De Columbus

Het zou zeer onprofessioneel zijn om die met zijn bus maar wat te laten rijden.
Weet je dat of denk je dat?

...
We weten immers nooit vooraf naar waar Wim rijdt
...
Zo is het bijvoorbeeld vaak al 20 of 21 uur als Wim en zijn gast beslissen waar ze gaan overnachten.
...
Soms ziet de crew mooie plekken en denken we: ‘Hier hadden we willen stoppen’, maar dan rijdt Wim er gewoon voorbij. (lacht)”
...
Bron: https://www.beyondgaming.be/threads/de-columbus.36079/#post-1457650

Het is vooral een mooi programma imo. Mooie locaties, mooie, eenvoudige interactie tussen de host en zijn gast. Het spreekt ook mijn persoonlijk wanderlust gevoel aan dat heel diep verborgen zit. "Zo zou ik ook willen reizen". Maar mijn rationeel achterhoofd ziet dan vooral dat ze buiten het seizoen reizen naar locatie die meer dan waarschijnlijk gescout zijn en ondersteund door een productieteam. :)

Voor mij persoonlijk mag het programma gewoon een half uur langer duren en mogen er gerust wat langere, diepere gesprekken plaatsvinden. Dan zou het voor mij alleszins helemaal top zijn. Neemt niet weg dat ik het nu ook gewoon elke keer lekker wegkijkt.

Ik blijf het een heel aangenaam programma vinden, al ben ik minder fan van de gasten dit seizoen.

Bokkie vond ik hallucinant wereldvreemd.
Riadh heeft die ergerlijke dwang om continu over al zijn persoonlijke shit te praten.
Aflevering Liesa Naert zeer saai, inhoudloos.

Steven Van Herreweghe vond ik dan wel een toffe aflevering.

Pas dit seizoen beginnen kijken en ik vind het een fantastisch programma. Met Steven was wel de beste imo. Misschien binnenkort alle seizoenen eens bekijken (of toch die met interessante gasten).

Ik blijf het een heel aangenaam programma vinden, al ben ik minder fan van de gasten dit seizoen.

Bokkie vond ik hallucinant wereldvreemd.
Riadh heeft die ergerlijke dwang om continu over al zijn persoonlijke shit te praten.
Aflevering Liesa Naert zeer saai, inhoudloos.

Steven Van Herreweghe vond ik dan wel een toffe aflevering.
Volgende week Kristel Verbeke, zit ik ook niet op te wachten.

Pas dit seizoen beginnen kijken en ik vind het een fantastisch programma. Met Steven was wel de beste imo. Misschien binnenkort alle seizoenen eens bekijken (of toch die met interessante gasten).

Zeker doen, ik vond dat programma tijd geleden echt een ontdekking.

Net als dat kookprogramma met hem, naam ff kwijt, waarbij er gasten bij zijn thuis kwamen.

Enorm jaloers op die zijn tuin ook :love:

Ik vind het nog steeds een fijn programma om naar te kijken. Die diepgang die velen precies missen vind ik totaal niet nodig. Dat er af en toe eens een diepgaand, emotioneel gesprek in zit tot daar. Maar ik hoef geen geforceerd emotioneel diepgaand programma zoals ze dat bij Liefde Voor Muziek kunnen.

De aflevering met Filip Peeters vond ik de beste, die voelde het meest spontaan aan.

Voor mij hebben de 1-op-1-concepten zoals Het Huis en De Columbus wat van hun charme verloren. Elke aflevering volgt hetzelfde stramien, waardoor het voorspelbaar wordt.
Ik zou liever een programma zien zoals Boris, waarin een kleine groep over een langere periode samen op avontuur gaat.

Zeker doen, ik vond dat programma tijd geleden echt een ontdekking.

Net als dat kookprogramma met hem, naam ff kwijt, waarbij er gasten bij zijn thuis kwamen.

Enorm jaloers op die zijn tuin ook :love:
Ja, was ook een zalig programma.

De aflevering met Filip Peeters vond ik de beste, die voelde het meest spontaan aan.

Voor mij hebben de 1-op-1-concepten zoals Het Huis en De Columbus wat van hun charme verloren. Elke aflevering volgt hetzelfde stramien, waardoor het voorspelbaar wordt.
Ik zou liever een programma zien zoals Boris, waarin een kleine groep over een langere periode samen op avontuur gaat.

Boris was ook wel echt een topprogramma.

De vraag is vooral wat het doel is in reisprogramma's. De Columbus is tof omdat er expliciet geen doel is.
"Een kleine groep over een langere periode samen op avontuur" --> dat is tof als er een extra laag inzit (zoals bij Boris). Of zelfs bij iets als De Mol. Zo niet zit je met weeral een BV reisprogramma waarin het gewoon gaat over de familiale en emotionele toestand van de BV's. Genre Expeditie Groenland, De Rugzak... Dat is stilaan ook afgezaagd.

Allee, dus toch niet scripted. ;)
Uiteraard tot iemand effectief kan aantonen dat het scripted is.
Tot nu toe heb ik enkel wat "verdachtmakingen" gezien.

Wel jammer dat we zo nooit eens een making of video te zien krijgen van zo reeksen. Een zeer goede kennis werkt nu mee aan de productie van een tv programma, en ik vind dat echt allemaal heel interessant.
Ik vrees dat dat meestal artikels zullen zijn.
bvb https://newsmonkey.be/de-expeditie-groenland-crew/

Saaie aflevering gisteren. Enige mooie was het landschap in de Pyreneeën.

Ja, ik zat gelijk ook wat op mijn honger. Van het huidige seizoen vind ik enkel de aflevering met Steven Van Herreweghe goed en de rest maar matig. Heb een tijdje geleden ook de afleveringen met Wouter Deprez en Dieter Coppens herbekeken en die voelden toch 'authentieker' aan dan bijvoorbeeld die aflevering met Bockie.

Dit begint ondertussen meer te lijken op "BV's en hun jeugdtrauma's".

Wel leuk om de Pyreneeën zo eens te zien. Noord-Spanje staat al heel lang op mijn lijstje van plekken om op reis te gaan.

Het voelt toch wel aan dat de route erg scripted is, in de zin van dat landen die uit de draaibak komen waar ze zogezegd naartoe rijden, dat is toch makkelijk om de richting van de route zelf te gaan bepalen?
Zo toevallig lijkt het me toch niet dat ze vanuit Zuid-Spanje via Portugal en allerhande nationale parken de Pyreneeën gingen oversteken, om dan in Zuid-Frankrijk terecht te komen en dan straks wat Alpen. En dan zal het seizoen ver rond zijn zeker?

Het helpt de spontaniteit natuurlijk niet als je al hoeveel afleveringen in spanje en portugal zit met een gastheer en gast die geen woord spaans of portugees kunnen (op Tine Embrechts na).

Terug
Bovenaan