Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat prijzengeld is er wel wat over vind ik.

Tgoh in sport gaat het altijd over hoeveel belangstelling er is. Darts is tegenwoordig overal. Kunt uwe tv geen avond op laten staan zonder dat er darts verschijnt. Daarom dat pakweg Nina Derwael dat niet heeft.
Vind 500k tbh nog redelijk voor de winnaar van het wereldkampioenschap als je ziet dat de gemiddelde A-speler van pakweg de Antwerp die buiten Antwerp-fans niemand kent ook al (bijna) 500k bruto heeft enkel en alleen om lucht te ademen.

We moeten nu ook niet overdrijven met het vergodelijken van Littler, ik hoorde daar al Messi vallen, "vertrokken voor 10 jaar saaie darts" etc, ik vind dat los overdreven voor iemand dat 1 jaar goed presteert. Hij is ten eerste niet eens nummer 1 van de wereld, en MVG had gewoon een slechte dag en kwam imo nog niet half aan zijn niveau van toen die WC werd.

Humphries in de finale van vorig jaar gooide een hoger gemiddelde dan Littler dit jaar.

Als het punt is dat hij "maar" 18 jaar is (binnen 2 weken) en nog niet zo lang bezig is en dat dat zou betekenen dat hij alleen nog veel beter gaat worden, dat vind ik ook overroepen.

Herinner u Rob Cross die op de finale in 2018 een gemiddelde gooide van 107.67 met een checkout percentage van 60%, terwijl die nog maar 3 jaar darts speelde. Wat hebben we daar nog van gezien? Dat was veel impressionanter dan wat ik nu van Littler zie hoor.

Laatst bewerkt:
We moeten nu ook niet overdrijven met het vergodelijken van Littler, ik hoorde daar al Messi vallen, "vertrokken voor 10 jaar saaie darts" etc, ik vind dat los overdreven voor iemand dat 1 jaar goed presteert. Hij is ten eerste niet eens nummer 1 van de wereld, en MVG had gewoon een slechte dag en kwam imo nog niet half aan zijn niveau van toen die WC werd.

Humphries in de finale van vorig jaar gooide een hoger gemiddelde dan Littler dit jaar.

Als het punt is dat hij "maar" 18 jaar is (binnen 2 weken) en nog niet zo lang bezig is en dat dat zou betekenen dat hij alleen nog veel beter gaat worden, dat vind ik ook overroepen.

Herinner u Rob Cross die op de finale in 2018 een gemiddelde gooide van 107.67 met een checkout percentage van 60%, terwijl die nog maar 3 jaar darts speelde. Wat hebben we daar nog van gezien? Dat was veel impressionanter dan wat ik nu van Littler zie hoor.

Rare post... Ge spreekt van "los overroepen om te zeggen dat hij vertrokken is voor 10 jaar omdat hij 1 jaar goed speelt", maar later begin je wel over eendagsvlieg Rob Cross destijds die een uitstekend WK speelde en ook won, om dan een paar jaar amper iets te laten zien tot hij uit het niets eens een EK won.

Het is net wél indrukwekkend wat Littler doet. Iedereen had vorig jaar twijfels bij een premier league deelname, omdat hij misschien wel die serieuze dip ging krijgen... Maar nee, hij wint los de PL bij debuut....
Alle toppers zijn ten onder gegaan tegen hem. Heeft zelfs een nieuw set gemiddelde record op zijn naam staan.

Als je verwacht dat hij elke match 105+ gaat gooien dan ben je redelijk aan het dromen.

Het is een feit dat hij dit niveau nu al 1 jaar vasthoudt, imo langer dan Humphries, die toch ook een terugval gekend heeft buiten eind 2023 waar hij alle majors na elkaar won (op eentje na)... Uiteraard is Humphries nog 1 van de betere ter wereld op dit moment, maar hij haalt niet meer dat zéér hoge niveau van eind 2023.

En "hij is zelfs geen nummer 1"... Humphries heeft er een uitzonderlijke 2 jaar opzitten. Geef het een ander jaar buiten dit jaar en Littler was los nummer 1, MET EARNINGS VAN 1 JAAR !!!! Zijn earnings in 2023 waren begot 3000 pond oid.

Uw post roept bij mij heel veel vraagtekens over hoe goed je het volgt. Ofwel hoe je anti-Littler bent?

Rare post... Ge spreekt van "los overroepen om te zeggen dat hij vertrokken is voor 10 jaar omdat hij 1 jaar goed speelt", maar later begin je wel over eendagsvlieg Rob Cross destijds die een uitstekend WK speelde en ook won, om dan een paar jaar amper iets te laten zien tot hij uit het niets eens een EK won.
Dat spreekt elkaar toch niet tegen? Littler die het minder doet dan 2018-2019 Cross kan ook een eendagsvlieg zijn die nog wel eens een EKtje wint maar verder niemand nog van opkijkt. Echt niet nodig om die een god status aan te meten die het 10 jaar goed gaat doen.

Hij is van rank 160+ naar rank 2 gegaan op 1 jaar tijd.

Dus al die toppers die 2 jaar prijzengeld verzamelen heeft hij los voorbij gestoken… ik vind dat hij die status zelf verdiend heeft.

Het is natuurlijk afwachten of hij dit volhoudt, maar als we zien hoe hij onder druk kan spelen en wat hij uit zijn hoed tovert, dan ben ik er vrij gerust in dat hij tegen volgend WK nummer 1 zal zijn.

Maandag wordt de lineup van de Premier League bekendgemaakt.

Al zeker:
Luke Humphries
Luke Littler
Michael van Gerwen
Rob Cross

aangevuld met:
Stephen Bunting
Gerwyn Price
Chris Dobey
Mike De Decker / Dimitri Van den Berg / Gary Anderson

Hij is van rank 160+ naar rank 2 gegaan op 1 jaar tijd.

Dus al die toppers die 2 jaar prijzengeld verzamelen heeft hij los voorbij gestoken… ik vind dat hij die status zelf verdiend heeft.
Welke toppers? Noem mij eens "die toppers" op dat hij voorbij gestoken heeft dan? Niemand heeft een flut gepresteerd de laatste 2 jaar en Humphries staat nog boven hem. Op basis daarvan kan je iemand dus zeker geen Goddelijk wonderkind messias nieuwe Messi status aanmeten die het darts de komende 10 jaar saai gaat maken. Hij staat echt nog nergens en zoals ik zei Rob Cross heeft imo meer gepresteerd dan deze man, dat in een tijd van prime-MvG en zelfs Phil Taylor.

Maandag wordt de lineup van de Premier League bekendgemaakt.

Al zeker:
Luke Humphries
Luke Littler
Michael van Gerwen
Rob Cross

aangevuld met:
Stephen Bunting
Gerwyn Price
Chris Dobey
Mike De Decker / Dimitri Van den Berg / Gary Anderson
Cross is helemaal niet zeker. Tot op heden is de top-4 steeds uitgenodigd geweest maar dat is geen 100% zekere garantie.
Er staat nergens op papier dat de top-4 zeker is van hun plekje.

Ik zou Mike uitnodigen. Darts is heel populair in België dus dat is in het belang van de sport en dat is toch weer een nieuwe naam op het lijstje.
Den Dimi zou ik dit jaar thuislaten. Hij krijg volgend jaar wel een nieuwe kans.

Cross zou ik thuislaten en vervangen door Anderson of Wright. Dan hebben we ook een Schot die deelneemt, ook weer in het belang van de diversiteit.

Laatst bewerkt:
Ik ga er van uit dat Wright er gewoon bij zal zijn..

Als hij er vorig jaar na zo’n wanprestaties bijzat, waarom dan nu niet aangezien het weer iets beter lijkt te gaan.. tenzij de kritiek vorig jaar toch op een of andere manier hard binnengekomen zou zijn bij de PDC…

Het feit is dat ze daar geen saaie darters kunnen zetten ook of er kijkt geen kat. Stel u voor dat Ryan Meikle ooit top 4 haalt en in de PL zit… dan pas ik meteen. Die gast kan ik echt niet zien gooien.

Laatst bewerkt:
Premier league zal zoiets zijn..

Velen lijken nog altijd te vergeten dat Wright vorig jaar een major won en dit jaar nog slechter speelde en buiten een Eurotour niks gewonnen heeft.. En vind zelfs ook niet dat Dimi er in moet zitten want met zijn rankings gaat hij nu denk ik donderdag PL moeten doen en dan vrijdag direct eerste ronde van een ET moeten spelen..

Zet daar eerder een Rob Cross dan, ook niet veel gewonnen maar op vele toernooien consistent diep gegaan. O.a. tegen Littler in Wieze de finale verliezen met 108 gemiddeld. Kan hem toch ook geen eendagsvlieg noemen, viervoudig major winnaar en buiten de Grand Prix in alle majors de finale minstens 1 keer gehaald.

Premier league zal zoiets zijn..

Velen lijken nog altijd te vergeten dat Wright vorig jaar een major won en dit jaar nog slechter speelde en buiten een Eurotour niks gewonnen heeft.. En vind zelfs ook niet dat Dimi er in moet zitten want met zijn rankings gaat hij nu denk ik donderdag PL moeten doen en dan vrijdag direct eerste ronde van een ET moeten spelen..

Zet daar eerder een Rob Cross dan, ook niet veel gewonnen maar op vele toernooien consistent diep gegaan. O.a. tegen Littler in Wieze de finale verliezen met 108 gemiddeld. Kan hem toch ook geen eendagsvlieg noemen, viervoudig major winnaar en buiten de Grand Prix in alle majors de finale minstens 1 keer gehaald.

Cross zit er sowieso bij, als 4e van de OOM.

En hij is zeker geen eendagsvlieg he, ik sprak over het verleden en in een andere context.
Na zijn WK zagen we hem niet meer maar hij is nu echt wel weer een vaste waarde in de wereldtop hoor.
Enkele maanden geleden speelde die echt zot goed, zelfs Littler nog verslaan. Nu is de storm weer wat gaan liggen.

Maar met de PL teaser lijkt er dan idd toch geen Wright bij te zitten.
Ik denk ook dat Dimitri erbij zit. Chapeau wel.

Darts wordt een beetje saai zo met 1 die alles wint.

Zelfde met matjeu van der poel in de koers.

Dan stop ik gwn met kijken.
Vooral die tegenstanders die het op voorhand precies al hebben opgegeven wanneer ze tegen hem uitkomen is wel heel frappant.

Daarnet matchke bekeken van de Q-school
Ne Belg vs Ne Japanner. 30+ (!) dubbels gemist vooraleer de Japanner won van den Belg met dubbel 1.

Ik weet het: ne dubbel raken kan moeilijk zijn. Maar als je zoveel pogingen nodig hebt zelfs al sta je op je slechtst te gooien dan hoor je niet bij de PDC.

En je moet weten: Dat kost 475 pond om u in te schrijven.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan