De Expeditie: Namibië

Na het kijken van aflevering 5 begrijp ik de reacties al wel iets beter. Vooral hoe ze deed tegen Henk-Jan kwam niet bepaald sympathiek over.

Ik heb het trouwens ook al ooit meegemaakt op een actieve groepsreis dat er op wandeldag 2 iemand naar huis ging omdat het gewoon niet ging. Combinatie fysiek niet in orde voor wat we moesten doen + mentaal wegens wat issues thuis. Maar die durfde dan wel volledig zelf de beslissing te nemen, lang voordat de groep er echt last van zou kunnen beginnen ondervinden.
Dat noemen ze maturiteit en verantwoordelijkheid nemen. Nu, ergens snap ik ook wel dat Flo niet wou opgeven maar dat zorgde voor heel veel vertraging en frictie binnen de groep. Die probeerden haar wel op te peppen, vaak tegen beter weten in.

Dat noemen ze maturiteit en verantwoordelijkheid nemen. Nu, ergens snap ik ook wel dat Flo niet wou opgeven maar dat zorgde voor heel veel vertraging en frictie binnen de groep. Die probeerden haar wel op te peppen, vaak tegen beter weten in.
Tegen beter weten en met grote kans op een zure reactie erbovenop. Ik snap wel dat Tom Van Dyck op den duur de rol van strenge vader opnam. Ik werd al slechtgezind van Flo haar gedrag vanuit m'n zeteltje, laat staan nadat ge een paar uur door de woestijn hebt zitten harken. Haatreacties zijn zwaar uit den boze uiteraard, maar een echt positief beeld heeft ze hiermee natuurlijk wel niet gecreëerd van zichzelf.

Tegen beter weten en met grote kans op een zure reactie erbovenop. Ik snap wel dat Tom Van Dyck op den duur de rol van strenge vader opnam. Ik werd al slechtgezind van Flo haar gedrag vanuit m'n zeteltje, laat staan nadat ge een paar uur door de woestijn hebt zitten harken. Haatreacties zijn zwaar uit den boze uiteraard, maar een echt positief beeld heeft ze hiermee natuurlijk wel niet gecreëerd van zichzelf.

Denk dat sommige kijkers ook niet helemaal beseffen dat wat je ziet geen weerspiegeling is van hoe die persoon in het dagelijkse 'normale' leven is. Dat geldt voor elk tv programma, maar hier nog iets meer omdat die mensen daar toch stevig aan het afzien zijn in zotte temperaturen. Dat haalt het beste en het slechtste in een mens naar boven.

Sommige kandidaten maakten ze vergelijking met het mentale en een gebroken been. En een gebroken been is inderdaad 'zichtbaar' en gaat men gemakkelijker mee om. Maar stel dat er een kandidaat met een lichamelijk letsel niet vooruit geraakt en de groep zou ophouden zegt de ganse groep toch al veel rapper: 'ga naar huis'.

Man wat is toch met die tv programma's die een moreel verwerpelijk persoon zoals Omar Souidi opvoeren, moest die geen uitschot vrijpleiten op procedurefouten?

Man wat is toch met die tv programma's die een moreel verwerpelijk persoon zoals Omar Souidi opvoeren, moest die geen uitschot vrijpleiten op procedurefouten?
Die man doet toch maar gewoon zijn job? In sé kan je de verdediging voor elk soort crimineel dan verwerpelijk vinden, niet?

Voor alle duidelijkheid, in een rechtsstaat heeft iedereen recht op verdediging.
Dat maakt in geen geval recht wat krom is en een misdrijf blijft een misdrijf.
Maar een onderdeel van die verdediging is aantonen dat die mogelijke foutieve publieke opinie van “uitschot” foutief is.

En ja je hebt goeie en minder goeie. Je kan Souidi moeilijk verwijten dat hij zijn job goed wilt doen en het heel serieus neemt.

Hij is vooral geliefd in het drugsmilieu omdat hij overduidelijk schuldige criminelen toch nog kan vrij krijgen door procedurefouten.
Na een ongeval vluchtmisdrijf plegen, zich urenlang verstoppen en daarna nog beweren dat hij oververmoeid was zegt ook genoeg wat voor persoon dit is.

Enfin hij mag doen wat hij wilt voor mijn part, professioneel en persoonlijk. Ik vind het alleen schaamtelijk om zo'n persoon in dit programma te laten meedoen.

Gewoon een miscast voor dit programma. Nu goed krijgen daar toch elk 8000 euro voor.
Doen ze ook wel expres. Als ze allemaal van die fysiek sterke personen als Ward Lemmelijn, Loïc Van Impe, etc... zouden vragen, ja dan gaan die da allemaal waarschijnlijk perfect kunnen en is er nix van drama.

Ook geen toeval dat ze van die figuren vragen die ni echt fysiek top zijn (kijk naar het buikske van Frank Boeckx & Tom Van Dijck). Ze moeten een minimum aan fysiek wel hebben maar ze mogen ook ni té top zijn fysiek (of toch ni te veel ervan in de groep) zodat ze allemaal zeker superdiep moeten gaan wat voor spanning & frustraties & mooie momenten kan zorgen binnen de groep.

En ze mogen ook ni allemaal te rationeel zijn zoals Henk-Jan want dan hebt ge ook geen spannende televisie.

Laatst bewerkt:
Gisteren toevallig 1 aflevering gezien. Dat Nathalie Meskens zich continu moet aanstellen wisten we al, maar dat ze ook voortdurend de aandacht wil opeisen op de meest kinderachtige manieren tijdens een expeditie... ik kan dat mens niet zien.

Gisteren toevallig 1 aflevering gezien. Dat Nathalie Meskens zich continu moet aanstellen wisten we al, maar dat ze ook voortdurend de aandacht wil opeisen op de meest kinderachtige manieren tijdens een expeditie... ik kan dat mens niet zien.
Vond ze in dit programma net veel aangenamer overkomen dan in haar VTM functies eigenlijk.

De HJ eerst vertellen dat er in 30 miljoen jaar geen kat er is geweest, maar dan plots diamant zoekers vaten van 70 jaar geleden...

Dit keer mogen de BV's naar Patagonië. Gaan ze echt naar regio's waar geen volk komt of wat aangenaam hiken in Tierra del fuego en Torres del paine? Ik veronderstel het eerste maar als BV zou ik meteen ja zeggen moesten ze mij dit vragen itt voor die expeditie in Namibië

Dit keer mogen de BV's naar Patagonië. Gaan ze echt naar regio's waar geen volk komt of wat aangenaam hiken in Tierra del fuego en Torres del paine? Ik veronderstel het eerste maar als BV zou ik meteen ja zeggen moesten ze mij dit vragen itt voor die expeditie in Namibië
Expeditie Kamtsjatka of Expeditie Pamir was wel cooler geweest.

Patagonië is voor mij ook wel echt een droombestemming om ooit naartoe te gaan.
Ik neem aan dat ze daar af en toe heel veel wind gaan hebben wel, dus zal een uitdaging zijn om met zo wat onervaren BV's op expeditie te gaan. Ik zie al tentjes wegwaaien om nooit meer terug te vinden :p

Expeditie Kamtsjatka of Expeditie Pamir was wel cooler geweest.

Kamsjatka ligt politiek moeilijk momenteel he :unsure:
Tadzjikistan kan misschien nog wel.

Terug
Bovenaan