De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    57
Ik stel mij wel de vraag of je daar nog een gewoon voorwiel in kwijt kan, want dit is geen standaardvork maar een speciale met contactpunten voor de dynamo.
En ik kan ook niet onmiddellijk terugvinden of je die drop-outs kan vervangen die connectie maken met de naafdynamo, normaal wel maar toch ook wel iets om rekening mee te houden.

Alleen voor de red een steal natuurlijk. Maar zit toch zeer sterk in het gimmickstraatje dus snap wel dat het niet denderend goed verkoopt.
Met alle respect als je een powerbank in uw toptube tas steekt ben je flexibeler en kan je ook poweren on the go. En vaste lampen tgoh…
Als ik me niet vergis, zitten de kabeltjes gesoldeerd aan de dropouts, dat wil zeggen dat je er zonder probleem een ander wiel in kan steken. Dropouts vervangen is dus niet nodig.
Ik heb een son op mijn drop-bar mtb met vaste verlichting, vind het alleszins een absolute meerwaarde. Ik gebruik de fiets het hele jaar door, nooit gezever met lampjes, altijd betrouwbaar. De batterij + mogelijkheid om gps op te laden..... ben ik iets minder fan. De use-case is in de meeste gevallen eerder miniem (tenzij je echt lange tijd off-grid gaat zonder mogelijkheden om op te laden), in de meeste gevallen kom je toe met een power bank en kan je frequent opladen in restaurant/hotels.

Terug
Bovenaan