De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Je noemt geen cijfers maar ... luister alvast even bij je collega's. Over 't algemeen zijn die bedragen niet uit de lucht gegrepen tijdens een loonsvoorstel.
Meestal liggen die cijfers vast in bepaalde ranges voor bepaalde profielen & ervaringsniveau's.

Kans is dus heel groot dat er genoeg collega's zijn die exact hetzelfde budget toegewezen gekregen hebben.

Wij, buiten jouw bedrijf, kunnen écht geen correct beeld geven omdat dit vrijwel overal anders loopt.
Sommige bedrijven hebben, veel korting ... andere niet.
Sommige bedrijven verplichten u om een wagen te kopen binnen een bepaalde merken groep, anderen niet.
Sommige bedrijven verbieden geen merken, maar hebben wel veel betere kortingen bij bepaalde merken ... anderen niet.

Ik denk dat je hier wel al een patroon ziet terug komen nl. dat dit vrij moeilijk concreet te maken is.

Nu ... ik denk niet dat Alphabet een publieke configurator of iets dergelijks heeft op z'n DirectLease/LeasePlan's.
Maar je kan dus altijd eens bij de concurrentie (leaseplan, directlease of zo) gaan zien wat [Uw Cijfer] daar betekent.

Het zal echter een vertekend beeld kunnen geven naar gelang de voorwaarden die jouw WG ondertussen heeft bedingt.

P.S. Je moet ook weten of er al dan niet brandstof in het budget moet mee genomen worden in de operationele lease.
Idem #km/jaar. 40K/jaar zal een stuk meer kosten natuurlijk dan 15K/jaar.

Dus ... als je alle variabelen kent kan je eens zien bij de concurrentie ter referentie. Als je niet alle variabelen kent dan zal dat ook niet echt lukken.
Best blijft dat je dus even bij je collega's op consultatie gaat.

Even van oude forum gekopieerd:

Juist met een Mercedes C300de een testrit gaan doen. Lekkere wagen en wel heel krachtig. Word men nieuwe eerste wagen als zelfstandige.Komende van een Mazda 6 wereld van verschil van hoe hij reageert en schakelt. Nu krijg je ook bij Mercedes een gratis laadpaal thuis geïnstalleerd blijkbaar als een van de voordelen.

Je noemt geen cijfers maar ... luister alvast even bij je collega's. Over 't algemeen zijn die bedragen niet uit de lucht gegrepen tijdens een loonsvoorstel.
Meestal liggen die cijfers vast in bepaalde ranges voor bepaalde profielen & ervaringsniveau's.

Kans is dus heel groot dat er genoeg collega's zijn die exact hetzelfde budget toegewezen gekregen hebben.

Wij, buiten jouw bedrijf, kunnen écht geen correct beeld geven omdat dit vrijwel overal anders loopt.
Sommige bedrijven hebben, veel korting ... andere niet.
Sommige bedrijven verplichten u om een wagen te kopen binnen een bepaalde merken groep, anderen niet.
Sommige bedrijven verbieden geen merken, maar hebben wel veel betere kortingen bij bepaalde merken ... anderen niet.

Ik denk dat je hier wel al een patroon ziet terug komen nl. dat dit vrij moeilijk concreet te maken is.

Nu ... ik denk niet dat Alphabet een publieke configurator of iets dergelijks heeft op z'n DirectLease/LeasePlan's.
Maar je kan dus altijd eens bij de concurrentie (leaseplan, directlease of zo) gaan zien wat [Uw Cijfer] daar betekent.

Het zal echter een vertekend beeld kunnen geven naar gelang de voorwaarden die jouw WG ondertussen heeft bedingt.

P.S. Je moet ook weten of er al dan niet brandstof in het budget moet mee genomen worden in de operationele lease.
Idem #km/jaar. 40K/jaar zal een stuk meer kosten natuurlijk dan 15K/jaar.

Dus ... als je alle variabelen kent kan je eens zien bij de concurrentie ter referentie. Als je niet alle variabelen kent dan zal dat ook niet echt lukken.
Best blijft dat je dus even bij je collega's op consultatie gaat.
Ok bedankt! Zal het dan zo doen:)

Welke motor zit er nu in de Mazda 6? Automaat? Voor de rest tevreden van de Mazda?
2.0 165pk dacht ik en automaat idd. Val alles tevreden behalve hoe hij schakelt. Precies of iemand manueel nog schakelt en dan ook heel slecht. Reageert ook super traag als je uw voet naar beneden stampt.

2.0 165pk dacht ik en automaat idd. Val alles tevreden behalve hoe hij schakelt. Precies of iemand manueel nog schakelt en dan ook heel slecht. Reageert ook super traag als je uw voet naar beneden stampt.
Is ook het gekende probleem bij de Mazda automaat. Voor de rest is dat echt een goeie wagen qua prijs/kwaliteit, alleen jammer van de belastingen erop ...

Maar een C300de is natuurlijk wel een categorie hoger...

Niemand rijdt dan ook vrijwillig met een Mazda automaat.
Er is hier al veel geschreven over de VAG automaat, maar dat schakelt hemels tegenover een Mazda.

De automaten van Mazda zijn inderdaad niet al te best.
Ik rij zelf ook met een 6 maar dan met 2.2 diesel en handbak, die doet het wel uitstekend. :)
Mazda zou wel bezig zijn met een nieuwe 8-traps automaat en de nieuwe 6 zou ook RWD krijgen.

Niemand rijdt dan ook vrijwillig met een Mazda automaat.
Er is hier al veel geschreven over de VAG automaat, maar dat schakelt hemels tegenover een Mazda.

Wat versta je onder VAG?

Mijn vriendin rijd met een rav4 en die schakelt wel zalig vlot, voel je totaal niet wanneee je volle gas gaat.

Wat versta je onder VAG?

Mijn vriendin rijd met een rav4 en die schakelt wel zalig vlot, voel je totaal niet wanneee je volle gas gaat.
Volkswagen AG.
Dus VW, Audi, Seat en Skoda.
Porsche, Bentley en Lamborghini vellen daar ook onder, maar horen niet bij het lijstje als je VAG zegt. Maar zij gebruiken dan ook een ander soort automaat waar je weinig mee te klagen hebt.

BMW G21 330e
Portimao Blue
model M sport
M sport variable ophanging
M sport 791M
M sportzetels - Vernasca cognac leder
M shadowline hoogglans
Individual lederen dash (boven en onderkant)
Laser lights
Harman Kardon audiosysteem
wegklapbare trekhaak
Akoestische beglazing
Spiegelpakket
Mooi!

Heb bijna exact dezelfde in berline versie (vernasca schwarz leder, en dezelfde velgen maar in jet black) en nog wat losse opties bovenover de business pack plus pack en comfort pack...
Super tevreden van, alhoewel ik ook liever de touring had, maar die was nog te ver weg toen ik de mijne gekozen heb (december 2019).

Mooi!

Heb bijna exact dezelfde in berline versie (vernasca schwarz leder, en dezelfde velgen maar in jet black) en nog wat losse opties bovenover de business pack plus pack en comfort pack...
Super tevreden van, alhoewel ik ook liever de touring had, maar die was nog te ver weg toen ik de mijne gekozen heb (december 2019).
Ik zou persoonlijk altijd voor de berline gaan. Als het binnen x-aantal jaar opnieuw mogelijk is te kiezen denk ik dat ik, waar mogelijk, gewoon ook bij de berline blijf.

Nuja ... nog wat TBD wat onze achterlijke regering nog allemaal uitsteekt natuurlijk. Dus we zien wel.

Goh, koffer van de berline hybride is toch echt wel een bummer met momenten hoor...
I know, maar tot op heden nog niet lastig genoeg geweest om te kiezen voor een wagen die een stuk minder mijn goesting is.
Bij BMW vind ik telkens de berline mooier dan de break. Bij Audi, pakweg A4/6 daarentegen zijn de berlines gelijk meestal zo boring dat de breaks eigenlijk er beter uit komen, mor soit. Over 't algemeen vind ik dus berlines mooier dan breaks.

Zo zit er bij mij ook zowat nooit iemand achterin de wagen, dus om dan nog meer ruimte te hebben achterin ... meh.

Nuja ... de 30e breaks zijn ondertussen beschikbaar, dus jah. Beter dan vroeger natuurlijk, wanneer het nog niet kon.

Ik heb heel vaak redelijk wat materiaal mee (o.a. bobines kabel) en die konden niet in de Berline.
Anders had ik inderdaad wel de berline gekozen. Maar goed, it is what it is :-).

Ik zou persoonlijk altijd voor de berline gaan. Als het binnen x-aantal jaar opnieuw mogelijk is te kiezen denk ik dat ik, waar mogelijk, gewoon ook bij de berline blijf.

Nuja ... nog wat TBD wat onze achterlijke regering nog allemaal uitsteekt natuurlijk. Dus we zien wel.
Berline is iets meer business smart. Maar een touring heeft zoveel voordelen dat dat dat gewoon volledig vervalt.
Enkel als je echt weinig moet vervoeren zou ik persoonlijk de sedan nemen. Zo een gelijke laadvloer en een grote klep is gewoon super handig.

Ik heb zelf een berline maar ik vind dat echt bijzonder veel lelijker dan een touring/avant/break... en dan zijn er nog de praktische voordelen 💪💪

Ik heb zelf een berline maar ik vind dat echt bijzonder veel lelijker dan een touring/avant/break... en dan zijn er nog de praktische voordelen 💪💪
Waarom dan een berline als je die zo lelijk vindt?

Ik zie trouwens veel liever berlines. Zeker bij BMW maken ze berlines toch een pak mooier dan de tourings.

Terug
Bovenaan