De beurs: technische analyse

Even toch eens voor de LULU, Crox en Novo fans: ik weet dat het hier niet het TA topic is, maar ik post het hier even omdat ik dit even op beursvlak belangrijk vind en deze terugval van LULU te verwachten was…
Op maandbasis heeft in het verleden eerst de SMA20 mooi als steun gediend, daarna de SMA50, en nu gaat het mooi naar de SMA200. Daarrond zal het ook steun moeten vinden, anders is het in theorie broken. Ik ga alvast inspelen op de steun rond 160$. De SMA20 en SMA50 zullen weerstanden gaan vormen. Voor Crocs en Novo Nordisk wacht ik alvast op hetzelfde patroon vooraleer ik eventueel ook daar toehap. Geraakt het daar nooit, ook goed, maar het risico is ook daar groot. https://finviz.com/quote.ashx?t=LULU&p=m

Laatst bewerkt:
In eerste instantie richting ongeveer 600$. Van daaruit bekijk ik het verder. Hangt mede af wat de algemene marktomstandigheden rond die prijs zijn. Eventueel dat ik daar voorzichtig zou inschalen.
META low vandaag 601,31$ = +/- 600$ -> ✅. De SMA20 steun op maandbasis was vandaag aangetikt.
Als we voor META de blowofftop al achter ons hebben, is nu een herstel waarschijnlijk tot rond 720$, waar er weer een potentieel kruispunt ligt. Breekt het daardoor, zijn er mogelijk nieuwe records in het verschiet. Zou wel een stoploss zetten iets onder 600$. Want als het daaronder eindigt deze maand, kan het nog vrij diep vallen.
Concreet: nu kopen, stoploss iets onder 600$, verkopen iets onder 720$ en afwachten of het door 720$ breekt om eventueel later opnieuw in te stappen. Bij 720$ kan het net zo goed de downtrend hervatten naar lagere lows.
Geen advies, wel mijn gedacht. DYOD.

Veel aandelen noteren momenteel / hebben vandaag genoteerd aan steunpunten, oa. DLO, META, MELI,… Lijkt op algemene (tijdelijke ?) bodemvorming? Knalt het door de steunpunten naar beneden toe, is het natuurlijk een heel ander verhaal. Volgende week zal veel duidelijkheid brengen lijkt mij.

Laatst bewerkt:

YoY 36% meer (37M -> 50M) daily active users is toch aanzienlijk. Hun subscription base is ongeveer aan hetzelfde tempo toegenomen van 8.6->11.5M. YoY Growth rate van hun subscription base is wel stevig afgenomen van de piek van 74% in jun 22' maar het lijkt mij ergens ook niet onlogisch dat hoe groter je userbase al is, hoe moeilijker het wordt om hoge relatieve growth rates te blijven halen, zeker als je al voorbij het critical mass punt bent.

De YoY growth rates zouden niet in het laatste kwartaal maar vooral in de 3 voorgaande kwartalen gerealiseerd zijn wat waarschijnlijk de grootste reden zal zijn voor de stevige correctie? :unsure: Het lijkt mij toch ook dat men vooral schrik heeft dat AI eerder disruptive dan waarde toevoegend zal gaan werken voor hun business. Maar dan denk ik net als @Racing_Genk dat de brand name hun toch een stevige edge geeft, je zal al met iets véél beter OF iets véél goedkoper van gelijkwaardige kwaliteit moeten afkomen alvorens mensen overschakelen. Ik verwijs dan graag naar Zwift als voorbeeld dat de laatste jaren stevig is opgeslagen van €10 naar €20/maand en dat terwijl er in tussentijd een gratis alternatief gelanceerd werd...
Ja maar reken dat de valuatie ook gebaseerd is op agressieve growth. Mijn grootste stinkers zijn top bedrijven die de kleinste neerwaartse afstellingen in termen van groeiprognose kregen. :unsure:

Wat denken jullie van Melexis aan deze koers ? We zien een daling van het 50-daagse gemiddelden onder het 200-daagse gemiddelde: 'death cross' signaal. De koers is dus al ver afgeweken van deze voortschrijdende gemiddelden, die zich rond 62 euro bevinden. Bovendien is de RSI gedaald tot een erg lage 18,8. Daarmee is Melexis momenteel het meest oververkochte aandeel van Brussel. Op zich is dit nog niet voldoende als een sterk koopsignaal, maar toch zou het wel kunnen bouncen vanaf deze niveaus. Iemand die koopt ?

Wat denken jullie van Melexis aan deze koers ? We zien een daling van het 50-daagse gemiddelden onder het 200-daagse gemiddelde: 'death cross' signaal. De koers is dus al ver afgeweken van deze voortschrijdende gemiddelden, die zich rond 62 euro bevinden. Bovendien is de RSI gedaald tot een erg lage 18,8. Daarmee is Melexis momenteel het meest oververkochte aandeel van Brussel. Op zich is dit nog niet voldoende als een sterk koopsignaal, maar toch zou het wel kunnen bouncen vanaf deze niveaus. Iemand die koopt ?
Kan een ideaal moment zijn, aangezien het rond de SMA/EMA200 maandbasis noteert, en de RSI op dagbasis een positieve divergentie vertoont. Persoonlijk zou ik liever wachten tot maandag. Dit omdat ik liever een maandelijkse close boven EMA/SMA200 maandbasis zie. Als je nu koopt, best stoploss rond 42€ leggen.

Is een dividendaandeel ondertussen.
Het is momenteel wel een gehaat aandeel, en haat kan een tijd duren.
Als het naar 30-35€ zakt zou het 10% dividend yield zijn.

Terug
Bovenaan