De beste mixtapes en (live)sets

Tis mss een Dual layer Denon met Pioneer stikkers op :)
Toch niet.

Gelezen op Reddit:

So he definitely seems to be mixing something, from the other channel, it just looks like a regular DJM-450 to me so I don't get how he could be getting a second channel with just one line-in on 2 and no USB.

Edit: It looks like he's routing in the keyboard through the mic input? And looping tracks using the FX unit when they run out, then bringing in a new one on the same channel, still no idea how it looks like he's using channel 1.

Solution:

Thanks to u/delaminater for the final piece op the puzzle. Fred is using 1 CDJ which is plugged into the line input of channel 2 (C2) and a keyboard which is plugged into the mic input.

When a track ends on C2 Fred uses the DJM "roll" FX with a size of 4 bars to effectively record a little loop. He then uses the FX selector and sets it from C2 to C1. This little loop persists and is now live on C1. This is why he can be seen actually blending 2 tracks and cutting bits from previous songs in and out.

All in all, pretty inventive and creative setup.

Kom op, old school cool gewoon. Wel te zien dat Armand voor een te jong volk speelt, en FBS blijft gewoon geniaal knallen tot hij doodvalt denk ik.

IEDEREEN NE FUCKIN VIERKANTE METER ZEG!! Mag wel met zo'n lekker vettig setje.
Vijf uur durende set enkel vinyl, ik hoop dat er ooit een tracklist verschijnt:love:
Altijd super cynisch tov langspeelsessies, maar hij doet het toch weer. Heerlijke set die al direct geprepped staat voor de eerst volgende road trip.
De yt comments zijn overigens al over de 90% qua track id's btw.

Hoewel het naar het schijnt niet meer is wat het geweest is, en meer een meer een plaats voor de m'as tu vu's van deze wereld geworden is (evalueren niet alle festivals daar een beetje naar?) blijft Burning man toch een geweldige plaats voor een paar nachtjes uit denk ik !! De setting alleen al. Normaal gezien zouden we er naartoe geweest zijn dit jaar voor onze huwelijksreis maar door het gedoe vorig jaar met het slechte weer en de negatieve publiciteit toch maar niet mee gegaan. Maar wie weet ooit !!

Trouwens wel weinig telefoontjes int publiek te zien.

Laatst bewerkt:
Op video ziet het er nog ok uit. Zal wel een fameuze productie zijn. Maar kan me toch niet ontdoen dat dit zoals een Tomorrowland waar een groot deel van het volk gewoon gaat om te laten zien dat ge geweest zijt dan wat anders. Waarschijnlijk een beetje overdreven want Tomorrowland is eigenlijk nog best divers qua namen en genres. En heel wat goedkoper.

Naar het midden van de Nevada woestijn trekken met een minimum kost van 1500euro pp all in(laag geschat, kwalitatieve drugs kosten geld) klinkt voor mij alvast als een nachtmerrie. En die poppy whatever the fuck sound dat nu al jaren in Vegas regeert is ook wel.. saai om beleefd te blijven. Qua diversiteit in muziek alvast geen hoogvlieger als ik zo eens door de sets ga.
Een beetje zo de anti hippie culture van het moderne tijdperk. Yuppies die hun centjes en komaf vieren, maar toch genoeg schaamte hebben om naar de woestijn te trekken want wie de fuck respecteert dat nu.

Tijdje geleden lukraak op mijn homepage verschenen, maar klinkt zeker goed. Vraag me af hoeveel van die verborgen pareltjes met maar maximaal een paar duizend views er nog te vinden zijn.

Terug
Bovenaan