Mr.Fingers
Well-known member
Als ik het weer zo buiten zie… tijd om de spatborden er terug op te vijzen…
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik speelde met het idee van hier morgen een lokale VTT te rijden... met wat er hier nu valt kan ik morgen mooi uitslapenAls ik het weer zo buiten zie… tijd om de spatborden er terug op te vijzen…

Traxion? IdemIk speelde met het idee van hier morgen een lokale VTT te rijden... met wat er hier nu valt kan ik morgen mooi uitslapen![]()

Zullen we volgende lente maar een tweede wielset voorzien...

Ik ben lang fan geweest van een tweede wielset....Kleine update ivm de bandenkeuze. Uiteindelijk de Cinturato M gemonteerd, ondertussen een keer of 4 mee gereden.
Na de zomer vergeet je al snel hoe verschrikkelijk sommige boeren - en boswegen er bij liggen bij overvloedige regenval. Je kan ze niet allemaal vermijden. Toch content dat ik voor een zwaarder profiel gegaan ben. Die band bolt onwaarschijnlijk goed voor zo'n zwaarder profiel te zijn.
Zullen we volgende lente maar een tweede wielset voorzien...
Nee, geen kale bandjes. Alu wielen met veel profiel voor de vuile maanden, carbon wielset met weinig profiel voor de zomermaanden. Mijn fiets ziet er momenteel echt niet uit, dan rijd ik liever met de alu wielen. Moesten we dan eens een hele natte zomermaand hebben kan ik al gemakkelijker eens switchen ipv banden beginnen te wisselen. Ik heb een koersfiets staan hoor. Ik ben volledig N+1Ik ben lang fan geweest van een tweede wielset....
Nu zou ik toch opteren voor een extra fiets

Ben net hetzelfde van plan. Ben benieuwd welke wielen het gaan worden. Denk van een 40mm te steken op een diepere carbon wielset en dan 50 met grof profiel op de alu voor mudfest.Nee, geen kale bandjes. Alu wielen met veel profiel voor de vuile maanden, carbon wielset met weinig profiel voor de zomermaanden. Mijn fiets ziet er momenteel echt niet uit, dan rijd ik liever met de alu wielen. Moesten we dan eens een hele natte zomermaand hebben kan ik al gemakkelijker eens switchen ipv banden beginnen te wisselen. Ik heb een koersfiets staan hoor. Ik ben volledig N+1
@MrKend54l: vermoedelijk zal het DT Swiss worden ja, maar iets goedkoper als de GRC1100![]()
Ik steek 2x 45mm. Hier in de buurt heb je toch geregeld paden met echt wel wat stenen, ik wil niet inboeten aan comfort.Ben net hetzelfde van plan. Ben benieuwd welke wielen het gaan worden. Denk van een 40mm te steken op een diepere carbon wielset en dan 50 met grof profiel op de alu voor mudfest.
Ja dat zal bij mij nog voor de wielen gedaan worden. Waarschijnlijk een 3t. Mag van mij even smal zijn als van mijn aeroad, vind ik veel plezanter rijden.Ik steek 2x 45mm. Hier in de buurt heb je toch geregeld paden met echt wel wat stenen, ik wil niet inboeten aan comfort.
50mm mét vaste spatborden lukt niet op mijn fiets, dus dat is geen optie. Maar 45 bevalt me prima, ik voel niet echt de noodzaak voor nog breder.
Ik ben ook nog aan het uitkijken voor een ander stuur. Standaard kwam de fiets met een 42 maar op de koersfiets ben ik gewend een 40 te hebben. Ook qua hoeveelheid flare twijfel ik. Nu is dat beneden 505, leuk als je ergens pittig naar beneden rijd maar om eens gas te geven of bij het trekken van een sprintje is dat wel heel breed. Hetzelfde stuur in 40 betekent 485, maar je hebt ook sturen 40-440...
Wel opletten dat uw wielset niet duurder wordt dan uw fietsJa dat zal bij mij nog voor de wielen gedaan worden. Waarschijnlijk een 3t. Mag van mij even smal zijn als van mijn aeroad, vind ik veel plezanter rijden.
Ik was aan het twijfelen om er een ultimate stuur op te zetten, maar ik denk toch van naar een gravel stuur te gaan.

Terwijl ik aan het typen was dacht ik nog: "voor het geld van een wielset kan ik eigenlijk al een endurace bijkopen en gewoon wisselen van fiets ipv wielset"Wel opletten dat uw wielset niet duurder wordt dan uw fiets
Bij airjinx is dat geen probleem gezien je voor de prijs van zijn checkpoint je 4 grizl alu’s koopt![]()
Maar wie wil er nu gezien worden op een alu grizl? Moet ik dan bij 8 graden ook kort kort fietsenWel opletten dat uw wielset niet duurder wordt dan uw fiets
Bij airjinx is dat geen probleem gezien je voor de prijs van zijn checkpoint je 4 grizl alu’s koopt![]()
?Ik heb wielen van Elite op mijn Endurace. De instappers dan nog. Jaartje of 3 oud, nooit een spaak moeten aandraaien.
Ik vind het echt klotebanden. Op 4000 km heb ik al 5x lek gereden met mijn voorband. Achterband nog nooit.Vorige week Cinturato M 40mm gelegd op mijn Grail ter vervanging van G-one RS.
Gisteren eens getest. Veel grip en aangenaam gedrag in de bochten. Na 30km een diepe snede van 4 cm in de zijwand na een modderstrook. Einde verhaal dus. Zijn die banden fragiel op de zijwanden of heb ik gewoon dikke pech gehad?
Ja kom ik met de racer nooit tegen. Als ik lek rij dan is het altijd langs achter.Lek rijden met uw voorband heb ik precies nog niet te vaak gehoord? En vier keer dan nog. Bizar!