De grote Gravelbike thread (Grail/Grizl)

Heb je een Grizl?

• Totaal aantal stemmers
    56
Thanks... Ik woon aan de "juiste" kant van het water(Rupelstreek), maar ga deze toch eens proberen als ze bij Canyon ooit van zin zijn om mijn Grizl te leveren.
Wanneer is je leverdatum voorzien? De mijne is ruim een maand eerder klaar.

Mijn ultimate was zelfs 3 maanden vroeger.

Op zich maakt het niet zoveel uit, ik ben een goed weer fietser... Maar toch ben ik ongeduldig, zeker als het om grote bedragen gaat.
Ik normaal ook (anders zit ik nogal rap op zwift) , maar ik denk dat ik dankzij de grizl wel meer buiten zal zitten ook al is er grote kans op een bui.

Ik zag er die 1 jaar en 3 maanden op hun aeroad moesten wachten. Daar zou ik wel echt zot van komen.

Ik normaal ook (anders zit ik nogal rap op zwift) , maar ik denk dat ik dankzij de grizl wel meer buiten zal zitten ook al is er grote kans op een bui.

Ik zag er die 1 jaar en 3 maanden op hun aeroad moesten wachten. Daar zou ik wel echt zot van komen.

Ik heb met mijn Aeroad geluk gehad, mijn maat/kleur was in stock toen ik bestelde en de dag dat hij geleverd is zijn ze bij Canyon gestopt met hem te verzenden vanwege het zadelpen probleem. Ik heb echter de hele lente/zomer kunnen doorfietsen zonder schade en heb meer last nu hij "gemaakt" is tov de vorige zadelpen.

Tegenwoordig woonachtig in Antwerpen doch Waaslander in hart en nieren!

De dijken tussen Kruibeke & Rupelmonde zijn voor een goed deel gravel, als ik het goed heb kunt ge daar een tiental kilometer continu op gravel rijden zonder noemenswaardige onderbreking. Brede gravelbaan van steeds minstens 3m, maar bepaalde stukken zijn op de klassieke piekmomenten ook wel geliefd bij wandelaars. Een mooie optie is dan daarna de dijk te volgen richitng Temse via Steendorp, die halverwege te verlaten langs de 'lange dreef' en daar links de Schouselbroekstraat te nemen. Vooraf kunt ge in Steendorp via de Kraak (te beginnen aan de Blauwhofstraat) richting Bazel peddelen en daar langs de Hoogstraat eventiueel wat gravelstroken in de Grensstraat/Breestraat/Noenstraat erbij nemen, verder zijn er in Bazel ook de kerkwegels, het Walenstraatje en de (eerder korte) St-Jansstraat die ook dicht bij elkaar liggen. De Groendam & Oude Kerkstraat daarna zijn niet echt gravel maar wel een mooie aansluiting. Ligt allemaal wel redelijk dicht op elkaar, dus de volgorde is enigszins inwisselbaar. Richting Haasdonk/Beveren en de polders ken ik de kleine baantjes helaas minder goed, maar daar vallen ook wel wat mooie (kassei)stroken mee te pikken normaal. Voorbij St-Niklaas (denk Belsele/Puivelde/Sinaai) is de streek wat meer bosachtig, geen idee of het daar meteen richting MTB gaat. Op zich wel aangenaam fietsen, en er vallen wel wat kasseistroken te vinden.

Als wel het iets meer richting MTB mag zijn er in Tielrode/Elversele (de Koolputten) ook een hoop routes waarvan redelijk wat stukken best doenbaar zijn met een gravelbike. Ook te starten in Sombeke/Waasmunster, sowieso meer info te vinden online. Heb er maar flarden van gereden maar ging zeker, gaat er nu wel goeddeels vettig bijliggen natuurlijk.

Tl;dr vertrek richting Kruibeke vanuit Melsele.

Edit: vergeten, maar na de Groendam/Oude Kerkstraat (of omgekeerd, eventjes terugrijden na de Schouselbroekstraat via Oostberg en omhoog langs de Negenoogstraat) kunt ge aansluitend via den Haagdam deze strook meepikken - passeert ook achterlangs mijn ouderlijke huis. :biglaugh: Laat u niet afschrikken door de louche flurk die het stuk dat kruist met de Bramensdam als zijn privéweg behandelt, 't is officieel 'openbare weg met landelijk karakter' volgens het GUP, wat hij ook moge beweren. Gewoon doorfietsen. 's Winters wel vuil na regen. Vanaf daar zit ge wel meteen terug aan den dijk.

Edit edit: https://ridewithgps.com/routes/38458915
Zeer in de rapte, er valt daar vermoedelijk wel een iets meer verfijnde route uit te puren. Vertrekpunt en eindpunt zijn ook gewoon te linken via de dijken.
Waaslander in hart en nieren hier.
Maar ik moet echt wel zeggen dat het hier armoe troef is hier. Als je dat ziet wat voor stroken je in Nederland hebt of godbetert rond het Brusselse of leuvense, mensen lief…

Er zijn er ook die vol lof spreken over de hellingen van Tielrode alsof het proporties heeft van de Vlaamse Ardennen. Dat je fier bent over uw straat die niet zo plat als een vijg is dat snap ik, maar 400m aan 3% gemiddeld is nu ook niet echt een kuitenbijter :p

Maar ik moet echt wel zeggen dat het hier armoe troef is hier. Als je dat ziet wat voor stroken je in Nederland hebt of godbetert rond het Brusselse of leuvense, mensen lief…

Er zijn er ook die vol lof spreken over de hellingen van Tielrode alsof het proporties heeft van de Vlaamse Ardennen. Dat je fier bent over uw straat die niet zo plat als een vijg is dat snap ik, maar 400m aan 3% gemiddeld is nu ook niet echt een kuitenbijter :p
Das ook het enigste dat er is zeker? Buiten de viaducten. Vertrekt vanuit waasmunster richting overal maar hellingen hier? Alleen die puisten in Tielrode of een viaduct bij mijn weten.

Bosstraat Boom(Aka De Ventoux van Antwerpen) > Vlaamse Ardennen.
Don't @ me

Wat verder van Antwerpen of het Waasland, maar de echte Ventoux van de provincie Antwerpen is natuurlijk Beerzelberg! (hoogste punt van de provincie) en de Heistse berg!
Die drie 'cols' zijn in afstand ongeveer even ver van bij mij thuis, maar dan kies ik toch ook voor (de bestorming van) de Bosstraat!

ik ook...ietsje korter - voor 97pct asfalt én de dunne bandjes - deed deugd

Schermafbeelding-2022-01-30-170035.png

Ik rij gewoon met de dikke banden. Ben eind vorig jaar eens 3 keer lek gereden op 1 rit op een vochtig jaagpad dat vol lag met brol, dan rij ik liever met de deze 2 per uur trager maar met een gerust hart dat ik niet lek rij :shy:
Wel leuk zelfs voor zo een ritten. Borduur, slecht stukje,.. het maakt allemaal zo veel niet uit als met de koersfiets

Excuseer? Er wordt niet gelachen met de Muur Van Tielrode! :unsure:

Terug
Bovenaan