De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Heb zelf ook een carbon racer en een alu gravelbike. Voel me 'veiliger' met de keuze voor alumium op de gravel omdat dat toch meer tegen een stootje kan. Qua demping gaan uw banden (met de juiste druk) toch het meeste opvangen en maakt het voor het frame wat minder uit.
Ben geen expert en dit is mijn mening, er zijn ongetwijfeld andere meningen op dit forum ;)

Heb zelf ook een carbon racer en een alu gravelbike. Voel me 'veiliger' met de keuze voor alumium op de gravel omdat dat toch meer tegen een stootje kan. Qua demping gaan uw banden (met de juiste druk) toch het meeste opvangen en maakt het voor het frame wat minder uit.
Ben geen expert en dit is mijn mening, er zijn ongetwijfeld andere meningen op dit forum ;)
Ok begrijpelijk. Heb ook nog een mountainbike en is ook van carbon heb daar tot nu nog niks mee meegemaakt terwijl ik toch al een aantal keer tegen de grond ben gegaan :p

Die Hazy IPA kleur doet we wat aan mijn kleur denken, alleen heeft Cannondale beslist om dat de ietwat saaiere Olive naam te geven. :unsure:

Wat in feite onterecht is.
Aluminium is niet zozeer sterker bij normaal gebruik, Carbon springt ook niet kapot als je eens valt.
Heb je pech met uw aluminium fiets dan is deze ook kapot, herstellen is ook niet zozeer veel makkelijker.

Enige reden is goedkoper. Daarom dat veel instappers aluminium zijn en het treetje hoger carbon.

Dat is ook zo met wielen. Een Carbon velg is niet perse zwakker.
Maar het is gewoon fijner voor de portemonnee om een aluminium DT Swiss wiel van 200€ te vervangen dan een Carbon DT Swiss wiel van 1200€.

Heb hem ook net besteld - Hazy IPA
't Zelfde kleurtje voor mij!

Ik had op voorhand nog zitten kijken toen de Grizl 7 (met 11 speed) beschikbaar was vorige week. Toen "juist te laat" de knoop doorgehakt. Was dan wel in Earl Grey terwijl ik de Hazy IPA ook wel schoner vind. Dus goed in deze situatie dat ik dan net "te lang" getwijfeld had.

Hij wordt morgen geleverd! Bij u ook zo vlot?

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een gravelbike na meer dan 16 000 km op de racefiets.
Nu lukte het mij met de racefiets ondertussen wel goed om leuke routes te maken of van internet te plukken.
Als ik ze zelf maakte deed ik dat meestal gewoon via garmin connect en selecteerde dan vaak zo wat de meest bereden wegen (na een tijdje weet je zelf uiteraard wel welke wegen je moet vermijden).

Nu heb ik de indruk dat het voor een gravelroute al wat moeilijker is om mooie routes te maken. Vaak krijg ik dan stukken mtb parcour er in, of soms zelfs 'bospaden' waar het pad dan uiteindelijk niet meer zichtbaar is..
Wat gebruiken jullie om gravel routes te maken, Of hebben jullie nog tips?

Ik ben sinds kort ook in het bezit van een gravelbike na meer dan 16 000 km op de racefiets.
Nu lukte het mij met de racefiets ondertussen wel goed om leuke routes te maken of van internet te plukken.
Als ik ze zelf maakte deed ik dat meestal gewoon via garmin connect en selecteerde dan vaak zo wat de meest bereden wegen (na een tijdje weet je zelf uiteraard wel welke wegen je moet vermijden).

Nu heb ik de indruk dat het voor een gravelroute al wat moeilijker is om mooie routes te maken. Vaak krijg ik dan stukken mtb parcour er in, of soms zelfs 'bospaden' waar het pad dan uiteindelijk niet meer zichtbaar is..

Komoot is daar wel handig in vind ik zelf maar afhankelijk van waar je woont is een gravelroute vaak een mix van mtb routes, bospaden, asfalt en met wat geluk echt gravel :D

Op Komoot oid. zoeken naar de juiste profielen. Ik woon bv. in Leuven en heb heel veel routes gekopieerd van 666Gravel of Peloton De Paris (toen die hier nog een winkel hadden). Neemt wel een beetje het plezier weg van eigen routes bouwen en ontdekken, maar vaak zijn die wel gemaakt door mensen die de regio hoe dan ook beter dan mij kennen.

't Zelfde kleurtje voor mij!

Ik had op voorhand nog zitten kijken toen de Grizl 7 (met 11 speed) beschikbaar was vorige week. Toen "juist te laat" de knoop doorgehakt. Was dan wel in Earl Grey terwijl ik de Hazy IPA ook wel schoner vind. Dus goed in deze situatie dat ik dan net "te lang" getwijfeld had.

Hij wordt morgen geleverd! Bij u ook zo vlot?
Ik had de dag ervoor nog een bestelling gedaan van de Grizl CF 8 maar nog niet betaald (was nog aan twijfelen of het de 3k waard was). Vlot kunnen annuleren voor de AL 8, 2k lag meer in lijn met mijn vooropgestelde budget.

Ik heb nog geen mail gehad voor verzending. Heb betaald via overschrijving dus zal misschien wat later zijn.

Veel gravelplezier gewenst, Grizlbroeder!

Ook wel een pak duurder geworden zonder dat hij echt speciaal is.

Ik zie er niet echt de meerwaarde van in aangezien de endurace all road en de grizl ook al bestaat.

Ik zie er niet echt de meerwaarde van in aangezien de endurace all road en de grizl ook al bestaat.
Als agressieve gravelracer heeft hij zeker een bestaansrecht IMO, maar het is wel een beetje niche natuurlijk..

Cava toch? Het zijn vooral de goedkope modellen die niet meer bestaan. De CF SL 8 is bv. 200€ duurder dan de CF SL 8 die ik heb.

Terug
Bovenaan