Met om en bij de 5000 frituren in dit kleine landje, kunnen we onze frituren rekenen tot ons cultureel erfgoed.
De kans is bijzonder groot dat een buitenlander België zal linken aan frieten.
Zelf ben ik - zoals menig andere belgen - een grote frituur liefhebber.
Ik ben dan ook al frietjes gaan eten over het hele land, enkele persoonlijke favorieten:
1) Frituur Falcon - Antwerpen
2) Frituur LO - Linkeroever
3) 't Veltems friethuisje - Herent
4) Frituur Friddl - Hoegaarden
5) Frituur Davy - Bissegem
6) Frituur Victor en Gerry - Overijse
7) De frietboetiek - Oudsbergen
De andere tientallen frituren waar ik ben geweest (vaak nog met goede ratings), zijn het vermelden niet waard.
Ik ben zeer kritisch en ben enkel tevreden met goudgele krokante frietjes langs de buitenkant, met een zachte binnenkant.
Enkele frituren die ik nog eens moet uitproberen: Frituur Chips - Antwerpen, Frietketel - Gent en Friet-O-Droom - Gavere.
Wat zijn jullie ervaringen en welke frituren raden jullie nog aan (enkel echt goede aub, zoals die uit mijn bovenstaand lijstje).
De kans is bijzonder groot dat een buitenlander België zal linken aan frieten.
Zelf ben ik - zoals menig andere belgen - een grote frituur liefhebber.
Ik ben dan ook al frietjes gaan eten over het hele land, enkele persoonlijke favorieten:
1) Frituur Falcon - Antwerpen
2) Frituur LO - Linkeroever
3) 't Veltems friethuisje - Herent
4) Frituur Friddl - Hoegaarden
5) Frituur Davy - Bissegem
6) Frituur Victor en Gerry - Overijse
7) De frietboetiek - Oudsbergen
De andere tientallen frituren waar ik ben geweest (vaak nog met goede ratings), zijn het vermelden niet waard.
Ik ben zeer kritisch en ben enkel tevreden met goudgele krokante frietjes langs de buitenkant, met een zachte binnenkant.
Enkele frituren die ik nog eens moet uitproberen: Frituur Chips - Antwerpen, Frietketel - Gent en Friet-O-Droom - Gavere.
Wat zijn jullie ervaringen en welke frituren raden jullie nog aan (enkel echt goede aub, zoals die uit mijn bovenstaand lijstje).