De beste (ham)burgers

Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Keep hamburgers simple. Paar ingrediënten, niks fancy, gewoon puur.

Helaas teveel bullshit concepten, om de prijs van ne croque, burger, hotdog de hoogte in te duwen.
Bij een Croque of panini vind ik het net wel interessant om te experimenteren. Maar ook daar natuurlijk niet teveel ingrediënten ineens opsmijten.

Een angus biefstuk is zalig.. een angus hamburger? Hmm, vind ik niet met overtreffende trap lekker… wij nemen 100% rundergehakt

Dat is ook 100% rundergehakt he :unsure:. Doorgaans is rundergehakt gewoon veel te mager/droog voor een goeie smashburger van te maken.

Als je gewoon "rundergehakt" koopt is dat vaak al 80/20 rundsvlees/rundvet dacht ik, wat de aangeraden verhouding voor smashburgers is.

Voor zelfgemaakte buns vind ik die van Joshua Weissman nog altijd de beste, dit nieuwe recept nog niet getest maar dat ga ik de volgende keer zeker eens doen.

Voor het gehakt hier al het beste resultaat gehaald met zelfgemalen vlees. Volgende keer uit de Hanos die pucks is meenemen...

Al de 5e x of zo dat ik bij het lezen van de draadtitel aan manifesten & ongehoorzaamheden en zo moet denken (& pas dan naar de naam van de forumsectie kijk)
:sop:

Niet te fancy bij mij. Alles in de gietijzeren pan.

- witte bollen van AH als broodjes. eerst met boter in de pan.
- gemengd gehakt, gewoon van de slager. peper en zout. in de pan met boter, hoge temperatuur
- cheddar van delhaize huismerk, op het vlees eens het gedraaid is. deksel op de pan.
- aanvullen met jalapeno, augurk, rode ui, tomaat, rucola.
- saus verschilt al eens. meestal gewoon verse mayo met een kwak mosterd

3b7Pqp4.jpeg

de hamburgers zijn gedraaid. 44 stuks...

in 3 ettapes gereed gemaakt.
1.5kg rund65% /varken 35% gemixed met verse kruiden (tijm, rozemarijn, oregano en salie), emmental kaas erbij, een eitje en stukjes spek in de blender. Broodkruim is gewoon geblenderd bruin brood van de bakker.
Die portie dan als 1 bol in de koelkast weer op temperatuur laten komen, de volgende 1.5kg zo prepareren.
Na 4.5kg vlees te laten afkoelen de burgers gemaakt (100 a 120gr per burger), met de hand en wat bloem tegen het kleven.

Morgen nog achter een dertigtal BBQ worsten bij de slager om ook hotdogs te kunnen geven.
En dan nog een volledige separate Halal BBQ (kip) met aparte tangen, rooster,.... voor 1 moslim die komt :D

Whats-App-Image-2025-08-08-at-20-32-18.jpg

Terug
Bovenaan