De Eindejeaarslijstjes - De beste van 2025

17 films gezien die in 2025 uitkwamen in Belgie, geeft volgende ranking

1. One Battle After Another
2. Sinners
3. Weapons
4. The Brutalist
5. Nosferatu (release datum 25/12/24, maar reken ik toch bij 2025)
6. Black Bag
7. Mickey 17
8. Paddington in Peru
9. Mission: Impossible – The Final Reckoning
10. Superman
11. Frankenstein
12. Thunderbolts*
13. KPop Demon Hunters
14. The Fantastic Four: First Steps
15. Jurassic world: Rebirth
16. A Minecraft Movie
17. Back in Action

Best veel films gezien in 2025 die een release date in 2025 hadden, afgaande op Letterboxd diary

Top, niet per se in die volgorde, maar de top 3 alvast wel :
Sinners
Weapons
The Fantastic Four First Steps
28 Years Later
Bring Her Back
Bugonia
Mickey 17
Superman
Frankenstein
One Battle After Another

Heel erg van genoten :
Thunderbolts*
Fountain Of Youth
Mission Impossible The Final Reckoning
Ballerina
Dracula
Tron Ares
A House Of Dynamite
Predator Killer of Killers
Black Phone 2
Wake Up Dead Man
The Running Man

Ok, of slechter :
Companion, Captain America Brave New World, The Gorge, The Electric State, Wolf Man, The Monkey, Novocaine, A Working Man, Ash, Another Simple Favor, Warfare, Screamboat, A Minecraft Movie, Fear Street Prom Queen, Final Destination Bloodlines, The Amateur, The Phoenician Scheme, M3GAN 2.0, The Old Guard 2, Kpop Demon Hunters, It Feeds, How To Train Your Dragon, The Accountant 2, Echo Valley, Jurassic World Rebirth, Smurfs, I Know What You Did Last Summer, F1, Nobody 2, The Thursday Murder Club, Bambi The Reckoning, The Naked Gun, The Conjuring: Last Rites, Freakier Friday, Red Sonja, Piglet, The Astronaut, The Rats A Witcher Tale, Splitsville, Primitive War, Xeno, Now You See Me Now You Don't, Five Nights at Freddy's 2, Wicked: For Good

1. Putain
2, Severance
3. Andor
4. Adolescence
5. Pluribus
6. The Dark Money game
7. Task
8. The Brutalist
9. The Alabama Sollution
10. Attack on London- Hunting The 7/7 Bombers

Sterk tv jaar!

HEEL GOED

1. Patsers - Dit was gewoon heel erg leuk. Hoogstaand, neen, maar vond hem beter dan de eerste en zulks Hollywoodiaans spektakel zien we misschien nooit meer voorbijkomen in België?
2. Xander De Rycke: Houdt Het Voor Bekeken 2024
3. The Toughest Footrace on Earth (Average Rob-docu)

GOED

Steve - Als Belg ontzettend fier dat twee Belgen (Tim Mielants en Robrecht Heyvaert) zo'n film hebben afgeleverd.
Warfare

OK

Weapons
The Fantastic 4: First Steps
28 Years Later
Predator: Killer of Killers

Bij alle vier de titels ben ik echt niet mee met de hype. Fijne films om eens te zien, maar de genialiteit zie ik er niet van in.

MATIG

Captain America: Brave New World
Thunderbolts*

Marvel is eigenlijk al even gedaan en totaal niet meer relevant, maar ik was ooit begonnen met alle Marvel-films in de cinema te gaan zien, en ik heb daar nu dikkement spijt van. Ik weet niet waarom ik nog me steeds zo Stockholmsyndromerig naar de slachtbank laat leiden.

SLECHT

Karate Kid: Legends - Ik heb deze best ok geratet op Letterboxd, maar eigenlijk was dit een misbaksel en het geld niet waard. Verspilde centen in mijn eigen broekzak, maar ook in die van Hollywood. Een franchise waar ik nog ergens om geef, maar ik vrees dat deze film wel de franchise gekilled heeft. En dat zou terecht zijn.

AFSCHUWELIJK

Jurassic World Rebirth - Over een franchisekiller gesproken. Wat een drol, wat een draak van een film. Ze zouden begot aan iedereen die een ticketje voor deze film heeft gekocht, een award moeten geven voor volhardendheid. Dino's die net zoals het plot en de acteurs niks voorstellen, en nu weet ik hoe een dino met het Syndroom van Down eruit zou zien. Ontzettend lelijke film, in alle facetten. Down with this shit.

Nog niet gigantisch veel gezien van dit jaar:

1. A House of Dynamite
2. Avatar: Fire and Ash
3. Train Dreams
4. K-Pop Demon Hunters
5. Thunderbolts
6. The Phoenician Scheme
7. The Fantastic Four: First Steps
8. The Thursday Murder Club
9. The Old Guard 2
10. In the Lost Lands
11. A Working Man

Redelijk wat films gezien in 2025. Op basis daarvan maak ik de volgende top.

1. Sentimental Value
2. Sentimental Value
3. Sentimental Value
4. Al de rest (lees: geen zin om alles te gaan opzoeken en reconstrueren en Sentimental Value stak er met kop en schouders bovenuit. Ik moet niks reconstrueren om dat te weten).

Laatst bewerkt:
Belachelijk veel (nieuwe) films en series gezien in 2025. Vaak ook gewoon rewatches van films die hier liggen. Heb me wat door de lijstjes hierboven gewurmd. Wss nog wel een paar vergeten die ik zeker hier ergens zou moeten zetten.

Loved:
Bugonia
Weapons
Train Dreams
Killer of Killers
Caught Stealing

Ok's:
The Gorge
The Phoenician Scheme
One Battle After Another
Novocaine
Frankenstein
Mickey 17
F1

Nopes:
Captain America: Brave New World
Superman
28 Years Later
Red Sonja
The Astronaut
Jurassic World Rebirth
The Old Guard 2

Shows I loved:
Pluribus - Zonder twijfel beste serie die ik dit jaar heb gezien. Loved it, start to finish.
Boots
Severance S02
Andor S02
Task
Mobland
Death by Lightning
Dept. Q
The Beast in Me

Ok's:
Alien Earth
American Primeval
Fallout