De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Welk fietspad?

edit: Echt verschrikkelijk dat soort infrastructuur. Kilometerslange parkeerstroken, maar fietsers mogen kiezen tussen verdampen en van de baan worden gereden.
Ja beter langs beide kanten een volwaardig fietspad voorzien. De bewoners zullen dankbaar zijn.

Of de oplossing van alles: de befaamde fietsstraat.
Woonerf is veel radicaler hoor: maximumsnelheid van 20km/u, voetgangers mogen midden op de weg lopen en parkeren is verboden, behalve op de gemarkeerde plaatsen.

Het is trouwens sarcastisch bedoeld. Mijn ouderlijk huis staat aan een gewestweg die door de dorpskern snijdt en daar zijn bij de heraanleg ook zeer veel parkeerplaatsen gesneuveld. Tenzij je voortuinen kan onteigenen is dat nu eenmaal de minst pijnlijke manier om plaats te maken voor veiligere fietspaden.

Woonerf is veel radicaler hoor: maximumsnelheid van 20km/u, voetgangers mogen midden op de weg lopen en parkeren is verboden, behalve op de gemarkeerde plaatsen.

Het is trouwens sarcastisch bedoeld. Mijn ouderlijk huis staat aan een gewestweg die door de dorpskern snijdt en daar zijn bij de heraanleg ook zeer veel parkeerplaatsen gesneuveld. Tenzij je voortuinen kan onteigenen is dat nu eenmaal de minst pijnlijke manier om plaats te maken voor veiligere fietspaden.
Dat van mij ook. Alles moet wijken voor Koning Fiets.

Wtf zeg, daarnet op de E40 vlak na de afrit Aalst, ik kom van een afspraak in Brussel, staat een kleine witte auto stil op het eerste vak, er reden op dat moment een paar auto's die voorbij links en rechts, ik reed op het derde vak. Zie ik die in mijn spiegel zich omkeren, wellicht om de afrit alsnog te nemen. :eek:

Sommige mensen zijn toch echt gatachterlijk en een gevaar op de weg.

Wtf zeg, daarnet op de E40 vlak na de afrit Aalst, ik kom van een afspraak in Brussel, staat een kleine witte auto stil op het eerste vak, er reden op dat moment een paar auto's die voorbij links en rechts, ik reed op het derde vak. Zie ik die in mijn spiegel zich omkeren, wellicht om de afrit alsnog te nemen. :eek:

Sommige mensen zijn toch echt gatachterlijk en een gevaar op de weg.
Rijbewijs afnemen en niet meer toelaten om een gemotoriseerd voertuig te besturen op de openbare weg. Was het maar zo simpel..

Vandaag voor het eerst in lange tijd nog eens naar Brussel gereden.

Weer heerlijk veel auto's die denken dat het beter is van vanaf een oprit zich direct naar het 3e rijvak te smijten tussen 2 auto's in zeer druk verkeer, zie dat ze 5 seconden vertraging oplopen.

Auto's die aan 120 km/u komen bumperkleven in datzelfde drukke verkeer; als je bij de eerste mogelijkheid naar rechts opschuift, kruipen ze dan met 1 km/u verschil voorbij. Of als het nog verder vertraagt naar 100 km/u en daarna vrij komt, duw je je gas eens in en zie je ze niet meer...

Ergernis op het voetpad.

Kom gisteren de voordeur uit en werd bijna van mijn sokken gereden door 3 wielertoeristen.
(en ze waren zo een +/-40 jaar te oud om op het voetpad te mogen rijden😂)

Ze waren wel zo vriendelijk om te roepen/schelden om me te verwittigen dat ik moest oppassen.

Als er een fietspad is, rijden ze op de baan.
Wanneer ze, zoals bij mij, perfect op de baan mogen rijden wegens gebrek aan fietspad.....natuurlijk, het voetpad op. :rolleyes:

Bumperkleven is gevaarlijk, asociaal en agressief. Maar sommige zijn precies zo van de wereld dat ze niet beseffen hoe ze zelf rijden en hoe het komt

Klein stukje E313 (2 rijstroken)
Ene links die verkeer rechts wil voorbij steken aan 104km/u. Alle tijd van de wereld

Dan een camionette die wat vrachtwagens heeft ingehaald aan 110-115km/u op de teller - en dan maar links blijft rijden ook al is er rechts niks
Ik zet me rechts, geen beweging. Oké dan terug links erachter, maar dan iets korter. vertraagd die lul tot 80 ongeveer links en dan komen die vrachtwagens rechts wel snel dichterbij. Uiteindelijk gaat hm dan wel naar rechts maar gaat hm gewoon 125km/u rijden

Stukske verder nog een linksplakker die ik dan op de rechterstrook op CC ben voorbij gereden

Waar zijn sommige mensen toch mee bezig

Er zijn veel mensen die inhalende camions haten, maar waarom zijn er sommigen die met hun auto zo rijden? Gisteren 2 auto's achter elkaar die aan 90.01 km/h links rijden en de auto's die 90 rijden aan het inhalen zijn. Doordat ze quasi dezelfde snelheid rijden heeft dat manoeuvre enkele minuten geduurd. Ipv er ofwel achter te blijven, ofwel efkes gas te geven...

Bumperkleven is gevaarlijk, asociaal en agressief. Maar sommige zijn precies zo van de wereld dat ze niet beseffen hoe ze zelf rijden en hoe het komt

Klein stukje E313 (2 rijstroken)
Ene links die verkeer rechts wil voorbij steken aan 104km/u. Alle tijd van de wereld

Dan een camionette die wat vrachtwagens heeft ingehaald aan 110-115km/u op de teller - en dan maar links blijft rijden ook al is er rechts niks
Ik zet me rechts, geen beweging. Oké dan terug links erachter, maar dan iets korter. vertraagd die lul tot 80 ongeveer links en dan komen die vrachtwagens rechts wel snel dichterbij. Uiteindelijk gaat hm dan wel naar rechts maar gaat hm gewoon 125km/u rijden

Stukske verder nog een linksplakker die ik dan op de rechterstrook op CC ben voorbij gereden

Waar zijn sommige mensen toch mee bezig
Sommigen beseffen effectief niet hoe dicht ze op iemand zijn reet rijden. Tot ze eens moeten remmen natuurlijk. De mensen die ik persoonlijk ken die dat doen zijn ook vaak mensen die aan hun telefoon prullen tijdens het rijden.

Bon, zonet weer voor de zoveelste een oude graftaart die niet snapt dat twee baanvakken die een kruispunt overgaan halfweg dat kruispunt niet een free-for-all worden. Ik hou gewoon mijn baanvak aan (zij moest daar ook op komen, anders rij je op een afslag) en ze rijdt gewoon blindelings in mijn pad zonder pinken. Ik rij er gewoon om heen en dan zie ik in mijn achteruitkijkspiegel dat mens gebaren alsof ik de gek ben. Die had gewoon rats mijn auto aangereden als ik niet uitweek.

Sommigen beseffen effectief niet hoe dicht ze op iemand zijn reet rijden. Tot ze eens moeten remmen natuurlijk. De mensen die ik persoonlijk ken die dat doen zijn ook vaak mensen die aan hun telefoon prullen tijdens het rijden.
Het grote probleem is dat wanneer je de afstand laat die je zou moeten laten om veilig te zijn, er altijd zotten zijn die zich in dat gat smijten waardoor jij je weer moet laten uitpakken op voldoende afstand te houden en dan is de volgende daar die zich in dat gat duwt.
En zo blijft dat maar doorgaan....

Het grote probleem is dat wanneer je de afstand laat die je zou moeten laten om veilig te zijn, er altijd zotten zijn die zich in dat gat smijten waardoor jij je weer moet laten uitpakken op voldoende afstand te houden en dan is de volgende daar die zich in dat gat duwt.
En zo blijft dat maar doorgaan....
Zotten zijn dat eigenlijk niet hoor, die afstand is echt wel heel ruim die je hoort te laten.
Maar met zo'n dichtbevolkt wegennet kan je soms ook gewoon niet anders dan in die ruimtes in te voegen.

Deze morgen weer ene dat naast het fietspad reed.
Fietspad= geverfde stippenlijn op dezelfde beton als de straat.

Feit is gewoon dat ge eigenlijk al in die zijn reet hangt als ge u laat uitbollen of lichtjes afremt.
Ge gaat ook nie alles dichtsmijten voor zo ene om van 120 naar 85 te gaan.
Dus dan hang ik inderdaad ook enorm dicht, men voet staat toch al op de rem.

Daarstraks aan de verkeerslichten ook weer leuk.
Tis daar achterlangs kruisen, die aan de overkant dacht voorlangs kruisen, gevolg is dat hij mij bijna frontaal aanrijdt.

Dan nog in paniek geraakt precies, niet weet wat doen, zich in achteruit zet en bijna zijn achterligger in de flank knalt want die wist wel wat doen

Zotten zijn dat eigenlijk niet hoor, die afstand is echt wel heel ruim die je hoort te laten.
Maar met zo'n dichtbevolkt wegennet kan je soms ook gewoon niet anders dan in die ruimtes in te voegen.
Hoezo? Als er te weinig ruimte is, dan voer je toch gewoon dat manoeuvre niet uit?
Je wacht tot de wagens links voorbij zijn en daarna kan je naar links opschuiven om een inhaalactie uit te voeren.

Uitzondering op de regel is wanneer je een performante wagen hebt en serieus gas bijgeeft zodat de wagen links geen last ondervindt.

Terug
Bovenaan