De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Waarom dan een berline als je die zo lelijk vindt?

Ik zie trouwens veel liever berlines. Zeker bij BMW maken ze berlines toch een pak mooier dan de tourings.
Omdat een Touring een pak meer leasebudget opslorpte en ik per se een dreier wou.

Nieuwe job (4j geleden) waarvan ik helemaal niet wist of het iets voor mij zou zijn. Dus ik wou zeker een d-segmenter hebben in het geval dat ik snel opnieuw ander werk zou willen zoeken. En dan kon ik “gelijkwaardig” aan de huidige als vereiste stellen 😉

Achteraf bekeken was een 120d leuker en mooier geweest.

Je kan toch ook gewoon een 3 touring als vereiste stellen? Ongeacht welke auto je momenteel rijdt?
Beetje zonde om nu in een auto te rijden die je niet eens mooi vindt, zeker als je een lagere klasse mooier vindt en die dus beter kon aankleden.

I know, maar tot op heden nog niet lastig genoeg geweest om te kiezen voor een wagen die een stuk minder mijn goesting is.
Bij BMW vind ik telkens de berline mooier dan de break. Bij Audi, pakweg A4/6 daarentegen zijn de berlines gelijk meestal zo boring dat de breaks eigenlijk er beter uit komen, mor soit. Over 't algemeen vind ik dus berlines mooier dan breaks.

Zo zit er bij mij ook zowat nooit iemand achterin de wagen, dus om dan nog meer ruimte te hebben achterin ... meh.

Nuja ... de 30e breaks zijn ondertussen beschikbaar, dus jah. Beter dan vroeger natuurlijk, wanneer het nog niet kon.
Ben ook meestal een fan van berlines. Een touring is bij mij een lichte teleurstelling, dan liever meteen SUV. De BMW 3 GT was voor mij het schoon compromis tussen koffer en mooie lijn. Spijtig genoeg dat hij niet in de smaak viel op de markt.

Nen A4 is per definitie mega boring. Die ik nu (nog eventjes heb) is ne saaie bompa bak. Enkel tijdens de nacht met alle verlichtingspakketen en dashboard komt die mooi tot leven.

Omdat een Touring een pak meer leasebudget opslorpte en ik per se een dreier wou.

Nieuwe job (4j geleden) waarvan ik helemaal niet wist of het iets voor mij zou zijn. Dus ik wou zeker een d-segmenter hebben in het geval dat ik snel opnieuw ander werk zou willen zoeken. En dan kon ik “gelijkwaardig” aan de huidige als vereiste stellen 😉

Achteraf bekeken was een 120d leuker en mooier geweest.
Ik heb die filosofie aangehouden en 't heeft me feitelijk geen windeieren gelegd. Citroën C4, Golf 5, Citroën C4, Mini Cooper, Golf 6, Golf 6, BMW 3, Audi A4, Audi Q5.

Bij de twee Golf 6en en de BMW 3 naar A4 hebben ze gematcht bij de switch.

't is ineens wel een serieus andere discussie als je met een Audi Q5 switcht ipv een Skoda Superb L&K full option. Wat in lease budget voor mij 't zelfde was.

Laatst bewerkt:
Je kan toch ook gewoon een 3 touring als vereiste stellen? Ongeacht welke auto je momenteel rijdt?
Beetje zonde om nu in een auto te rijden die je niet eens mooi vindt, zeker als je een lagere klasse mooier vindt en die dus beter kon aankleden.
Je kan heel vaak gewoon geen vereisten stellen hé... als hun policy "normaal" een Golf voorziet kan je echt niet op de tafel kloppen als je zelf van een 1-reeks komt. In mijn huidige onderhandeling heb ik ook de offerte (on hold Cronos) van mijn 318d gehanteerd als minimum.

Je kan heel vaak gewoon geen vereisten stellen hé... als hun policy "normaal" een Golf voorziet kan je echt niet op de tafel kloppen als je zelf van een 1-reeks komt. In mijn huidige onderhandeling heb ik ook de offerte (on hold Cronos) van mijn 318d gehanteerd als minimum.
Dan zeg je gewoon dat je binnenkort een nieuwe auto mag kiezen en dat dat de klasse van de 3 touring is. En dat je toekomstige werkgever dat maar moet matchen.
Trouwens meestal kan je wel gewoon vereisten stellen qua auto, veel ervaringen daarover zijn te lezen in het bedrijfswagen topic van 9legacy.
Natuurlijk moet je wel in de sterke positie staan bij veranderen van job.
En een hogere autoklasse kan er ook voor zorgen dat je minder loon krijgt. Dan kies ik toch eerder voor meer loon.

Dan zeg je gewoon dat je binnenkort een nieuwe auto mag kiezen en dat dat de klasse van de 3 touring is. En dat je toekomstige werkgever dat maar moet matchen.
Trouwens meestal kan je wel gewoon vereisten stellen qua auto, veel ervaringen daarover zijn te lezen in het bedrijfswagen topic van 9legacy.
Natuurlijk moet je wel in de sterke positie staan bij veranderen van job.
En een hogere autoklasse kan er ook voor zorgen dat je minder loon krijgt. Dan kies ik toch eerder voor meer loon.
Dat lijkt mij sowieso het moment om die balans op te maken.

Bij een sollicitatie of beter nog, loonsbespreking na door het proces gelopen te zijn, kan je nog aangeven dat wat aangeboden wordt niet voldoende is voor u (pakweg Golf ipv 3 reeks). Op die moment is het meestal nog te doen om wat met het bruto loon te spelen om het leasing budget omhoog te krijgen.

Later, eens een bruto loon getekend is, is het allemaal niet zo simpel meer om uw bruto loon te doen dalen om het ergens anders te steken. Dat bruto loon is nl. wettelijk beschermd eh, dus da's een gedoe.

In zake 'liever bruto dan hogere klasse wagen' ... goh ... da's persoonlijke voorkeur. Ikzelf ben een LIVE voorbeeld van iemand die al voor het omgekeerde gekozen heeft (nl. door pakweg een aangeboden opslag in mijn wagen budget te droppen).
150 EUR bruto opslag schiet mss 50% van over als ge chance hebt, maar in context van die wagen heb ik daar veel meer aan.

Ik ben iemand die privé ook niet met een Polootje wil gaan rond tuffen, dus ik zou privé even goed een bepaalde kost hebben aan mijne wagen.
't Is ook niet alsof je met die bruto opslag iets kan doen in context van uw wagen eh. Of je zou al een 2e privé moeten kopen, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Eens een opslag skippen in context v/d wagen was dus een beter compromis.

Enige nadeel ... dat leasing budget is niet wettelijk beschermd zoals het bruto loon dat wel is. Dus als men mij écht wil klooien ... jah ... de wet beschermd mij daar niet als men morgen ineens 300 EUR van dat leasing budget zou halen.

Vandaag is mijn e-tron weer in de garage, om de paar maanden krijgt ie heimwee. Deze keer voor de rugleuning van de bestuurderszetel (die langzaam lager gaat), de GPS die geen positie meer vindt (waarschijnlijk iets met de antenne of zo), en Audi-connect die niet meer connect. Gelukkig weer allemaal zaken die weinig met het rijden zelf te maken hebben. Hetgeen waarvoor ik initieel vreesde, kinderziektes in de aandrijftrein, blijft voorlopig uit. Hij rijdt nog altijd perfect sinds ik hem heb.

Als vervanger een Q2 meegekregen, en dan merk je toch een verschil op veel kleine vlakken. De tractiecontrole: het was nat deze ochtend, en ik ben intussen gewend om de gas beneden te duwen en de auto maar te laten uitmaken van hoeveel kracht ie nog kwijt kan. In de e-tron gaat er dan een lampje flikkeren, maar dat is ook het enige wat je merkt. Je schuift geen centimeter, en er is geen schokje te voelen. Hoogstens voel je in extreme gevallen dat ie niet wil vertrekken, omdat je maar een fractie van het vermogen krijgt. De Q2 maar eerst rustig warmgereden (daar hoef ik me normaal ook al geen zorgen om te maken), en als ik daarna wat meer gas gaf in een bocht voel je hem even enkele centimeters slippen, om dan al schokkend te zoeken naar het punt waar de voorwielen de PK's nog kwijt kunnen. Dat bij een snelheid waar de e-tron zich waarschijnlijk zonder drama rond die bocht gesleurd had (al bij al redelijk laag bedoel ik dus).

Dan de verwarming die eerst wat koud-lauw blaast, om daarna als de motor warm is opeens een golf van warme lucht in de ruimte te spuwen. Volkomen normaal, en niet echt ergerlijk. Maar zo'n warmtepomp die na 20 seconden de binnenruimte zachtjes warm maakt is toch nog aangenamer. Al gaat die binnenruimte meestal wel al warm zijn als Audi-connect weer werkt.

Het is een automaat (een 1.5 naft met 150pk om precies te zijn), maar ik heb eigenlijk maar weinig gemerkt van de makke DSG. Deze heeft wel enkele tienden of zo nodig om na te denken, maar dan zwiert ie em maar meteen naar 2e om de toerenteller zo rap mogelijk naar het rood te krijgen. Naar mijn gevoel was de automaat in de A6 iets slomer. Verder lijkt het wel een OK auto te zijn, hoewel ik geen fan ben van het uiterlijk. Ik vind het de minst mooie Audi die momenteel in de showroom staat, maar da's smaak natuurlijk.

Dat is gewoon de beschrijving van een ESP he... die doen dat allemaal.
Ja idd, behalve bij een EV dus. Ergens logisch dat een elektromotor dat zonder schokken kan, maar dan nog vind ik het fantastisch uitgewerkt dat ge dat amper voelt, en dat het zo snel gebeurt dat de auto gewoon geen centimeter lijkt te glijden.

@Hit Hard audi connect werkt hier ook niet, zou woensdag nog eens moeten proberen want dan is er update van servers bij audi
Ah, goed om te weten. Hier is 't wel al van eind november, dus ik hoop niet dat iedereen met een Audi dat aan de hand heeft sinds toen.

Ze zullen het wel weten te zeggen in de garage zeker? Ze hebben alleszins juist gebeld dat de software update nog bezig was en ze dan de stekker niet durven uittrekken, dus ik mag nog een dagje extra met de Q2 rondbollen. Niet dat ik ver moet rijden tegenwoordig.

Ah, goed om te weten. Hier is 't wel al van eind november, dus ik hoop niet dat iedereen met een Audi dat aan de hand heeft sinds toen.

Ze zullen het wel weten te zeggen in de garage zeker? Ze hebben alleszins juist gebeld dat de software update nog bezig was en ze dan de stekker niet durven uittrekken, dus ik mag nog een dagje extra met de Q2 rondbollen. Niet dat ik ver moet rijden tegenwoordig.
Heb mijne sinds half december en heb wel half aangemeld geraakt dus wou opnieuw alles doen en dan ging het niet meer

Terug
Bovenaan