Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij moet je een wifi module hebben op je ketel daarvoor.
Idd met wifimodule ingebouwd, model dat eind vorig jaar pas werd uitgebracht heb ik.Welke ketel... Ik heb ook een Vaillant, maar niet nieuw gekocht (en uiteraard 0 instructies nagelaten...). Ik wil die ook wel koppelen aan een app indien mogelijk.
Die app toont geen echte vebruiksgegevens maar 'inschattingen'?
Enkel water is dat vrij veel jaHier een gasverbruik van 4/10 -> 4/11 van 22 m3 - terwijl onze verwarming NIET gedraaid heeft.
Kan dit dan puur door warm water (douche/bad/...) zijn? Is dit niet veel?
We zitten met een boiler (ACV) van 130L .
Ik betaal nog maandelijks zelf zonder domiciliering ,wat dan?Als uw voorschot lager is dan €196, dan krijg je de rest gewoon de maand nadien op uw rekening gestort, je bent ze dus niet "kwijt".

let me get this straight, ik betaal nu maandelijks 150 voor eleck. en gas, dus vanaf november tot volgend jaar maart ofzo krijg ik een korting van 198 euro, dus ik ga 5 maanden 48 euro "terug" krijgen maar op het eindfactuur ga je toch mogen dokken want mijn voorschot wordt "gedekt" door die korting?Als uw voorschot lager is dan €196, dan krijg je de rest gewoon de maand nadien op uw rekening gestort, je bent ze dus niet "kwijt".
Wat heeft dit nu met domiciliëring te zien?Ik betaal nog maandelijks zelf zonder domiciliering ,wat dan?![]()
Hier ook gemiddeld 20m³ per maand voor warm water met boilervat (geplaatst in 2018, heeft 5cm pur) van 150l. Ketel van 2013. Boiler wordt elke nacht tot 55° verwarmd. Als we bijvoorbeeld een dag niet douchen verbruiken we 0.39m³/4kwh, anders rond de 12kwh.Hier een gasverbruik van 4/10 -> 4/11 van 22 m3 - terwijl onze verwarming NIET gedraaid heeft.
Kan dit dan puur door warm water (douche/bad/...) zijn? Is dit niet veel?
We zitten met een boiler (ACV) van 130L .
Enkel water is dat vrij veel ja

Uw digitale meter begint bij mijn weten op 0. Zo was dat toch bij mij.Onlangs een brief ontvangen van Fluvius dat ze hier een digitale meter komen installeren eind november. Weet iemand wat er gebeurd met de huidige analoge standen? Begint de digitale meter op 0 / ga ik een tussentijdse afrekening krijgen of loopt de digitale meter gewoon door op de oude gegevens?
Bij mij is 1.8.1 het totale eindtotaal van de dagteller sinds de datum van de installatie van de teller.Vraagje, wij hebben de digitale meter van Fluvius. Ik heb hun handleiding al eens bekeken op onderstaand link, maar kan men antwoord niet vinden
![]()
Hoe werkt mijn digitale meter? | Fluvius
www.fluvius.be
Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar ingetrokken op ons eigen apartement. Op de digitale meter kan je schijnbaar enkel het verbruik van de huidige maand aflezen? Als ik via Fluvius hun site wil kijken zie ik enkel wat ik op dag/maand/jaarbasis heb verbruikt.
Probeert ge bij Luminus uw meterstanden in te geven, dan moet ge totalen invullen. Mis ik iets of kan je dit echt niet lezen als gewone gebruiker op die meters?
op die digitale teller.
.De 1.8.1 toont bij ons slechts 71kWh en de 1.8.2 67kWh, die aantallen kunnen toch onmogelijk kloppen.Bij mij is 1.8.1 het totale eindtotaal van de dagteller sinds de datum van de installatie van de teller.
1.8.2 is die van de nacht.
2.8.1 is die van de injectie en 2.8.2 is die van de injectie nacht/weekend. De rest geeft mij dan de spanningen en de stromen op de fases en waarschijnlijk ook nog iets anders maar daarvoor heb ik niet verder gekeken.
Dus ik zie niet hoe ik het verbruik van de maand kan aflezenop die digitale teller.
Op fluvius kan je gaan kijken per dag, week, maand, jaar en zie je vanonder dan de totalen voor die termijn. En ik moet het niet doorgeven, want die digitale meter doet dat voor mij. Dus ik zie het probleem niet echt.