De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
'tis maar 120euro en ga daar niet van wakker liggen.
Maar langs de andere kant is het ook maar 120 voor de werkgever die er nog minder last van heeft.
Al is het zoals @ThekillingGoku zegt, als ze dat zo met alles doen telt het snel op.

Ik ga er al van uit dat ze het niet gaan betalen. Maar ik zou het toch apprecieren.

Bij polestar kan je alle services toch gebruiken als je een externe internet connectie hebt. Vermoed dat je wel een GSM verbindt met het multimedia systeem.

Bij polestar kan je alle services toch gebruiken als je een externe internet connectie hebt. Vermoed dat je wel een GSM verbindt met het multimedia systeem.

De wagen heeft Android automotive ingebouwd en live navigatie en batterij bij aankomst (Gmaps) en Spotify zullen niet meer werken.
Voor mij toch 10eur per maand waard om niet altijd mijn gsm te hoeven inpluggen.

Zijn er mensen die dat gebruiken? Je gebruikt toch gewoon de navigatie van je telefoon die dan met carplay of android auto connect?

Trouwens een wagen en tankkaart krijgen twv 1000 euro per maand en dan verwachten dat de werkgever nog eens 120 euro per jaar extra gaat geven. Betaal het zelf als je het zo graag wil, anders gebruik je maar de navigatie van je smartphone zou mijn antwoord zijn.

Zijn er mensen die dat gebruiken? Je gebruikt toch gewoon de navigatie van je telefoon die dan met carplay of android auto connect?

Das hier een optie die je moet betalen elke 3 jaar - zoals een echte cheapskate heb ik dat dan ook niet gedaan, heb ook geen gsm houder trouwens, en ook geen DAB radio (jaja - ook betalen) - dus ook geen keuzestress :ROFLMAO:

De wagen heeft Android automotive ingebouwd en live navigatie en batterij bij aankomst (Gmaps) en Spotify zullen niet meer werken.
Voor mij toch 10eur per maand waard om niet altijd mijn gsm te hoeven inpluggen.

Ik ken de details natuurlijk niet, maar als dat gewoon verbinden is via bluethooth gaat dat automatisch.
Ik gebruik eigenlijk uitsluitend wireless apple car play daar ik zelden ergens anders laad dan thuis.

Ja. Zolang mijn abbo geldig was, dus de eerste 3 jaar, bezigde ik gewoon de built-in navigatie van de wagen.
Ik heb dat in feite liever voor verscheidene redenen, zoals bv. een veel betere integratie met het infotainment systeem van de wagen, dus incl. de instrumentencluster.
Alsook, dunno why, maar navigatie stem 'stottert' zo soms al eens via Android navigatie (onstabiele BT connectie maybe, I dunno). Zulk een dingen heb je natuurlijk nooit via de built-in shizzle. Zo van die dingen.

Anyway, nu dat vervallen is doe ik dat via Android Auto. Die kan ik gewoon automatisch laten connecteren als ik in de wagen stap ja (but again, als BT af staat marcheert het niet & moet je 't manueel doen) & dan de Android Auto app opstarten als ik wil navigeren (ipv built-in navi).
Maar moest ik het abbo gehad hebben voor 5j, dan zou ik nog altijd built-in bezigen.

Bij een Polestar werkt dat gewoon verbluffend goed, zeker icm de data uit de auto (rijbereik, laadvermogen van de to-be laadpalen,... )

Er is nieuws mbt mijn keuzelijst. Mobiliteit in hypotheek wordt niet aangeboden aan mensen >10km van het werk. Dus blijft enkel een wagen over aangezien ik voor 550 per maand niet eens in de buurt kom om zo een wagen te rijden.

Enkel BMW of mercedes toegelaten en heb de niet interessante geskipped.

In budget:
- BMW i4 eDrive 40 M edition
- iX3 40 (basis), maar die heeft wel redelijk wat upgrades nodig, ondermeer het interieur.
- Mercedes C klasse

Buiten budget, maar wel mits opleg:
- i5 eDrive 40 M edition
- i5 eDrive touring M edition
- GLC 400 business line

Denk rekening houdend met 3 jonge tieners dat de i5's en de GLC de wagens to go gaan zijn. Heb gene touring nodig, maar vind dat toch grave bakken.
Als ik mag kiezen zonder met iets rekening te houden, dan zou ik de i4 nemen. Ik moet de wagen wel 6 jaar houden, dus dat speelt ook wel mee om 'goed' te kiezen.

bij een Tesla ook (maar daar heb je gewoon mogelijkheid tot Android Auto of Apple Carplay)
bij een Polestar heb je ook die mogelijkheid, maar carplay weet niet hoe dynamisch je aan het rijden bent, wat je batterijpercentage is, hoe hard je verwarming staat,... en gaat daar bijgevolg geen rekening mee houden. De onboard Android Auto doet dat wel

bij een Polestar heb je ook die mogelijkheid, maar carplay weet niet hoe dynamisch je aan het rijden bent, wat je batterijpercentage is, hoe hard je verwarming staat,... en gaat daar bijgevolg geen rekening mee houden. De onboard Android Auto doet dat wel
ik was een "geen" vergeten in mijn post :wallbash:

Er is nieuws mbt mijn keuzelijst. Mobiliteit in hypotheek wordt niet aangeboden aan mensen >10km van het werk. Dus blijft enkel een wagen over aangezien ik voor 550 per maand niet eens in de buurt kom om zo een wagen te rijden.

Enkel BMW of mercedes toegelaten en heb de niet interessante geskipped.

Denk rekening houdend met 3 jonge tieners dat de i5's en de GLC de wagens to go gaan zijn. Heb gene touring nodig, maar vind dat toch grave bakken.
Als ik mag kiezen zonder met iets rekening te houden, dan zou ik de i4 nemen. Ik moet de wagen wel 6 jaar houden, dus dat speelt ook wel mee om 'goed' te kiezen.
Jouw mobiliteitsbudget is maar 550 euro terwijl je een i5 kan kiezen als bedrijfswagen? Dat kan toch niet kloppen?

Deze week gaan we gaan testrijden met de Id7, ik ben benieuwd. Vorig weekend in de toonzaal gezien en hij is echt wel groot/ruim. Misschien wel te groot voor onze oprit, dat gaan we dus ook moeten testen.

Ondertussen testrit achter de rug. Ruime wagen, weinig op aan te merken, behalve...dat ik de one pedal drive echt wel inferieur vind aan BMW. Stoorde er mij direct aan: recupereert veel minder dan de BMW (ok, dat wordt je misschien wel gewoon) en is niet instelbaar. Ook aan het rood licht moet je op de rem blijven duwen. Vind hem veel minder 'one pedal drive' dan de BMW omdat ik regelmatig toch met mijn voet moest switchen naar de rem, wat bij de BMW niet het geval is.

i4 zou toch te veel compromis zijn op ruimte en koffer, dus waarschijnlijk wordt het alsnog opnieuw een iX3.
Zal waarschijnlijk wel de 40 worden en niet de 50: levertermijnen voor de 50 lopen ondertussen goed op (03/27 blijkbaar nu) en misschien gelinkt met hun succes, is die ook opeens 30 euro/maand duurder in leasing dan twee weken geleden.

Bij inlevering lease, kijken ze eigenlijk na of de handleiding daar nog bijzit? Boorddocumenten gaan ze sowieso controleren, van de handleiding weet ik het niet zeker. Ongelukje gehad en de handleiding is...fucked.

Ondertussen testrit achter de rug. Ruime wagen, weinig op aan te merken, behalve...dat ik de one pedal drive echt wel inferieur vind aan BMW. Stoorde er mij direct aan: recupereert veel minder dan de BMW (ok, dat wordt je misschien wel gewoon) en is niet instelbaar. Ook aan het rood licht moet je op de rem blijven duwen. Vind hem veel minder 'one pedal drive' dan de BMW omdat ik regelmatig toch met mijn voet moest switchen naar de rem, wat bij de BMW niet het geval is.
Kan toch niet? Auto hold staat op de goedkoopste Dacia's tegenwoordig

Ik heb tijdens het scrollen in de menu's wel ergens auto hold tegengekomen. Geen idee wat dat deed. Heb aan de verkoper enkel gevraagd of de one pedal drive instelbaar is maar dat is het niet. De iX3 had denk ik 3 niveaus maar wij rijden al 5 jaar op max regeneratie.

Is ook gewoon een instelling
Ik heb tijdens het scrollen in de menu's wel ergens auto hold tegengekomen. Geen idee wat dat deed. Heb aan de verkoper enkel gevraagd of de one pedal drive instelbaar is maar dat is het niet. De iX3 had denk ik 3 niveaus maar wij rijden al 5 jaar op max regeneratie.
auto-hold is inderdaad de optie die moet aan staan.
Vanaf MY2027 is er volgens mij wel volledige one pedal drive mogelijk in de B-stand. Buiten de wissel tussen D en B stand is er volgens mij geen mogelijkheid om de mate aan recuperatie in te stellen.

auto-hold is inderdaad de optie die moet aan staan.
Vanaf MY2027 is er volgens mij wel volledige one pedal drive mogelijk in de B-stand. Buiten de wissel tussen D en B stand is er volgens mij geen mogelijkheid om de mate aan recuperatie in te stellen.

Got it. Dat aan het rood licht kan ik dus oplossen. Maar de recuperatie is toch echt licht waardoor ik veel vaker op de rem zou moeten trappen tijdens het rijden.
Niet onoverkomelijk maar tis pas toen ik het niet meer had dat ik merkte hoe gemakkelijk ik die one pedal drive van BMW vind...en uiteindelijk vind ik rijcomfort tegenwoordig misschien wel het belangrijkste, belangrijker dan of hij 500 of 600 km range heeft.

Edit: ik zeg altijd ik maar ik heb gewoon mobiliteitsbudget. Tis mevrouw parabellum die de eindbeslissing heeft, haar bedrijfswagen.

Got it. Dat aan het rood licht kan ik dus oplossen. Maar de recuperatie is toch echt licht waardoor ik veel vaker op de rem zou moeten trappen tijdens het rijden.
Niet onoverkomelijk maar tis pas toen ik het niet meer had dat ik merkte hoe gemakkelijk ik die one pedal drive van BMW vind...en uiteindelijk vind ik rijcomfort tegenwoordig misschien wel het belangrijkste, belangrijker dan of hij 500 of 600 km range heeft.

Edit: ik zeg altijd ik maar ik heb gewoon mobiliteitsbudget. Tis mevrouw parabellum die de eindbeslissing heeft, haar bedrijfswagen.
Ben je zeker dat je niet gewoon in de D-stand aan het rijden was? In deze stand ga je gewoon uitbollen gelijk een normale wagen. In de B-stand wordt er echt wel geremd…

Ben je zeker dat je niet gewoon in de D-stand aan het rijden was? In deze stand ga je gewoon uitbollen gelijk een normale wagen. In de B-stand wordt er echt wel geremd…

Kiest die niet automatisch hoe hard die remt in D-stand, de BMW kiest dan uit bollen, zacht remmen, hard remmen,... naargelang de situatie.
Maar het rempedaal van de ID7 blijft in alle gevallen ruk tov de iX3. Had bij de ID7 dezelfde ervaring, ook op de B-stand.
Ik was bijna achterop ene gereden omdat die auto niet remde als ik de pedaal al verder induwde dan bij mijn iX3 (geen ACC aanstaan).

Heb ondertussen wat wagens gezien (niet gereden en ben dat ook niet van plan).

- GLC 400, op papier groter dan de iX3 maar dat voelt zo niet
- iX3, buitenkant lelijk, binnenkant en technologie eigenlijk wel goed
- C-klasse is nergens te bekijken, maar vind de lijnen wel mooi. Hoop dat het groeien in lengte genoeg is voor de achterruimte.
- i4, te oud model om nog te nemen voor 6 jaar
- i5 sedan, mooie auto, genoeg plaats, genoeg koffer, jammer van de middentunnel en het standaard ontbreken van een elektrische kofferklep (sluiten)
- i5 touring, zelfde als de i5 sedan, wel standard elektrische koffer en je krijgt standaard luchtvering achteraan.

Beetje jammer dat de mercedes wagens enkel in dual motor beschikbaar zijn, had liever een goedkopere single motor in de lijst.
De i5 is wss wel wat opleggen (meer dan ik zou willen) maar die staat op 1, de c-klasse op 2 en de GLC op 3 momenteel.

Terug
Bovenaan