Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een centimeter stack + een cm reach is toch wel een groot verschil hoor. Op basis van stack en reach is de grizl toch agressiever dan de endurace? En dicht bij de ultimate.Dat klopt niet echt hoor…
Een Endurace en een Ultimate zijn trouwens quasi identiek, op een centimetertje stack & reach na. Haal een spacertje extra uit de Endurace (dan komt het stuur ook wat verder) en de positie is min of meer gelijk.
Reach Stack Top Tube (effective) Seat Tube C-T Head Angle Seat Angle Head Tube Chainstay Wheelbase Standover BB Drop Seatpost Diameter Axle Spacing Wheel Size Seatpost Length Max Post Insertion Handlebar Width Stem Length Crank Length Rider Height Pad Reach Saddle Height Remove
Canyon Endurace CF SL Disc 7.0
2021: LCanyon Ultimate CF SL 7 Disc
2021: LCanyon Grizl CF SL 7
2021: L![]()
![]()
![]()
Choose Baseline for raw numbers" data-original-title="" title="" style="padding: 5px; border: none; vertical-align: top; line-height: 1.42857143;"> Reach 389 399 409 Stack 604 592 605 Top Tube (effective) 568 571 588 Seat Tube C-T 552 554 552 Head Angle 73 73.25 72.5 Seat Angle 73.5 73.8 73.5 Head Tube 184 174 164 Chainstay 415 415 435 Wheelbase 1006 1011 1050
Geen zadel?Wat te doen bij een krakend zadel?
Iets dat sneller werkt dan afvallen
Of gaat dat wel weg? (Zadel zelf lijkt het te zijn).
Dat verschil is echt nihil he.Een centimeter stack + een cm reach is toch wel een groot verschil hoor. Op basis van stack en reach is de grizl toch agressiever dan de endurace? En dicht bij de ultimate.
Natuurlijk zit je met die korte stuurpen, maar met een langere stuurpen kun je hem toch wel heel agressief zetten.
Ja klopt wel dat de endurace wel nog een fiets is waar je ook wedstrijdjes mee kan knallen ivm de meeste andere endurance modellen.Dat verschil is echt nihil he.
Wetende dat de meeste Ultimaterijders gewoon met de full stack aan spacers rijden is dat letterlijk 1 cm spacers eruit.
En als je die cm stack eraf neemt (minder optellen, want Canyon neemt stack net op het balhoofd) verkleint ook het effectieve verschil in reach. Een Ultimate met 2cm spacers (wat niet eens veel is) is minder agressief dan een Endurace zonder.
Die liggen gewoon extreem dicht bij elkaar. Kijk eens wat een Tarmac doet tov een Roubaix, dát zijn verschillen
. Nieuwe band gestoken, ondertussen ook dat plastiek beschermertje opt achterwiel eraf geknipt, valt die cassette er los af... Gelukkig kostenloos kunnen laten vastzetten bij een fietspunt.10e rit ofzo met mn Grail en plat vanachter op een stuk asfalt. Nieuwe band gestoken, ondertussen ook dat plastiek beschermertje opt achterwiel eraf geknipt, valt die cassette er los af... Gelukkig kostenloos kunnen laten vastzetten bij een fietspunt.
Ondertussen nieuwe binnenband gestoken, maar: rijdt er iemand onder jullie al tubeless met die standaard wielen / banden van de Grail?
Voor de rest: leuke fiets, aangenaam rijden - zij het na een bikefit, veel last van mn voeten en onderrug ervoor. Versnellingen blijven soms wel wat haperen, kan ik daar zelf iets aan doen?
Waarschijnlijk zit er een beetje rek op de versnellingskabel. Dat is normaal dat nieuwe kabels een beetje rek hebben. Je kan gewoon een beetje spanning bijgeven....... Versnellingen blijven soms wel wat haperen, kan ik daar zelf iets aan doen?
Welke wielen zijn dat?10e rit ofzo met mn Grail en plat vanachter op een stuk asfalt. Nieuwe band gestoken, ondertussen ook dat plastiek beschermertje opt achterwiel eraf geknipt, valt die cassette er los af... Gelukkig kostenloos kunnen laten vastzetten bij een fietspunt.
Ondertussen nieuwe binnenband gestoken, maar: rijdt er iemand onder jullie al tubeless met die standaard wielen / banden van de Grail?
Voor de rest: leuke fiets, aangenaam rijden - zij het na een bikefit, veel last van mn voeten en onderrug ervoor. Versnellingen blijven soms wel wat haperen, kan ik daar zelf iets aan doen?
Tubeless gelegd vanaf dag 1. Mucoff sealant in de DT-Swiss C1800 wielen met de G-One banden erop, en dat sealde en seatte zichzelf met een gewoon vloerpompje.maar: rijdt er iemand onder jullie al tubeless met die standaard wielen / banden van de Grail?
Mijn broer heeft een gaatje in zijn tubeless band dat maar niet dicht wilt, enige tips? Gaat over iets zeer kleins, na 5 dagen komen er nog steeds kleine blaasjes uit.
Hier ook meteen tubeless gezet, behalve bij 1 wiel opnieuw velglint moeten aanbrengen, ging dat ook vlot. Maar ik vermoed dat dat gewoon pech was want ik vind er verder niet veel over terug.10e rit ofzo met mn Grail en plat vanachter op een stuk asfalt. Nieuwe band gestoken, ondertussen ook dat plastiek beschermertje opt achterwiel eraf geknipt, valt die cassette er los af... Gelukkig kostenloos kunnen laten vastzetten bij een fietspunt.
Die kan je er gewoon op en afklikken?Welke wielen zijn dat?
Bij DT Swiss met een R (ratchet) in de lettercode bv DT Swiss GRC1600 Spline is dat normaal. Kan je er gewoon terug op klikken.
Hier goed te zien hoe de body los komt van de hub.Hier ook meteen tubeless gezet, behalve bij 1 wiel opnieuw velglint moeten aanbrengen, ging dat ook vlot. Maar ik vermoed dat dat gewoon pech was want ik vind er verder niet veel over terug.
Over de versnellingen inderdaad die heb ik ook wat bijgesteld door het filmpje dat @thomasv hiervoven linkt. Duidelijk filmpje en ging vlot.
Die kan je er gewoon op en afklikken?
Ik ken er niets van maar leer graag bij, welk systeem is dat?
Bij mijn DT Swiss P1800 setje komt de hub er blijkbaar ook af door eraan te trekken. Daar zit vanbinnen een 3-pawl systeem in. Zal dus wel normaal zijn bij alle DT Swiss wielenHier goed te zien hoe de body los komt van de hub.

En hoe verhoudt de aeroad zich in dit groepje dan?Dat klopt niet echt hoor…
Een Endurace en een Ultimate zijn trouwens quasi identiek, op een centimetertje stack & reach na. Haal een spacertje extra uit de Endurace (dan komt het stuur ook wat verder) en de positie is min of meer gelijk.
Reach Stack Top Tube (effective) Seat Tube C-T Head Angle Seat Angle Head Tube Chainstay Wheelbase Standover BB Drop Seatpost Diameter Axle Spacing Wheel Size Seatpost Length Max Post Insertion Handlebar Width Stem Length Crank Length Rider Height Pad Reach Saddle Height Remove
Canyon Endurace CF SL Disc 7.0
2021: LCanyon Ultimate CF SL 7 Disc
2021: LCanyon Grizl CF SL 7
2021: L![]()
![]()
![]()
Choose Baseline for raw numbers" data-original-title="" title="" style="padding: 5px; border: none; vertical-align: top; line-height: 1.42857143;"> Reach 389 399 409 Stack 604 592 605 Top Tube (effective) 568 571 588 Seat Tube C-T 552 554 552 Head Angle 73 73.25 72.5 Seat Angle 73.5 73.8 73.5 Head Tube 184 174 164 Chainstay 415 415 435 Wheelbase 1006 1011 1050
Dan ben je toch f*cked als je zo’n gaatje hebt mid ride?Tubeless gelegd vanaf dag 1. Mucoff sealant in de DT-Swiss C1800 wielen met de G-One banden erop, en dat sealde en seatte zichzelf met een gewoon vloerpompje.
Gaatje sealen met een flexibele krachtlijm, evt met een naald een rubber "draadje" induwen als een soort van plug, en dan lijmen. Meermaals gedaan op mijn banden, werkt zeer goed.
Daarvoor heb je van die ninja kits hé, om te kunnen pluggen mid ride.Dan ben je toch f*cked als je zo’n gaatje hebt mid ride?
DT Swiss Gravel LN - OEM wielen voor Canyon en volgens mij is dat niet met zo'n ratchet systeem, want kon alleen vast gezet worden met een cassette afnemer.Welke wielen zijn dat?
Bij DT Swiss met een R (ratchet) in de lettercode bv DT Swiss GRC1600 Spline is dat normaal. Kan je er gewoon terug op klikken
merci, heeft geholpen!Waarschijnlijk zit er een beetje rek op de versnellingskabel. Dat is normaal dat nieuwe kabels een beetje rek hebben. Je kan gewoon een beetje spanning bijgeven.
Dit filmpje geeft wel een goede uitleg hoe je dat moet doen. Vooral sectie 3 van het filmpje is relevant voor jou. De andere afstellingen zouden in orde moeten zijn.