Ben je zeker dat je niet gewoon in de D-stand aan het rijden was? In deze stand ga je gewoon uitbollen gelijk een normale wagen. In de B-stand wordt er echt wel geremd…
Kiest die niet automatisch hoe hard die remt in D-stand, de BMW kiest dan uit bollen, zacht remmen, hard remmen,... naargelang de situatie.
Maar het rempedaal van de ID7 blijft in alle gevallen ruk tov de iX3. Had bij de ID7 dezelfde ervaring, ook op de B-stand.
Ik was bijna achterop ene gereden omdat die auto niet remde als ik de pedaal al verder induwde dan bij mijn iX3 (geen ACC aanstaan).
Heb ondertussen wat wagens gezien (niet gereden en ben dat ook niet van plan).
- GLC 400, op papier groter dan de iX3 maar dat voelt zo niet
- iX3, buitenkant lelijk, binnenkant en technologie eigenlijk wel goed
- C-klasse is nergens te bekijken, maar vind de lijnen wel mooi. Hoop dat het groeien in lengte genoeg is voor de achterruimte.
- i4, te oud model om nog te nemen voor 6 jaar
- i5 sedan, mooie auto, genoeg plaats, genoeg koffer, jammer van de middentunnel en het standaard ontbreken van een elektrische kofferklep (sluiten)
- i5 touring, zelfde als de i5 sedan, wel standard elektrische koffer en je krijgt standaard luchtvering achteraan.
Beetje jammer dat de mercedes wagens enkel in dual motor beschikbaar zijn, had liever een goedkopere single motor in de lijst.
De i5 is wss wel wat opleggen (meer dan ik zou willen) maar die staat op 1, de c-klasse op 2 en de GLC op 3 momenteel.