De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ocharme wat een zwaar leven seg :D
Terechte ergernis, imo. Laat dat nu net twee van de drie merken zijn die significant minder waar voor je geld bieden vergeleken met de meeste andere merken, dus ik snap wel dat HUSKE hier niet zo blij mee is. Tenslotte is die wagen gewoon onderdeel van je loon, dus daar haal je liefst zoveel mogelijk uit

Terechte ergernis, imo. Laat dat nu net twee van de drie merken zijn die significant minder waar voor je geld bieden vergeleken met de meeste andere merken, dus ik snap wel dat HUSKE hier niet zo blij mee is. Tenslotte is die wagen gewoon onderdeel van je loon, dus daar haal je liefst zoveel mogelijk uit
Valt dat minder waar voor je geld niet vrij goed mee in leasing? Zeker als het bedrijf zich dan nog beperkt to 2 merken?
Dan krijg je toch wel serieuze kortingen tov prijs die een particuliere moet betalen.

Ik werk samen met een bedrijf waar de werknemers uit BMW/Mini en Mercedes mogen kiezen. Mensen met 5 jaar ervaring rijden daar toch ook al met een i4, wat ik geen goedkope wagen vind.

Valt dat minder waar voor je geld niet vrij goed mee in leasing? Zeker als het bedrijf zich dan nog beperkt to 2 merken?
Dan krijg je toch wel serieuze kortingen tov prijs die een particuliere moet betalen.

Ik werk samen met een bedrijf waar de werknemers uit BMW/Mini en Mercedes mogen kiezen. Mensen met 5 jaar ervaring rijden daar toch ook al met een i4, wat ik geen goedkope wagen vind.
Je voorbeeld vat het eigenlijk goed samen. Een i4 is inderdaad geen goedkope wagen, maar ik ga ervan uit dat die mensen met 5 jaar ervaring niet met een i4 M50 rondrijden. Bij ons is een i4 M50 namelijk ook niet mogelijk voor mensen met 5 jaar ervaring, maar een BYD Seal met 530 pk (qua specs heel gelijkaardig aan een i4 M50) wel.

Volgens de BMW website is de goedkoopste BMW i4 (eDrive35) 59.000€. M50 zie ik nu niet staan, maar zal zeker 70.000€ zijn.
De BYD Seal start op 42.000€ en de Excellence die jij zegt start op 53.550€.

Toen ik 15 jaar ervaring had, was de keuze voor mij meestal ofwel een full option Mazda 6/Ford Mondeo/Opel Insignia/..., ofwel een BMW 3/Audi A4/Mercedes C binnen redelijk uitgerust, maar buiten lelijk standaard, met de basismotor.
Ik heb het gevoel dat de premium merken, en zeker BMW tegenwoordig meer korting geven.
Als iemand met 5-10 jaar ervaring een i4 kan nemen toch.

Ik ben gewoon (alhoewel ik een iX3 rijd) gewoon geen BMW of Mercedes fan. Vroeger al niet en het huidige design al helemaal niet.

Aan de andere kant zijn dat wel degelijke wagens en weinig echte redenen tot klagen zoals @Mask al aangeeft natuurlijk. Alleen rijd ik liever iets naar mijn eigen zin, stel u voor dat ge elke avond tegen uw zin met een lelijke vrouw (of man) in bed moet kruipen. Zo meer dat gevoel...

Alleen rijd ik liever iets naar mijn eigen zin
Is logisch.
Bij ons was het enkel mercedes, nu ook volkswagen.
Zelf heel content van die mercedes (was/is a-klasse hybride nog momenteel) waardoor ik zelf graag de CLA wou.
GLC elektrisch is wel niet mogelijk waar ze vroeger de hybride wel nog deden voor mensen met enige ancienniteit en/of gelijkaardige functie.
Maar ga niet klagen.

Zoals je aanhaalt op zich een first world problem maar iedereen probeert er (terecht) het aangenaamste voor zichzelf te halen.

De geruchten hier zijn dat we nog enkel uit BMW en Mercedes gaan mogen kiezen, de 2 merken die het hardst de pedalen kwijt zijn Dat zal dan mogelijks de i4, i5 break, iX3 zijn en de CLA, GLB, GLC. Echt :sick:. Hopelijk zijn de geruchten niet waar.

Verder een leasetermijn van 6 jaar, maar dat boeit me eigenlijk niets.

Als het een troost is, het kan erger: op mijn vorig werk werden BMW, Volkswagen en nog een paar vaakst gekozen merken geschrapt en kwam Ford ervoor in de plaats :thinking:

2 weken terug mijn nieuwe slee in ontvangst mogen nemen.

Een VW ID7 Touring, Pro S Business Sport.

Wat een luxe bak is dat eigenlijk. Vergeleken met de andere premium merken zoveel opties zonder een gigantische opleg te moeten doen.
Vorige wagen (Mercedes C300DE business trim) was leuk, maar met deze rij ik toch met een smile in comfort rond. Dat harman kardon sound system is echt wel aangenaam om naar te luisteren. Ik moet me tegenhouden om het volume soms niet op ongezonde niveaus te zetten :D

Wat een luxe bak is dat eigenlijk. Vergeleken met de andere premium merken zoveel opties zonder een gigantische opleg te moeten doen.
Vorige wagen (Mercedes C300DE business trim) was leuk, maar met deze rij ik toch met een smile in comfort rond. Dat harman kardon sound system is echt wel aangenaam om naar te luisteren. Ik moet me tegenhouden om het volume soms niet op ongezonde niveaus te zetten :D

Eindelijk ook eens iemand die een kleur durft (indien toegelaten) te kiezen, qua looks vind ik de ID7 echt zo oplossen in de massa terwijl dat eigenlijk een forse luxe wagen is. Man van een vriendin heeft er ook eentje en heeft toch ook al héél wat wagens gehad en is na ettelijke maanden nog steeds lovend over deze - mss wel een wat onderschatte wagen.

Deze week gaan we gaan testrijden met de Id7, ik ben benieuwd. Vorig weekend in de toonzaal gezien en hij is echt wel groot/ruim. Misschien wel te groot voor onze oprit, dat gaan we dus ook moeten testen.

Deze week gaan we gaan testrijden met de Id7, ik ben benieuwd. Vorig weekend in de toonzaal gezien en hij is echt wel groot/ruim. Misschien wel te groot voor onze oprit, dat gaan we dus ook moeten testen.

Ben er al mee gaan testrijden en dat is echt wel een degelijke wagen. Geen sprint- of bochtenmonster, maar als dat niet uw criteria zijn en je raakt die kwijt op je oprit is dat gewoon een keigoede keuze.

In het rood is die zelfs machtig, proficiat @StarSeeker. Mijn bedrijf staat helaas leuke kleurtjes nooit toe, moet allemaal eenheidsworst zijn.

Ben er al mee gaan testrijden en dat is echt wel een degelijke wagen. Geen sprint- of bochtenmonster, maar als dat niet uw criteria zijn en je raakt die kwijt op je oprit is dat gewoon een keigoede keuze.

Tis dat we er zelf niet zo goed uitzijn wat nu de doorslaggevende criteria zijn. Dat zie je ook aan de opties: neue iX3 / i4 / ID7.
Eigenlijk zijn we meer een type wagen aan het kiezen dan een specifiek model.

Tis dat we er zelf niet zo goed uitzijn wat nu de doorslaggevende criteria zijn. Dat zie je ook aan de opties: neue iX3 / i4 / ID7.
Eigenlijk zijn we meer een type wagen aan het kiezen dan een specifiek model.

Snap dat. Ik zou dat ook niet weten.
Qua looks --> i4, qua ruimte --> ID7 tourer, qua specs --> iX3 (maar blijf die lelijk vinden).

Terug
Bovenaan