel in de weg, want eigenlijk heb ik dat craften nooit interessant gevonden.

Ik moet er nog altijd aan beginnen.
Wat mij tegen houd is dat je weer vertrokken bent voor +100 uren met zo'n game.

Ik moet er nog altijd aan beginnen.
Wat mij tegen houd is dat je weer vertrokken bent voor +100 uren met zo'n game.

Main story speel je op rond de 20 uur uit als je wil. Als je alles wil doen, ga je wel een tijdje bezig zitten :)

@vloet Ik had nu een netrunner build en vond het eigenlijk veel te simpel op Very Hard. Wat wel een beetje jammer was.

Terug
Bovenaan