De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Speciaal voor u ga ik zo meteen navigeren met voice control, als ik ipv van "home" naar Hongarije rij, dan betaal jij de naft wel hé? :oi22:

Home en work zijn nu net de enige 2 adressen in Waze die ik niet via voice doe denk ik, want die staan direct klaar, dat is 1 tik.

Maar eender welk ander adres of POI? "Ok Google, navigeer naar MediaMarkt Oostakker". Done 🙂

Ik vind het heel zot dat je tegenwoordig van een 5 Touring naar een Model Y moet. Ik zou altijd de 5-reeks kiezen (mocht fiscaliteit geen issue zijn)

Dat is tegenwoordig in wel meer bedrijven het geval. Auto's zijn duurder geworden, brandstof / elektriciteitskost ook t.o.v. enkele jaren geleden. En waar sommige bedrijven de lease budgetten aanpassen omdat een bepaald type auto erin moet passen, zijn er andere die het budget niet indexeren of te weinig om niet een klasse te moeten zakken. En als de werkgever dan nog rekening houdt met de verminderde aftrekbaarheid van een ICE (BMW 5) tegenover EV, dan maakt dat die ICE in verhouding nog eens duurder.

Bij ons valt het verschil ook op tussen 2-3 jaar geleden en vorig / dit jaar, zeker wat elektrische auto's betreft: een paar mensen hebben toen auto's kunnen bestellen die nu in geen enkele budgetklasse meer passen, en mensen met hetzelfde budget konden toen een volle klasse hoger gaan qua auto. Behalve Tesla die hun prijzen hebben laten dalen, zijn de meeste auto's op die tijd serieus duurder geworden. Ik volg dat zelf niet van dichtbij, maar ik hoorde toch een aantal gevallen van 5 K€ prijsstijging op 2 jaar tijd...

Echter, dees is voor mij wel dag & nacht verschil.
20230907165624_sa7c_01228-jpg.22772

img_20230906_223911163-jpg.22775

b5fb2c10-bdc4-11ed-a7ef-769dcf2914b6.cf.jpg

'k Heb tijdje terug in een Model 3 & Y kunnen plaats nemen om eens te kijken. En nee, gewoon nee.
't Voelt gewoonweg aan alsof ze 'de rest' van 't interieur gewoon vergeten installeren zijn.

Ja Audi ziet er knapper en luxueuzer uit, natuurlijk, dat zou je ook wel hopen in die prijsklasse. Ik had het over kwaliteit van afwerking, en daarin vond ik mijn
(Q8) E-Tron best tegenvallen, zowel in materiaalkeuze als aanvoelen (piepjes en kraakjes).

Ik vind de Y binnenin ook niet mooi maar dat heeft me echt nog geen seconde gestoord, als ik rij ben ik met mijn omgeving bezig.

Deze snap ik niet. Ik gebruik net 99.9% voice voor Waze (via Android Auto) :)

Wut? Op android auto heb je toch dat google micro icon:
1200px-Google_mic.svg.png
. Alternatief kan je via het standaard "Hey google" commando normaal ook wel gewoon via voice je bestemming ingeven. Ik geef toe, het is niet 100% accuraat maar toch 90-95%.

Maar dit snap ik, hier kan je alles op je scherm zien terwijl je altijd minstens een half oog op de weg hebt. Alles wat zich onder dat centrale scherm zit is al een ander paar mouwen.
Ik snap niet goed waarom, maar voice op Android Auto werkt bij mij echt voor geen klote. Dat is echt 99,9% fout... ofjah ik denk eigenlijk dat het letterlijk 0 keren is gelukt. Google op mijn speakers thuis, en gewoon de BMW assistant werkt dan wel perfect, dus ik snap het echt niet.

Ik snap niet goed waarom, maar voice op Android Auto werkt bij mij echt voor geen klote. Dat is echt 99,9% fout... ofjah ik denk eigenlijk dat het letterlijk 0 keren is gelukt. Google op mijn speakers thuis, en gewoon de BMW assistant werkt dan wel perfect, dus ik snap het echt niet.
Gebruik in men v60 enkel AA en vice command, werk 99% van de keren perfect.
Misschien heb je 1 of ander raar dialect dat Google nog niet kent 😀

Deze snap ik niet. Ik gebruik net 99.9% voice voor Waze (via Android Auto) :)
In sommige wagens is dat helemaal kut. In mijn aanloopwagen (Skoda) trok dat op niets. Ik kon de simpelste dingen zeggen en dat verstond mij nooit. In mijn huidige en vorige BMW werkt dat dan weer perfect.

ale van een "strijkplank" naar een outdated en overpriced car.

Man i keep making wrong dicicions 🙈

Gelukkig zitten ze goed in elkaar en zijn er nog niet echt problemen v gemeld.

Ik weet niet wat anderen hun eerste reactie was toen ze die wagen zagen maar ik dacht: niet verkeerd, als ze dat nipt sub-30k in de markt kunnen zetten...
Dan zie je die prijs: start bij €36k, in de config start je zelfs op 40k. Aan de andere kant: als een niet kale ID.3 zonder veel moeite de 50k aantikt dan is ~40k voor die Honda e gewoon markt conform I guess. Neemt niet weg dat je zoiets in Benzine 10 jaar geleden wrs nog kocht voor 10-15k.

Laatst bewerkt:

Goh, niet van wakker liggen zolang je zelf tevreden bent met je keuzes. Als we allemaal puur rationeel gaan beslissen over auto's, eindigen we allemaal in een Dacia of MG? :p

Ik weet niet wat anderen hun eerste reactie was toen ze die wagen zagen maar ik dacht: niet verkeerd, als ze dat nipt sub-30k in de markt kunnen zetten...
Start bij €36k, in de config start je zelfs op 40k. Aan de andere kant: als een niet kale ID.3 zonder veel moeite de 50k aantikt dan is ~40k voor die Honda e gewoon markt conform I guess. Neemt niet weg dat je zoiets in Benzine 10 jaar geleden wrs nog kocht voor 10-15k.
Gohja, wagens zijn een wreed kostelijke luxe geworden de laatste jaren. Als ze zo verder doen zullen we nog terug eindigen waar we begonnen zijn, nl. de wagen enkel voor de welgestelden.
Ik heb er overheen de jaren wat van m'n eigen centen ook in gestoken, maar ik ben op heden alleszins toch niet kwaad dat ik met een wagen rond bol die in m'n loon inbegrepen zit.

Al moet ik stellen dat moest ik wat jonger zijn op dit ogenblik & de optie had om die huisvesting van het mobi-budget te bezigen (zijnde m'n wagen budget/TCO netto in m'n zakken via de hypotheek/huur), dan koos ik 100% daarvoor.
Da's gelijk nog een grotere fiscale cadeau dan de fiscaal interessante wagen.

Niet alleen nog lager in belasting (geen VAA toestanden blijkbaar), maar ook zorgt het ervoor dat je zelf met dat geld een wagen zou kunnen kopen ... die dan nog eens voor echt van mij wordt, iets wat met die bedrijfswagen dus niet het geval is.

Moet je je uiteindelijk toch niks van aantrekken, als de range voor jou voldoende is zit het goed. En hij is objectief gezien overpriced tegenover de concurrentie maar je krijgt er wel een superleuke auto voor terug. Blij dat iemand nog eens emotioneel een auto kiest en geen model a of b want die heeft de meeste range of hij laadt snel.

Terug
Bovenaan