Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Maar ze heten niet "dry" voor niks. Beetje vettig en je kan ze net zo goed in de vuilbak gooien. Ik weet niet, maar het is een gravelbike. Ik geef liever wat op aan topsnnelheid op asfalt indien dat wil zeggen dat ik offroad wat meer grip heb. Het is maar waar je de fiets vooral voor wil gebruiken natuurlijk.
Maar ze heten niet "dry" voor niks. Beetje vettig en je kan ze net zo goed in de vuilbak gooien. Ik weet niet, maar het is een gravelbike. Ik geef liever wat op aan topsnnelheid op asfalt indien dat wil zeggen dat ik offroad wat meer grip heb. Het is maar waar je de fiets vooral voor wil gebruiken natuurlijk.
Gho, ik dat bv. totaal niet want als het echt vettig ligt dan blijf ik 8/10 gewoon thuis. Voeg daar nog aan toe dat in Belgïe het gros van de gravelpaden toch verbonden zijn met lange stroken asfalt, dan heb ik toch graag iets wat vlot bolt ook.
Wat een geknoei met die SPD's wel zeg, zelfs op de lichtste stand nog steeds enorm stroef. Hopelijk slijt dat wat want anders ga ik snel voor aap staan, liggen...
Gho, ik dat bv. totaal niet want als het echt vettig ligt dan blijf ik 8/10 gewoon thuis. Voeg daar nog aan toe dat in Belgïe het gros van de gravelpaden toch verbonden zijn met lange stroken asfalt, dan heb ik toch graag iets wat vlot bolt ook.
Mja.. zoals ik al zei, hangt er van af waarvoor je de fiets gebruikt. Ik zit heel vaak op Bloso-paden (of hoe heet dat tegenwoordig) met de gravelbike. Ook een MTB TT is imo in de meeste gevallen best doenbaar met een gravelbike. Soms heb ik ritten die 80% offroad zijn en dan heb ik toch graag wat meer profiel. Kameraad van mij heeft van die Terrene dry op liggen. Elke keer als we offroad gaan laat ik die ver achter, zeker wanneer het nat is. Dan vind ik het wel spijtig dat je met een fiets zit waarmee je best offroad kan gaan, maar dan toch niet echt omdat de banden het niet toe laten.
Maar zoals ik al zei, het hangt er van af waarvoor je de fiets gebruikt. Misschien zoek ik te extreme paden op met de gravelbike. Alhoewel, een tijdje geleden kwam ik op een TT in Wallonië (ik geloof rond Spa) iemand met een gravelbike tegen. Wel serieus respect voor die kerel.
Wat een geknoei met die SPD's wel zeg, zelfs op de lichtste stand nog steeds enorm stroef. Hopelijk slijt dat wat want anders ga ik snel voor aap staan, liggen...
Heb je de "sm-sh56" multi release plaatjes of de gewone?
Anders zou dat al kunnen helpen.
Als die op het lichtste ingesteld staan ben je er snel uit normaal.
Heb je de "sm-sh56" multi release plaatjes of de gewone?
Anders zou dat al kunnen helpen.
Als die op het lichtste ingesteld staan ben je er snel uit normaal.
De single-release SM-SH51. Ben nu wel nieuw als het op SPD aan komt maar ze zitten wel heel stevig. Misschien eens kijken voor die sm- sh56's, ben ik wat geruster.
De single-release SM-SH51. Ben nu wel nieuw als het op SPD aan komt maar ze zitten wel heel stevig. Misschien eens kijken voor die sm- sh56's, ben ik wat geruster.
Gaat dat wel? In een ver verleden zo eens 5 minuten zitten sukkelen met mijn pedalen op de fiets te krijgen, tot ik door had dat die schroefdraden niet pakten omdat mijn pedalen verkeerd stonden.
Dat gaat idd niet. De linkerpedaal heeft linkse draad.
Ik vroeg me eigenlijk al af of je de pedalen niet op de meest vaste stand hebt gezet ipv de meest losse
Mezelf er aan gewaagd. Eerste keer ook met zak aan de fiets om eens te proberen.
Donderdagochtend ingeladen en met de auto vertrokken naar Eupen. Planning gemaakt om de eerste dag 109km te doen tot aan het hotel en dan nog 91km op de tweede dag.
Begin ging goed maar na 45-50km was het beste er toch ook al af en lekker warm. Geen energie meer, misselijk en geen eten of drinken meer willen ohjee ... met wat pauzes tot km 77 doorgedaan en daar eens gekeken wat de kortste weg naar het hotel was (hier al PR van meeste hm's in 1 rit ) 15km was de kortste weg over de baan, gps ingesteld en naar het hotel sukkelen. Natuurlijk was dat ook niet vlak, eerst lekkere afdaling en dan omhoog zeker nog +275hm haha. Blij dat ik er was!
Helemaal gebroken, maar de lasagne smaakte me wel! Maag nog niet oké want kon geen 2e lasagne of dessert meer op. Daar al opgezocht hoe ik met de bus terug kon tot aan het station van Eupen want ik had het er echt mee gehad.
's Morgens ontbeten en mezelf half vermand (= route over de weg gemaakt, kwam op 70km).
Dat ging nog wel goed en zoals hier al meermaals aangehaald, die gravelbikes bollen ook echt goed op de baan. Ook mijn snelste 40km record gezet hier (met 20seconden ofzo) volgens Garmin. Was wel maar 262hm stijging en 652hm daling wat hielp om vlot te gaan (die had ik nog tegoed van de dag voordien 1.874m vs 1.525hm).
Mooie omgeving op het stuk dat ik al zag, vriendelijke mensen en pittige HM's. Soms ook wel stukken met wat grotere stenen.
Nog eens terug gaan om beter te doen dus.
Geen off day hebben, meer trainen in de maand ervoor en i.p.v. na de nachtshift meteen door te gaan kan eerst wat slapen ook wel helpen, vermoed ik.
Fiets
Motivatie om te versnellen
Monschau
Gevoel dat ik mijn rustplaats bereikt had
Poepke
Hapje eten @hotel
Enige stukje off road op de terugweg (dat normaal in de gravelroute ook zit)
Maar dat is nu net de clou van het verhaal. Die banden presteren net echt goed als het nat ligt en als het iets uitdagender is dan wat hard pack gravel.
De term dry is echt foutief gekozen en geeft een onterecht beeld.
Het is zo een beetje de snelste band die je kan kopen waarmee je ook echt degelijk off-road mee kan.
Natuurlijk is het geen modderband of mul zand band. Maar is een band die je vrij breed kan inzetten.
De PD-ES600 gaat in het begin inderdaad vrij stroef.
Heb zo al twee setjes ingereden en dat betert nog fameus hoor. Dat je wat kracht moet zetten om in te klikken is ook niet meer dan normaal, zelfs op de lichtste stand moet je nog altijd de veerkracht overwinnen.
Gewoon al stilstaand wat in en uitklikken en vertrouwen kweken lijkt mij de beste optie.
Maar dat is nu net de clou van het verhaal. Die banden presteren net echt goed als het nat ligt en als het iets uitdagender is dan wat hard pack gravel.
De term dry is echt foutief gekozen en geeft een onterecht beeld.
Het is zo een beetje de snelste band die je kan kopen waarmee je ook echt degelijk off-road mee kan.
Natuurlijk is het geen modderband of mul zand band. Maar is een band die je vrij breed kan inzetten.
Mja... ik heb er nog niet mee gereden, dus ga ik het niet afstrijden. Maar ik kan enkel maar zeggen wat ik zie wat er met mijn kameraad gebeurt wanneer het nat ligt. Die heeft echt compleet 0 vertrouwen in die banden. Nu, eerlijk is eerlijk, ik ben technisch wel wat beter dan hem maar het verschil tussen ons is toch veel groter dan normaal het geval is wanneer het nat is en we op een single track zitten. Die kerel denkt er serieus aan om van banden te wisselen om de eenvoudige reden dat hij de fiets niet kan gebruiken waarvoor hij hem zou willen gebruiken.
Mezelf er aan gewaagd. Eerste keer ook met zak aan de fiets om eens te proberen.
Donderdagochtend ingeladen en met de auto vertrokken naar Eupen. Planning gemaakt om de eerste dag 109km te doen tot aan het hotel en dan nog 91km op de tweede dag.
Begin ging goed maar na 45-50km was het beste er toch ook al af en lekker warm. Geen energie meer, misselijk en geen eten of drinken meer willen ohjee ... met wat pauzes tot km 77 doorgedaan en daar eens gekeken wat de kortste weg naar het hotel was (hier al PR van meeste hm's in 1 rit ) 15km was de kortste weg over de baan, gps ingesteld en naar het hotel sukkelen. Natuurlijk was dat ook niet vlak, eerst lekkere afdaling en dan omhoog zeker nog +275hm haha. Blij dat ik er was!
Helemaal gebroken, maar de lasagne smaakte me wel! Maag nog niet oké want kon geen 2e lasagne of dessert meer op. Daar al opgezocht hoe ik met de bus terug kon tot aan het station van Eupen want ik had het er echt mee gehad.
's Morgens ontbeten en mezelf half vermand (= route over de weg gemaakt, kwam op 70km).
Dat ging nog wel goed en zoals hier al meermaals aangehaald, die gravelbikes bollen ook echt goed op de baan. Ook mijn snelste 40km record gezet hier (met 20seconden ofzo) volgens Garmin. Was wel maar 262hm stijging en 652hm daling wat hielp om vlot te gaan (die had ik nog tegoed van de dag voordien 1.874m vs 1.525hm).
Mooie omgeving op het stuk dat ik al zag, vriendelijke mensen en pittige HM's. Soms ook wel stukken met wat grotere stenen.
Nog eens terug gaan om beter te doen dus.
Geen off day hebben, meer trainen in de maand ervoor en i.p.v. na de nachtshift meteen door te gaan kan eerst wat slapen ook wel helpen, vermoed ik.
Fiets
Motivatie om te versnellen
Monschau
Gevoel dat ik mijn rustplaats bereikt had
Poepke
Hapje eten @hotel
Enige stukje off road op de terugweg (dat normaal in de gravelroute ook zit)
Ik wil mij wel kandidaat stellen als pace partner voor de volgende poging. Het zal moeilijk zijn om u te vergaloperen als ge boven op elke helling een half uur moet wachten
Dat gaat idd niet. De linkerpedaal heeft linkse draad.
Ik vroeg me eigenlijk al af of je de pedalen niet op de meest vaste stand hebt gezet ipv de meest losse
Ik ben toch al mensen tegengekomen die daar wel in slaagden..... met alle gevolgen vandien.
die pd-es600 pedalen zullen wel wat soepeler worden, ik rijd er ook al jaren mee.
Ik wil mij wel kandidaat stellen als pace partner voor de volgende poging. Het zal moeilijk zijn om u te vergaloperen als ge boven op elke helling een half uur moet wachten
Als de timing het toelaat, doe ik graag mee
Misschien een nieuwe gravelbash direct?
Of we kunnen er ook een 'dagritje' van maken: https://www.stoneman-arduenna.com/en/