Dacia: why are you so cheap?

saartje

Well-known member
Ik ben een complete leek op het niveau van auto's en heb ook zeker geen behoefte aan hoge PK's, maximum snelheid of heel fancy motorgeluidjes.
Makkelijk parkeren, een voldoende ruime achterbank voor de kinderen en niet al te milieubelastend kan ik wel appreciëren.

Nu was ik dit weekend aan het rondsurfen voor een nieuwe gezinswagen en het viel me op dat Dacia als merk echt super cheap lijkt in verhouding met zo goed als alle andere merken. En dan spreek ik echt over heel grote prijsverschillen (20.000 euro tov 35.000 euro ofzo...).

Wat is de catch hier? (buiten het feit dat ze er qua uiterlijk niet al te mooi uitzien vind ik, maar dat is een persoonlijke smaak)

Is Dacia een goede deal of is het gewoon dikke brol/onveilig?

Ik ben een complete leek op het niveau van auto's en heb ook zeker geen behoefte aan hoge PK's, maximum snelheid of heel fancy motorgeluidjes.
Makkelijk parkeren, een voldoende ruime achterbank voor de kinderen en niet al te milieubelastend kan ik wel appreciëren.

Nu was ik dit weekend aan het rondsurfen voor een nieuwe gezinswagen en het viel me op dat Dacia als merk echt super cheap lijkt in verhouding met zo goed als alle andere merken. En dan spreek ik echt over heel grote prijsverschillen (20.000 euro tov 35.000 euro ofzo...).

Wat is de catch hier? (buiten het feit dat ze er qua uiterlijk niet al te mooi uitzien vind ik, maar dat is een persoonlijke smaak)

Is Dacia een goede deal of is het gewoon dikke brol/onveilig?
Zover ik weet veelal bewezen/oudere technieken van Renault en uiteraard minder geluidsisolatie en dergelijke zaken. Ik denk wel dat ze gemiddeld niet geweldig scoren op Euro NCAP veiligheidsratings, maar dan wel voldoende om gecertificeerd te worden (https://www.euroncap.com/en). Brol zal het niet zijn, en voor een nieuwe wagen is de prijs inderdaad moeilijk te verslaan.

Zeker geen brol of onveilig.