Dan zeg je gewoon dat je binnenkort een nieuwe auto mag kiezen en dat dat de klasse van de 3 touring is. En dat je toekomstige werkgever dat maar moet matchen.
Trouwens meestal kan je wel gewoon vereisten stellen qua auto, veel ervaringen daarover zijn te lezen in het bedrijfswagen topic van 9legacy.
Natuurlijk moet je wel in de sterke positie staan bij veranderen van job.
En een hogere autoklasse kan er ook voor zorgen dat je minder loon krijgt. Dan kies ik toch eerder voor meer loon.
Dat lijkt mij sowieso het moment om die balans op te maken.
Bij een sollicitatie of beter nog, loonsbespreking na door het proces gelopen te zijn, kan je nog aangeven dat wat aangeboden wordt niet voldoende is voor u (pakweg Golf ipv 3 reeks). Op die moment is het meestal nog te doen om wat met het bruto loon te spelen om het leasing budget omhoog te krijgen.
Later, eens een bruto loon getekend is, is het allemaal niet zo simpel meer om uw bruto loon te doen dalen om het ergens anders te steken. Dat bruto loon is nl. wettelijk beschermd eh, dus da's een gedoe.
In zake 'liever bruto dan hogere klasse wagen' ... goh ... da's persoonlijke voorkeur. Ikzelf ben een LIVE voorbeeld van iemand die al voor het omgekeerde gekozen heeft (nl. door pakweg een aangeboden opslag in mijn wagen budget te droppen).
150 EUR bruto opslag schiet mss 50% van over als ge chance hebt, maar in context van die wagen heb ik daar veel meer aan.
Ik ben iemand die privé ook niet met een Polootje wil gaan rond tuffen, dus ik zou privé even goed een bepaalde kost hebben aan mijne wagen.
't Is ook niet alsof je met die bruto opslag iets kan doen in context van uw wagen eh. Of je zou al een 2e privé moeten kopen, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Eens een opslag skippen in context v/d wagen was dus een beter compromis.
Enige nadeel ... dat leasing budget is niet wettelijk beschermd zoals het bruto loon dat wel is. Dus als men mij écht wil klooien ... jah ... de wet beschermd mij daar niet als men morgen ineens 300 EUR van dat leasing budget zou halen.