De grote BBQ thread

Heb vorig weekend pulled beef en pulled pork voorbereid voor komend weekend (verjaardagsfeestje van de 2 dochters), wil graag tortilla's doen en dat mensen zelf hun garnituur/sausjes kunnen opscheppen.

Mensen goede recepten voor salsa('s)? Wil eigenlijk niet een potteke zure room en een kommeke guacamole op tafel zetten maar (ook) eens een deftige salsa serveren.
Pico de gallo, eventueel gepimpt met wat mango doet het hier altijd heel erg goed. Poepsimpel maar waanzinnig lekker. Gewoon zorgen dat er genoeg zuur inzit dus niet te scheuterig met de limoen.

Die pulled pork kroketjes, heb je daar een recept van? Lijkt me ideaal om een restje mee te verwerken voor de volgende dag.
Ik heb “gewoon” een dikke velouté gemaakt (roux, rundsbouillon) en daar de pork incl. rustsappen/bbq saus in gemengd. Sommige receptjes doen er gelatine in, maar dat was echt niet nodig met zo’n vet vlees.

Dan nachtje laten opstijven en in 3 stappen (bloem/eiwit/panko+paneermeel) gepaneerd.
Eigenlijk 5 stappen: bloem / losgeklopt eiwit / paneermeel / losgeklopt eiwit / panko. Dan 6u in de diepvries en zonder ontdooien in de friteuse (ossewit) aan 170graden voor een minuutje of 6 (op ‘t zicht).

Ze waren wel heel erg groot, maar kzag het ook niet zitten om er 50 te maken. Ik had er nu 22 met een procureur van 1.2kg. Dan heb je heel erg vlezige kroketten :)

Terug
Bovenaan