Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vrees ik toch voor omdat bedrijven toch vaak al serieuze kortingen hebben.Overal lees je dat auto’s goedkoper worden (Corona - minder verkoop dus grotere kortingen).
Een benieuwd of dat in de lijsten van de leasingmaatschappijen ook zichtbaar zal zijn.
Bij mij van 176.75€ naar 192.55€ (BMW 318D zal 5 jaar oud zijn in april, dus leeftijd speelt niet echt een rol blijkbaar).Net mijn loonbrief van Januari aan het bekijken.
VAA is gestegen van 154 eur naar 177 eur?
Auto is jaar ouder, dus ik dacht VAA omlaag?
330e met zelfde budget als 318d? Of ook daar gestegen?Bij mij van 176.75€ naar 192.55€ (BMW 318D zal 5 jaar oud zijn in april, dus leeftijd speelt niet echt een rol blijkbaar).
Ondertussen een BMW 330E gekozen, nu hybrides nog tot de mogelijkheden behoren. Hopelijk gaat het VAA dan wat naar omlaag. Ik weet wel nog niet in welke mate ik elektriciteit vs benzine ga gebruiken, ik was eerst van plan alles met benzine te doen, maar nu hebben ze op ons werk laten horen dat het de bedoeling is dat we zoveel mogelijk elektrisch laden. Geen idee in welke mate ze dat gaan opvolgen.
Mijn werkgever is recentelijk overgestapt naar een TCO plan en daarbij zijn de budgetten gestegen (bij een vorige werkgever kon ik bijv. geen 330E kiezen, maar wel een Audi A5 waar veel meer opties op zaten). Ik heb nu een hybride genomen om het VAA wat naar beneden te krijgen en voor het geval ze die CO2 coëfficient nog gaan aanpassen.330e met zelfde budget als 318d? Of ook daar gestegen?
Verkoopprijs is 1 ding, fiscaliteit iets heel anders. Met WLTP, nieuwe formules voor aftrekbaarheid etc worden klassieke wagens voor een bedrijf vaak gewoon duurder. Komt erbij dat de plannen rond elektrische bedrijfswagens de restwaardes van benzines en diesels niet positief gaan beïnvloeden.Overal lees je dat auto’s goedkoper worden (Corona - minder verkoop dus grotere kortingen).
Een benieuwd of dat in de lijsten van de leasingmaatschappijen ook zichtbaar zal zijn.
Persoonlijk zou ik nu wel passen voor een mokka E. Allez daar wordt je naar mijn inzien toch niet vrolijk van.Verkoopprijs is 1 ding, fiscaliteit iets heel anders. Met WLTP, nieuwe formules voor aftrekbaarheid etc worden klassieke wagens voor een bedrijf vaak gewoon duurder. Komt erbij dat de plannen rond elektrische bedrijfswagens de restwaardes van benzines en diesels niet positief gaan beïnvloeden.
Hybrides en BEV's zijn doorgaans dan weer relatief duur, dus valt ook niet zomaar eenvoudig in te passen in een car policy. Al zie ik daar nu wel stilaan verandering in komen met bvb een Mokka e, Kona of de aankomende ID.3 instapper die ergens begin de 30K start.
Ik denk wel dat die kleine EV's populaire "Instap-Bedrijfswagens" gaan worden. Een ID3 die goedkoper is dan een Golf, dan wordt het toch moeilijker om de Golf te blijven verdedigen...Persoonlijk zou ik nu wel passen voor een mokka E. Allez daar wordt je naar mijn inzien toch niet vrolijk van.
Als ik kijk dan is en benzine en diesel nog altijd een optie hoor. Maar je hebt meer bang for buck bij een hybride. Maar in de lagere categorieën is een benzine of diesel nog altijd de rode draad. Zoals ik het zie gaat naarmate het aandeel EV en hybride stijgen ook de leaseprijs hiervan stijgen.
Nu zeg je het, als hij goedkoper dan een golf wordt. Ik zie dat niet gebeuren eerlijk gezegd. Ook het gegeven van tanken zal voor veel werkgevers en werknemers nog een uitdaging vormen.Ik denk wel dat die kleine EV's populaire "Instap-Bedrijfswagens" gaan worden. Een ID3 die goedkoper is dan een Golf, dan wordt het toch moeilijker om de Golf te blijven verdedigen...
In TCO gaat die daar toch niet ver boven zitten?Nu zeg je het, als hij goedkoper dan een golf wordt. Ik zie dat niet gebeuren eerlijk gezegd. Ook het gegeven van tanken zal voor veel werkgevers en werknemers nog een uitdaging vormen.
Is dat zo?In TCO gaat die daar toch niet ver boven zitten?
1) Je rijdt 1x per jaar zoveel kilometer. 1x. Ik ga 1x per jaar met het vliegtuig op reis, ik koop ook geen vliegtuig...
2) Een iX3 kost 5925€ minder dan een X3 30e met dezelfde opties. Daar huur je makkelijk 5x een wagen voor een week voor.
3) Ik kies toch écht voor 360 dagen meer comfort en 5 dagen minder, dan omgekeerd.
Halfuurtje wachten (voor een klets vermogen want niet iedereen heeft een supercharger thuis staan) of de ambulance bellen. En jij ziet dat als 360 dagen meer comfort?Als je 300 ipv 250 km als minimumbereik wilt hebben in de winter, kan je beter op de snelweg je snelheid naar 100 km/h laten zakken dan ergens stoppen om bij te laden denk ik. Aan 100 km/h ga je altijd boven de 300 km range uitkomen, zelfs wanneer het -5°C vriest.Wel, mocht ik weten dat 300km het absolute minimum is zou ik zelfs niet meer wachten. 150 heen en 150 terug is in mijn geval een heel ander verhaal dan 125
En elke keer omrijden voor wat extra jus kan wel, maar het gaat serieus tegensteken.
die discussie is hier inderdaad al 100x gepasseerd.Wat een vergelijking. Vlieg je elke dag me je vliegtuig? En het is niet gewoon die ene keer, zelfs naar de zee rijden is een geplan met zo een wagen. Er zijn genoeg dagen op een jaar waar ik 300km+ doe, en dan mag je dus beginnen plannen. Of denk misschien maar eens aan een hele dag te gaan rijden en je net niet bent gaan kunnen laden. Kom je toch wel niet thuis en moet je kind snel naar het ziekenhuis. Jammer, platHalfuurtje wachten (voor een klets vermogen want niet iedereen heeft een supercharger thuis staan) of de ambulance bellen. En jij ziet dat als 360 dagen meer comfort?
Heb het niet over bepaalde modellen tegen elkaar, heb het puur over full elektrische wagens voor het moment.
Maar bon, die discussie zal hier wel al 100x gevoerd zijn. Het staat nog niet op punt en moet er nog niet van hebben. Het is een achteruitgang kwa comfort en vrijheid tov klassieke wagens.
Klopt, als je gewoon uw voorverwarming aanzet voor je vertrekt, is uw verbruik helemaal niet zoveel slechter in de winter.Als je 300 ipv 250 km als minimumbereik wilt hebben in de winter, kan je beter op de snelweg je snelheid naar 100 km/h laten zakken dan ergens stoppen om bij te laden denk ik. Aan 100 km/h ga je altijd boven de 300 km range uitkomen, zelfs wanneer het -5°C vriest.
Ik vraag me af of de opkomst van de elektrische wagen niet heeft meegespeeld in de beslissing om de maximumsnelheid op snelwegen in Nederland te beperken tot 100 km/h.
Wist je trouwens dat het verminderde bereik in de winter voor het grootste deel veroorzaakt wordt door het verwarmen van de cabine, en slechts in beperkte mate door de lagere temperatuur van het accupakket? Een binnentemperatuur van 18 graden in combinatie met stoelverwarming is veel zuiniger dan een binnentemperatuur van 23 graden.
Dat vermogen heb je nergens voor nodig, ik hoor mijn aandrijving amper en al helemaal niet als muziek op staat en een auto met niet de zwaarste verbrandingsmotor kost met zelfde opties altijd minder dan ev (je hebt dat vermogen echt niet nodig)die discussie is hier inderdaad al 100x gepasseerd.
En nee, ik gebruik niet elke dag een vliegtuig, net als jij niet elke dag 1400 km rijdt. En voor die 1x op een jaar, kies jij een wagen die minder vermogen heeft, een minder aangename aandrijflijn heeft, meer lawaai maakt, ... Dat is wat ik bedoel met "je kiest iets slechter voor 360 dagen, om 5 dagen beter af te zijn". En dat wat-als argument met het ziekenhuis, slaat nergens op. Het dichtsbijzijnde ziekenhuis is 14.6km van hier. Dat is 3% van de totale capaciteit. Heb jij ooit al je naftbak tot 3% leeggereden?
Uw argumenten zijn de typische argumenten van mensen die nog nooit eens kritisch hun wagengebruik bekeken hebben. Er zijn zeker mensen voor wie een EV geen oplossing is, mensen die elke dag 200km rijden, of mensen die 1x per week 300km rijden. of mensen die niet thuis kunnen opladen. Maar "ik moet 1x per jaar keiver op reis" is wel degelijke een onzin-argument.
Als je iets ernstig voorhebt, bel je de ambulance. En je gaat nog steeds naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, en die verwijzen u wel door indien nodig. Als je nog tijd hebt om te kiezen welk ziekenhuis, is het niet zo ernstigDat vermogen heb je nergens voor nodig, ik hoor mijn aandrijving amper en al helemaal niet als muziek op staat en een auto met niet de zwaarste verbrandingsmotor kost met zelfde opties altijd minder dan ev (je hebt dat vermogen echt niet nodig)
Dus nee die zijn zeker niet beter
En als ik iets ernstig heb wil ik niet naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis maar naar dat iets verder waar ze me beter gaan helpen (Gasthuisberg)
Face it voor EV moet je veel meer plannen en als iedereen 1 heeft dan sta je op dit moment aan elke laadpaal onderweg eerst 2u aan te schuiven
Voor u volstaat die mss aangezien je blijkbaar nog nooit met auto op vakantie bent geweest maar voor mij zou dat ook niet gaan op dit moment, teveel gedoe en ga ook minstens 2*per jaar met auto op vakantie (1 ski en 1 waar we meestal wat rondtrekken)
.2* per jaar huren van X3 zit je aan 2000 euro (1 week winter + 2 weken zomer) als ik snel even eens 1 opzoek. Dat is 10k op 5j leaseAls je iets ernstig voorhebt, bel je de ambulance. En je gaat nog steeds naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, en die verwijzen u wel door indien nodig. Als je nog tijd hebt om te kiezen welk ziekenhuis, is het niet zo ernstig.
En je moet plannen als je op reis gaat. En af en toe als je verder moet rijden dan normaal. Maar dat is het enige, en zoals aangetoond is het huren van een wagen voor die keren goedkoper (er is geen kleinere motorisatie X3 die dezelfde fiscaliteit heeft, maar je mag de iX3 qua tco zéker naast de kleinste benzinevariant zetten, dan komt hij zeker goedkoper uit).
Waarom zouden die leasingmaatschappijen dat voordeel doorrekenen aan hun klanten? Die steken dat gewoon in hun eigen zakOveral lees je dat auto’s goedkoper worden (Corona - minder verkoop dus grotere kortingen).