De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Deze heb ik recent nog gereden, ook in slechte weersomstandigheden nog altijd een grote portie droge of moddervrije gravel en wel heel fijne route.
Ik dacht deze ochtend, wat zal ik doen? Die route dan al maar eens gereden!
Yup, er zaten mooie wegen tussen. Toch weer op enkele plaatsen geweest die me onbekend waren, zo van die kleine doorsteekjes. Of paden die je wel wist zijn maar altijd links liet liggen.
Enkel een veldweg richting Bossut stond vol met grote plassen zo breed als het pad. Zeker een plas of 10 stapvoets doorgefietst :D. Maar daarvoor hebben we spatborden staan he! Gelukkig valt er niet elke week 50mm neerslag.

Polish-20230729-125457819.jpg

Als je nog moois hebt dat in die regio zit of zeker dat Aarschot passeert mag je altijd delen (dat is maar een 10km vanaf hier vandaan).
Of als je er nog eens passeert baan of gravel.
Ik denk dat ik praktisch elke week weleens aan Aarschot passeer. Vaker met de racefiets als de gravel.
De PlugPlug Hageland bevat wel de beste gravelpaden daar in de buurt, valt niet zo heel veel meer aan toe te voegen denk ik.

....
Van uit Leuven heb ik betere alternatieven als het over pure gravel ga. Met Meerdaelbos en het Zoniënwoud, of de streek rond Aarschot. Maar een mens moet al eens variëren hé.
aaaah, reliëf, daar kunnen wij van het Gentse enkel maar van dromen....
Met de koersfiets rijd ik wel af en toe naar de Vlaamse Ardennen, maar dat is dan sowieso al minstens een ritje van 95k.

aaaah, reliëf, daar kunnen wij van het Gentse enkel maar van dromen....
Met de koersfiets rijd ik wel af en toe naar de Vlaamse Ardennen, maar dat is dan sowieso al minstens een ritje van 95k.
Ja, elke streek heeft zijn voor - en nadelen zeker.
Rond Leuven zijn we niet echt gezegend met de beste kwaliteit van wegen (voor de koersfiets), maar we kunnen wel gemakkelijk kiezen hoeveel hoogtemeters we willen. 75km met 200hm's of met 900hm's. Gewoon de juiste windrichting kiezen en gaan!

Ik dacht deze ochtend, wat zal ik doen? Die route dan al maar eens gereden!
Yup, er zaten mooie wegen tussen. Toch weer op enkele plaatsen geweest die me onbekend waren, zo van die kleine doorsteekjes. Of paden die je wel wist zijn maar altijd links liet liggen.
Enkel een veldweg richting Bossut stond vol met grote plassen zo breed als het pad. Zeker een plas of 10 stapvoets doorgefietst :D. Maar daarvoor hebben we spatborden staan he! Gelukkig valt er niet elke week 50mm neerslag.

Polish-20230729-125457819.jpg

Ik denk dat ik praktisch elke week weleens aan Aarschot passeer. Vaker met de racefiets als de gravel.
De PlugPlug Hageland bevat wel de beste gravelpaden daar in de buurt, valt niet zo heel veel meer aan toe te voegen denk ik.
Echt een schone fiets!

Zou hij nog schoner zijn met carbon wielen 😅?

Twijfel er al eventjes over. Ik rij ook meer met de gravel als ik gedacht had, misschien tegen volgende lente...

Zou hij nog schoner zijn met carbon wielen 😅?

Twijfel er al eventjes over. Ik rij ook meer met de gravel als ik gedacht had, misschien tegen volgende lente...
Puur voor het gewicht dan?
Ligt vooral aan de velgen die je neemt en bandenkeuze.

Uw bike computer hangt ook serieus afwaterend :P
Amai daar zie je toch geen fluit op :P

Puur voor het gewicht dan?
Ligt vooral aan de velgen die je neemt en bandenkeuze.

Uw bike computer hangt ook serieus afwaterend :p
Amai daar zie je toch geen fluit op :p
Qua gewicht is het misschien 200gr. Nee, rationeel gezien moet je het niet kopen :).

Valt wel mee hoor qua hellingshoek. Als hij vlak staat zit de zon er soms recht op, net dan zie ik niks.

Heeft er iemand ervaring met de Ride Flanders ritten?

Mijn broer heeft een ticket gewonnen, we zouden eventueel samen gaan en de inschrijving voor mijzelf delen (a whopping €55...).

Nu lezen we dat er een voormiddag lus, lunch en namiddaglus is. Is het ook mogelijk om dat gewoon te rijden zonder te lunchen? Ik heb echt geen nood aan een spaghetti na 70km fietsen...

Die is niet vuil?

Ik heb het ferm gehad met die regen. Morgen normaal een mtb rit in Anvaing, maar k heb geen zin om te ploeteren (in de zomer nota bene!). Ik wil stof en verbrande armen gvd.

Die is niet vuil?

Ik heb het ferm gehad met die regen. Morgen normaal een mtb rit in Anvaing, maar k heb geen zin om te ploeteren (in de zomer nota bene!). Ik wil stof en verbrande armen gvd.
mtb is een zomersport, en momenteel is er geen zomer! Ik deel de frustratie
Ik ben als training gisteren gaan zwemmen godbetert....

Die is niet vuil?

Heb m'n peren al gezien met dit weer, daarnet ook weer een "bijna-slipper" op een stuk dat van grind naar modder over ging. Zeker als beginner voel ik me op natte toestanden ook nog niet super behendig.

Met een gravel kan je heel veel, maar in de modder rijden is daar niet bij. Zelfs op de dreven begint er hier en daar modder te komen. De ondergrond is daar uiteraard nog beenhard waardoor je bij momenten precies op ijs rijdt, echt zero grip.

Of je moet een stevige modderband steken. Voor komende winter ga ik daar toch eens naar uit beginnen kijken. Zoveel opties, krijg er al keuzestress van 😄. En ik wil nu ook nog wel dat het een beetje goed bolt op asfalt en harde gravel. Voor hetzelfde geld krijgen we een vrij droge winter, je weet het nooit op voorhand.

Met een gravel kan je heel veel, maar in de modder rijden is daar niet bij. Zelfs op de dreven begint er hier en daar modder te komen. De ondergrond is daar uiteraard nog beenhard waardoor je bij momenten precies op ijs rijdt, echt zero grip.

Of je moet een stevige modderband steken. Voor komende winter ga ik daar toch eens naar uit beginnen kijken. Zoveel opties, krijg er al keuzestress van 😄. En ik wil nu ook nog wel dat het een beetje goed bolt op asfalt en harde gravel. Voor hetzelfde geld krijgen we een vrij droge winter, je weet het nooit op voorhand.

Idem, denk dat ik een 50mm noppenband ga steken en dan een carbon wielsetje ernaast met 35mm gravelband voor de baan/droge gravel

Terug
Bovenaan